News

Experia Box V10 gebruikers opgelet, help jij mee de nieuwe KPN Thuis app te testen?

  • 15 September 2020
  • 45 reacties
  • 4850 keer bekeken
Experia Box V10 gebruikers opgelet, help jij mee de nieuwe KPN Thuis app te testen?
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Testers gezocht om de KPN Thuis app te testen i.c.m. de Experia Box V10


Met de KPN Thuis app sluit je in een paar eenvoudige stappen de Experia Box (modem) en je SuperWifi punten aan. Via de app kan je ook je wifinetwerk en wifiversterkers beheren. Op dit moment zijn dus de meer geavanceerde functies van de KPN Thuis app alleen beschikbaar voor gebruikers met een Experia Wifi en/of SuperWifi punt. We zijn bezig om een aantal van deze functies ook beschikbaar te maken voor de KPN Experia Box V10, voor een betere gebruikerservaring en meer controle over je modem.

Nieuw voor V10 gebuikers:

  • Wifi-instellingen (SSID netwerknaam en wachtwoord) raadplegen en wijzigen
  • Via een QR-code je wifi inlog delen met gasten
  • Zien welke apparaten er met jouw thuisnetwerk verbonden zijn

Omdat we van een andere techniek gebruikmaken dan bij de SuperWifi en Experia Wifi willen we dit goed testen met onze klanten en zeker weten dat dit goed werkt. Help jij ons mee de nieuwe KPN Thuis app te testen?

Wat heb je nodig om aan deze test mee te kunnen doen:

  • KPN Experia Box V10 (niet de v10A) zonder aangesloten Experia Wifi en/of KPN SuperWifi punten
  • Een iPhone (iOS 12 of nieuwer) of een Android smartphone (Android 6 of nieuwer)

Goed om te weten: we zoeken 10 tot 15 testers met iOS en 10 tot max. 15 testers die Android gebruiken. Ideeën voor nieuwe features zijn altijd welkom, maar dat is niet het doel van deze proef. We willen graag buiten het KPN lab met échte gebruikers testen of bovenstaande nieuwe functies werken in de bèta versie.

Ben je geïnteresseerd? Leuk! Laat hieronder dan een bericht achter, we laten je dan zo snel mogelijk persoonlijk weten of je mee kunt doen. Meer info volgt als je geselecteerd bent :)

Admin: update 29 sept:

Inschrijving gesloten. Bedankt voor jullie enthousiaste reacties, we hebben voldoende gebruikers om de test te starten! Meer info volgt :)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb interesse om mee te testen

  • KPN Experia Box V10 
  • Phone 8 iOS 13.7 

Geen wifi punten etc. hier in huis. Is dat een vereiste? 

Reputatie 7

Geen wifi punten etc. hier in huis. Is dat een vereiste? 

Yes! Om niet te conflicteren met ander apparatuur die ook via de KPN Thuis app is te bedienen moeten de KPN Wifi punten worden uitgeschakeld of helemaal niet verbonden zijn. We willen graag de werking van de Thuis app op je V10 testen.

Bedankt voor je aanmelding, @Anneke-Anna! Leuk! Ik schat de kans hoog in dat je wordt geselecteerd. Je krijgt deze of begin volgende week nog bericht via PM :D

Reputatie 7
Badge +10

Geen wifi punten etc. hier in huis. Is dat een vereiste? 

Yes! Om niet te conflicteren met ander apparatuur die ook via de KPN Thuis app is te bedienen moeten de KPN Wifi punten worden uitgeschakeld of helemaal niet verbonden zijn. We willen graag de werking van de Thuis app op je V10 testen.

Bedankt voor je aanmelding, @Anneke-Anna! Leuk! Ik schat de kans hoog in dat je wordt geselecteerd. Je krijgt deze of begin volgende week nog bericht via PM :D


Leuk! Ik wacht rustig af 😀👍

Hallo @Nadia , als ik als TFT-klant ook mee kan doen, meld ik me bij deze aan, of je moet me nu vast over kunnen zetten naar KPN via de migratie TFT<->KPN

Ik gebruik Android 10

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik val helaas af @Nadia, ik gebruik 2 eigen routers (Asus) en daar zit ook WiFi op. Die WiFi van de Experiabox gebruik ik niet meer. 😉

Reputatie 4
Badge

Ik doe graag mee met de test, helaas heb experia wifi punten

Reputatie 7
Badge +16

Ik had graag meegedaan met de test maar ik heb de superwifi punten nodig voor het thuiswerk.

Reputatie 7

Bedankt voor jullie interesse @Slontje @Giant2000 @Dennis Schreve . Jammer, maar zeer begrijpelijk dat jullie niet mee kunnen doen.

@JanD ik moet even navragen of je ook als Telfortgebruiker kunt deelnemen, goede vraag. Ik denk dat de migratie te lang duurt, en je naar voren drukken is niet echt de bedoeling. Wel leuk dat je hier met ons meedenkt. Dankjewel! Ik kom daar op terug! 

