Beantwoord

Experia box V10, Internet valt met regelmaat weg.

  • 26 April 2019
  • 8 reacties
  • 220 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een V10 Experia Box en het internet valt regelmatig weg zonder vaste tijdstippen.
Meestal komt het pas terug nadat ik de box opnieuw heb gereset, een enkele keer doet deze zelf verbinden.
Ook heb ik gezien dat de snelheid van lijn 1 lager ligt dan die van lijn 2, en dat lijn 1 veel minder stabiel is.
Momenteel draai ik alleen op lijn 2 wat resulteert in een lagere snelheid, en ik had gehoopt dat hierdoor de verbinding beter zou zijn, echter is dit niet het geval.
Modem is ondertussen al zo vaak herstart dat ik er een beetje de moed in begin te verliezen.
Ik hoop dat dit opgelost kan worden zodat ik een stabiel internet heb en een sneller internet.
Ook gebeurt het dat de wifi niet meer werkt, ook dan moet de box gereset worden maar dit is nog niet zo vaak voor gekomen.
icon

Beste antwoord door Polluxus 8 May 2019, 20:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Polluxus. Welkom op het forum!
Irritant dat je niet het maximale uit je lijnen kunt halen. Ik heb alvast een check gedaan en er lijkt iets mis aan onze kant.
Ik wil graag samen met jou een monteur inplannen. Ik probeer je te bellen op mobiel nummer dat eindigt op 79. Helaas krijg ik nog geen contact.
Wanneer schikt het dat ik even bel? ( ik werk deze week, overdag )
Hoi Erwin,

Vandaag (Maandag 29-04-2019) had het zowiezo weinig nut om te bellen aangezien ik mijn telefoon thuis had laten liggen. 🤣
Normaal gezien overdag kan ik geen telefoon aannemen i.v.m. mijn werk, daar zijn geen telefoon toegestaan.
Ik weet niet of 17 uur haalbaar is aangezien ik dan meestal wel thuis ben.

Kan het zijn dat de storing aan jullie kant ook voor de problemen in het modem zorgen, of staat dit los van elkaar ?
Ik zou blij zijn als het weer stabiel is, en dat vind ik eigenlijk nog belangrijker dan de snelheid.
Op het moment lijn 1: 8mbit en lijn 2: 23 mbit.
Het kan allemaal met elkaar te maken hebben en een monteur is denk ik wel gewenst om die lijnen eens goed door te meten. Ik werk trouwens vrijdagavond en kan dan wel even bellen.
Wat we ook kunnen doen is dat je een aantal dagen plus tijdstippen noemt waarop je kan. Ik kan meestal monteurs inplannen tot 21:00. (tijdblok 19:00 - 21:00 is het laatste blok ). Dus als je meestal thuis bent rond die tijd, noem een dag! :-)
Ik lees het wel.
In principe zou iedere avond mogelijk zijn dus kijk maar wanneer er een monteur beschikbaar is.
Mocht je willen bellen kan dat vrijdagavond, dan ben ik zo rond 18 uur thuis.
Dan bel ik je vrijdagavond even! Spreken we de zaak even door! Tot dan!
Leuk je gesproken te hebben. We hebben een monteur ingeboekt voor dinsdagavond. Hij komt tussen 19:00 en 21:00.
Fijne avond en eet smakelijk! Ik lees graag hoe het afloopt en help je uiteraard verder mocht het niet opgelost zijn.
Hoi Erwin,

Zoals afgesproken zou ik je nog wat feedback geven over het probleem.

Dinsdagavond om 19:00 uur was daar KeesJan (Of JanKees, weet het niet zeker meer).
Hij had voordat die bij mij was al metingen gedaan in de centrale en daar kwam uit dat er 1 poort niet lekker meer werkte.
Deze moest vervangen/gewisseld worden echter gaf hij als advies om dat overdag uit te laten voeren, want mocht er wat verkeerd gaan, dan zou ik helemaal niks meer hebben.
Zo gezegd, zo gedaan, hij heeft meteen naar iemand van de planning ofzo gebeld en die kon de dag erna al een monteur sturen.
Ik blij, want er zou eindelijk iemand komen om het instabiele internet te fixen.
KeesJan had mij alles uitgelegd over wat er aan de hand was, en wat dat deed met het systeem en dat dat heel goed de oorzaak kon zijn van het falende internet.
Hij wist mij ook te vertellen dat als de poorten in de centrale gewisseld zouden worden, ik dat zeker zou merken aan de snelheid en als het goed is ook de stabiliteit.
Hij had al deze gegevens ook doorgestuurd naar zijn planningsman en duidelijk omschreven wat er zou moeten gebeuren.
Na een glas fris en nog wat gepraat te hebben, ging hij naar zijn volgende klant en ik zou wachten tot vandaag (Woensdag 8-5-2019)

Ikzelf was niet aanwezig (werk) op het adres maar ik had iemand geregeld die de deur open kon doen.
Toen werd ik gebeld met de vraag wat nou eigenlijk de bedoeling was.
Blijkbaar is er een monteur gestuurd die niet wist wat die moest komen doen.
Ondertussen was de monteur al naar de centrale gegaan en heb ik uitgelegd wat KeesJan de avond ervoor aan mij vertelde.

Ik hoorde verder niks meer dus ik ging er van uit dat alles was gelukt.
Bij thuis komst kreeg ik te horen dat er geen poorten zijn gewisseld, aangezien deze monteur zei dat dat niet zo snel gebeurd en alleen koper ofzo heeft gewisseld.
En er is een nieuwe modem geplaatst omdat de wifi toevallig was uitgevallen bij de aanwezigheid van de monteur.

Uiteindelijke resultaat is dat er nog steeds een snelheidsverschil aanwezig is, echter niet meer zo groot als voorheen (18mbit en 23mbit) en ik weet ook nog niet of het nu stabiel is of niet.

Ik zou zeggen, wordt vervolgd.
Hoi @Polluxus . Dank voor je update.
Beetje jammer dat er wat langs elkaar heen gepraat wordt door de monteurs. Als ik het ticket bekijk lees ik dat de monteur een kabel in de hoofdverdeler heeft omgestoken en inderdaad een nieuw modem heeft geplaatst.
Hou het de komende tijd even in de gaten! Mocht het toch weer instabiel worden, laat het weten!