Vraag

Experia Box V10 NAT voor meerdere xboxen

• 20 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 237 keer bekeken

Hallo,

Momenteel zijn er 2 xboxen (xbox one x en xbox one s) bij mij thuis. De eerste had ik NAT open zonder daar iets voor te doen (door UPnP). Later een tweede gekocht en hierop is NAT strict. Hoe krijg is deze ook open?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Robin. Als jij specifieke poorten moest openzetten om die ene aan de praat te krijgen vrees ik dat nu een probleem hebt:
https://www.kpn.com/faq/16617 Hierin wordt aangegeven dat zo'n poort maar naar één apparaat kan verwijzen.

Wie weet heeft iemand op het forum nog een goed alternatief idee.
Reputatie 4
Badge +5
Het onderliggende probleem is dat je maar 1 IP adres op je Internet verbinding hebt (consumenten lijn).
Ik kan twee verschillende soorten oplossingen verzinnen:
- een xs4all abo nemen met een IPv4 subnet /29 zodat je geen een maar 5 IP adressen op Internet hebt.
- of een zakelijk KPN account met meerdere IP adressen nemen (waarschijnlijk duurder)
OF
maak alleen gebruik van IPv6 in plaats van IPv4, maar ja:
- dan moet je wel al IPv6 hebben (als je dat nog niet hebt dan ga je dat een krijgen want KPN is hiermee bezig)
- en de xbox moet net als de server waarmee ze verbinden ook IPv6 ondersteunen (ik denk van wel).

My 2 cents.
Hoi Robin. Als jij specifieke poorten moest openzetten om die ene aan de praat te krijgen vrees ik dat nu een probleem hebt:
https://www.kpn.com/faq/16617 Hierin wordt aangegeven dat zo'n poort maar naar één apparaat kan verwijzen.

Wie weet heeft iemand op het forum nog een goed alternatief idee.

Ik heb GEEN poorten open gezet. Dit is/was niet nodig omdat upnp aan staat (Zie methode 3). Dit werkt om onbekende reden maar voor 1 xbox.
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb geprobeerd aan te geven waarom upnp maar met 1 xbox werkt.
Wat doet upnp: poorten openzetten. Dus indirect heb jij gewoon poorten opengezet door upnp aan te zetten.
En van iedere poort heb je er maar 1, omdat je maar 1 IP adres (IPv4) op Internet hebt.
Tenzij je IPv6 hebt en kan gebruiken want dan heb je ongeveer 18.446.744.073.709.551.616 verschillende IP adressen op je Internet lijn. Of zoals ik al aangaf, je moet een ander soort abonnement nemen waarbij je meerdere IP adressen kan krijgen.
Reputatie 7
Badge +30
Nou, UPnP moet met meerdere werken, maar dat is afhankelijk van hoe xbox "wil" werken.

Reageer