Ik heb naast de V10 ook 2 EW's en de originele witte KPN WiFi Versterker. Met name die laatste kan ik  eigenlijk niet uitschakelen omdat die ook werkt als switch voor een paar wezenlijke onderdelen van het thuisnetwerk (maar wellicht kan ik alleen de Wi-Fi daarvan uitzetten, zou dat genoeg zijn?).

Ik heb naast de V10 ook 2 EW's en de originele witte KPN WiFi Versterker. Met name die laatste kan ik  eigenlijk niet uitschakelen omdat die ook werkt als switch voor een paar wezenlijke onderdelen van het thuisnetwerk (maar wellicht kan ik alleen de Wi-Fi daarvan uitzetten, zou dat genoeg zijn?).

Hallo @Henk2304 , als ik de intro goed lees mag er tijdens de test geen enkele vorm van wifi extenders aangesloten zijn en mag alleen de V10 wifi uitzenden.

 

Ja, dat had ik begrepen, maar mag de WiFi Versterker dan wel als AP met uitgeschakelde Wi-Fi in bedrijf blijven?

Reputatie 7
Badge +9

@Nadia , ik wil best de app gaan testen wanneer dit mogelijk is. Ik heb de V10 met daaraan het 4G modem (Sneller Internet Buitengebied). Ik heb een IPhone XS met IOS14.

Reputatie 7

Hah @Henk2304, dank voor je bericht. Ik heb de vraag neergelegd het team die deze app heeft ontwikkeld. Daar durf ik zo geen antwoord op te geven. Ik kom d'r  op teurg.

Nog zo'n goede vraag van @Hoopvol. Ook dit zal ik moeten vragen  aan het team. Ik heb geen idee of het 4G modem hierbij een rol speelt. Zoek we even uit :)    

Vandaag overgezet van Telfort Thuis naar KPN Thuis en gebruik Experiabox V10 en de KPN Thuis app geinstalleerd op iPhone SE 2020 met iOS 14. De app ziet mijn wifi netwerk, kan een snelheidstest doen en verbinden met mijn Experiabox. Laat maar weten wat ik verder nog moet doen.

Reputatie 3
Badge

Hoi Nadia,

 

Ik wil wel graag meedoen.

V10 zonder versterkers en android 10

Vandaag overgezet van Telfort Thuis naar KPN Thuis en gebruik Experiabox V10 en de KPN Thuis app geinstalleerd op iPhone SE 2020 met iOS 14. De app ziet mijn wifi netwerk, kan een snelheidstest doen en verbinden met mijn Experiabox. Laat maar weten wat ik verder nog moet doen.

Vervolg: Vandaag de Wifi Manager van de KPN Thuis app gebruikt en aangegeven dat op zolder de slechtste wifi ontvangst is, metingen gedaan woonkamer, verdieping en zolder, daarna vraagt de app toegang tot je Experiabox om je wifi bereik in huis te optimaliseren en tot mijn verbazing was mijn ontvangst op zolder van 12 Mbps gezakt naar 2 Mbps, waarna ik de Experiabox teruggezet heb op automatisch kanaal kiezen en mijn ontvangst op zolder weer terug naar de voldoende 12 Mbps ging. Het lijkt vooral een reclame om mesh wifipunten van KPN te verkopen. Als je precies de ontvangst op alle plekken in je huis wilt weten kan ik het gratis programma InSSIDer aanraden, dat installeer je op een laptop en geeft realtime op elke plek in je huis waar je staat de ontvangst weer en eventuele storende wifi signalen van de buren, waarna je de Experiabox of zelf laat kiezen of naar een kanaal met de beste ontvangst in het hele huis kunt veranderen. Helaas, dus een onvoldoende voor dit onderdeel van de app.

Reputatie 4
Badge +1

Ik doe graag mee.

Android en een V10.

Hallo @Roelos55 , de test moet nog beginnen, je kunt je hier alleen aanmelden en afwachten of je mee kan doen.

Ik kan eventueel mee doen, Experiabox V10, geen andere wifi in huis, Android 9.

Reputatie 1
Badge

Op dit moment staat de wifi uit, en gebruik ik Unifi achter de V10 voor wifi. Maar wil wel helpen met een test. IPhone X release 14, 

Reputatie 2

Ik kan ook eventueel meedoen, Experiabox V10 en Android 8

Nog geen verdere super wifi apparatuur in huis, staat wel op verlanglijstje.

 

Ik wil wel meedoen met de test;  Experiabox V10 en iOS 14.0

Reputatie 4
Badge +4

Ik wil graag meedoen met de test Experia V10 en iOS 14 geen Wifi versterker

Reputatie 7

Top, ik zie alweer vele nieuwe reacties. Bedankt voor jullie bericht: @rpkoops, @TSR@WTBUTR, @bb1969, @d'Nur en @Koudhe :)
Ik heb jullie gebruikersnaam en besturingssysteem op de lijst staan. We gaan snel een selectie maken. 

Op de vraag van @Henk2304 en @Hoopvol ben ik nog in afwachting, to be continued…. ;) 

Hallo @Nadia , ben je ook nog in afwachting van antwoord op mijn vraag als TFT-klant?