Beantwoord

Experia Box V10, inloggen lukt niet

Ik heb net mijn Expedia V10 terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Nu wil ik weer inloggen met Admin...maar weet het kan standaard wachtwoord niet meer

*Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter te vinden is
icon

Beste antwoord door Koen_1 24 november 2017, 16:34

Hoi @Chapelure1, welkom op het forum! Goede vraag! Via de pagina http://192.168.2.254/ kun je inloggen op de webinterface van je Experiabox, en je WiFi wachtwoord achterhalen. Als je de stappen op de pagina Handmatig instellen draadloos netwerkkanaal doorloopt kom je op de plaats in de webinterface van je Experiabox terecht waar zowel je WiFi netwerknaam als je wachtwoord weergegeven worden! Laat je me weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Het standaardwachtwoord is niets. De eerste keer kun je gewoon op inloggen drukken, daarna zul je direct een nieuw wachtwoord in moeten stellen.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Screendesign, welkom op het forum! Zoals hrh aangeeft, is er geen standaard wachtwoord voor de Experia Box. Als je voor het eerst inlogt, laat je het wachtwoordveld gewoon leeg :)

Is het inmiddels gelukt om in te loggen?
Reputatie 7
Badge +22
Ha screendesign, je hebt niet meer gereageerd op dit topic. Ik ga er daarom van uit dat je met behulp van de uitleg van hrh hierboven, hebt kunnen inloggen op jouw Experia Box :)

Als je toch nog vragen hebt, stel ze gerust!
Zelf heb ik een goede ontvangst voor zowel internet als email; maar gisteren had ik een gast en die kon niet internetten hier omdat ik het gevraagde wachtwoord niet ken en de experiabox waar het aan de achterkant waarschijnlijk opstaat door de KPN monteur vastgemaakt is in de meterkast en ik weet niet hoe deze los te maken.
Reputatie 7
Badge +30
Inloggen via 192.168.2.254 en dan onder WiFi kijken welk wachtwoord is ingesteld
Mijn iPad en ik neem aan ook mijn mob.tel. en computer loggen automatisch in. Als ik nu kijk bij instellingen Wifi en dan Router zie ik die code 192.168.2.254 staan.
Hoe kan ik/gast met dit nummer inloggen?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Chapelure1, welkom op het forum! Goede vraag! Via de pagina http://192.168.2.254/ kun je inloggen op de webinterface van je Experiabox, en je WiFi wachtwoord achterhalen. Als je de stappen op de pagina Handmatig instellen draadloos netwerkkanaal doorloopt kom je op de plaats in de webinterface van je Experiabox terecht waar zowel je WiFi netwerknaam als je wachtwoord weergegeven worden! Laat je me weten of het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +21
Hi @Chapelure1, aangezien ik niks meer van je gehoord heb neem ik aan dat het inmiddels gelukt is! Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden 🙂
hallo allen,

Ik heb zojuist met veel pijn en moeite mijn wifi wachtwoord veranderd maar ik kan nu niet meer in mijn Experia Box v10 komen. zoals hier is beschreven is het wachtwoord niets maar ik krijg dit op mijn scherm te zien:
Incorrect Username or Password !! Please confirm your username/password and try again.

Hoe kan dit of wat doe ik nu fout?

in afwachting van een antwoord groet ik u
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Eddy, goede vraag. Als je die foutmelding krijgt dan is er al een keer eerder ingelogd. En toen is er een wachtwoord aangemaakt om in te loggen. Nu is de vraag natuurlijk: wat is het wachtwoord dat is bedacht. Hier lees je alles over inloggen op het modem: https://www.kpn.com/faq/9975

Mocht je het wachtwoord echt niet meer weten dan zit er niets anders op dan een reset. Ik hoor graag of het lukt.
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb niets meer van je gehoord Eddy dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Sorry voor de late reactie, maar het is goed gekomen met de tips
Reputatie 7
Badge +23
Geen probleem. Fijn dat het is gelukt. 🙂
Nog even een toevoeging.
Ik had hetzelfde probleem met het admin wachtwoord op de 192.168.2.254 webpage

Incorrect Username or Password !! Please confirm your username/password and try again.

De oplossing was simpel; op de achterkant van het modem staat het default password. Dus niet admin en dan niets invullen maar admin en dit password invullen.

Echter...
Het password en wat zaken als de default SSIDs zaken achter een stukje karton en dat had ik niet gezien. Kartonnetje wegschuiven en hopsakee.

Na een reset wordt deze default waardes weer hersteld.

mvg Mav
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Mav, welkom op het forum en dank voor het delen! Admin zonder wachtwoord werkt wel bij de V10, ik begrijp dat jij de V10A gebruikt. Hoewel de namen bijna hetzelfde zijn gaat het om verschillende apparaten. Bij de V10A kun je inderdaad alleen inloggen met de gegevens op de achterkant.

Reageer