Vraag

Experia box V10, Internet valt met regelmaat weg.

  • 27 April 2019
  • 4 reacties
  • 101 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een V10 Experia Box en het internet valt regelmatig weg zonder vaste tijdstippen.
De verbindingkomt het pas terug nadat ik de box opnieuw heb gereset.

Is hier een oplossing voor?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag Pascal. Ik kijk graag even met je mee. Zou je de volgende vragen willen beantwoorden? Is het alleen het internet dat wegvalt, of valt de tv ook weg? Hoe maak je gebruik van internet: via een bekabelde aansluiting of via wifi? En wat welke kleur branden de lampjes van je Experia Box als dit gebeurt? Wil je ook nog je klantnummer in je Forum Profiel vermelden? Ik hoor het graag, dan kan ik het één en ander voor je nakijken.
Hoi Bart,

Zowel via wifi als bekabeling is er geen internerverbinding. Als internet wegvalt is er een hele korte hik met tv, vervolgens valt het internet weg en moet de router herstart worden.
Mijn klantnummer staat inmiddels in het profiel.

Groeten,
Pascal
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @PascalP Ik heb je verbinding zojuist doorgemeten en op het eerste gezicht lijkt er niets geks aan de hand. Daarom even een paar checkvragen. Je hebt een bekabelde verbinding, waarbij het signaal regelmatig volledig wegvalt. Met welke kleur branden de lampjes als dit gebeurt? Kun je de kabels eens checken, of ze goed zijn aangesloten en niet beschadigd zijn? Je hebt het over een herstart van de Experia Box. Zou je de box ook eens een fabrieksreset willen geven? Hier lees je wat je moet doen.
Hallo @Bart_ ,

Alle lampjes op de router branden dan gewoon groen, ook die van het internet.
De kabels zijn gecontroleerd en zijn goed aangesloten en niet beschadigd, zou ook vreemd zijn als dat de oorzaak is en een herstart van het router de oplossing.
Ik heb de router inmiddels een fabrieksreset gegeven en zal het de aankomende dagen in de gaten houden.

Alvast bedankt!

Reageer