Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

experia box v10 playstation 4 werken niet meer goed samen

Goede morgen,

Ik heb sinds enkele weken problemen om mijn playstation internet dit komt waarschijnlijk omdat hij niet goed connect met de experia v10 boks. Ik connect deze met kabel maar de internet verbinding doet het niet goed. Bij de internettest loopt hij vast op verschillende onderdelen, soms komt hij wel helemaal er doorheen zonder fouten maar dan als nog is mijn verbinding niet goed. Ik zie wel mensen online maar zodra ik online wil spelen werkt het internet niet. Internet op overige apparaten werkt wel goed.
De stappen die ik tot nu toe heb ondernomen:
UpNp IGB aangezet, zonder succes vervolgens weer uitgezet
DHCP binding gemaakt met het juiste mac adress van de netwerkkabel, deze optie heb ik aan laten staan
Port forwarding IPv4 dit heb ik als volgt gedaan ben naar Application Configuration, nieuwe app naam aangemaakt (FIFA) en daarbij deze poorten opgezet zie afbeelding, deze moesten open volgens playstation. Deze app naam gekoppeld aan eerst het statisch IP adress werkte niet en daarna nog is gekoppeld aan het mac adress werkte ook niet 😞. Vervolgens weer alles uitgezet

Toen DMZ IPv4 geprobeerd zowel aan het statisch ip adress toegepast als het mac adress werkte ook allebei niet.
De IPv6 switch heb ik uitstaan ook paar keer geprobeerd met aan staan maar dat was ook geen succes. Heb daarnaast ook meerdere herstellen gedaan en meerdere keren naar fabrieksinstellingen terug gezet. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen als iemand mij kan helpen zou dat top zijn!

Met vriendelijke groet,

Mike
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 16 april 2018, 13:42

Hoi,

Inmiddels loopt er hier een groter topic over: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/problemen-met-online-gamen-op-ps4-via-experiabox-v10-436790/index3.html#post607285

Ik betwijfel een een andere router helpt.

Bekijk origineel

37 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
Maar, je geeft niet aan waar de test vast loopt.

Welke firmware versie draai je op de V10?
Hij loopt vooral vast bij aanmelden met playstation network. Ik denk dat dit mijn filmware is V1.01.00T03.4, klopt dat en waar kan ik dit anders zien?
Bedankt voor je snelle reactie!
Reputatie 7
Badge +28
Ah, kan je eens een andere DNS server instellen? Bijvoorbeeld 1.1.1.1 of 8.8.8.8
Sorry ben niet heel ervaren, moet ik dat op mijn playstation instellen bij aangepaste instellingen en dan bij DNS de secundaire aanpassen of de primaire?
Of moet ik het instellingen bij mijn experia boks ?

thanks voor helpen!
Reputatie 7
Badge +28
Op de Playstation, beide, de een op de ene en de ander op de ander.
Okkee heb de primaire nu op 1.1.1.1 gezet en de secundaire op 8.8.8.8 gezet.
heb voor de rest nu wel alle instellingen uit, hiermee bedoel ik de Upnp IGD staat uit de DMZ staat uit en de poort forwarding IPv4 staat uit. Moet een van deze instellingen nu weer aan?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi,

UPnP zou ik aanzetten. DMZ is eigenlijk onveilig, en handmatig forwarding is gewoon heel veel werk voor elke game.

Als je UPnP aanzet, herstart daarna de Experiabox en PS4 even (en even de netwerktest doen of een spel opstarten). Daarna kan je op de Experiabox onder status - geavanceerd - upnp igd zien of er ook forwardings zijn aangemaakt door de PS4

Robin
Okkee DMZ staat uit, poort forwaring IPv4 staat uit Ipv6 staat uit, UpNp IGB staat aan en de statisch binding staat ook nog aan. Ga nu alles opnieuw opstarten en kijken of het werkt
Heb alles gedaan maar werkt nog steeds niet. De forwardings die zijn gemaakt door ps4 staan in de bijlage. Een internet verbinding met mijn playstation maak ik als volgt: Netwerkkabel gebruiken---> aangepast ---> instellingen Ip-adres automatisch ---> DHCP hostnaam niet opgeven ---> DNS instellingen handmatig primair DNS 1.1.1.1 secundair DNS 8.8.8.8 ----> MTU-instellingen automatisch ---> Proxy server Niet gebruiken.

Als ik een fout maak hoor ik dit graag!
Reputatie 7
Badge +28
UPnP werkt dus zo te zien.

En als je nu de test doet, wat krijg je dan te zien?
Aanmelden bij playstation networm mislukt. dat is de fout die ik krijg.
Wanneer ik met mijn telefoon een hotspot maak en daarop inlog dan doet het internet het wel goed, maar dit is natuurlijk niet de oplossing want dat is te traag. Het ligt dus echt aan de communicatie van de playstation en de experia v10 boks. Hopelijk kan je mij nog verder helpen!
Reputatie 7
Badge +28
En zodra je iets wil spelen of openen krijg je dan ook een foutcode die met WS begint?
Nee die krijg ik niet er staat unable to connect to playstation network.
Reputatie 7
Badge +28
Als je een computer of een smartphone aansluit op de Experiabox (via Wifi of met een kabel), kan je dan wel inloggen bij PSN? Via: https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-network/your-psn/

Als je je aanmeld op je playstation (kan even niet testen welke stappen dat zijn), zie je dan niet WS-37338-4 ?

Robin
ik kan dan wel inloggen op PSN, Wanneer ik op mijn eigen playstaion inlog op het account van een vriend van mij kan ik ook niet online dus ligt denk ik niet aan het account.
Zie WS-37338-4 niet naar voren komen bij aanmelden
Ik krijg morgen een nieuwe experia boxs v10 binnen, kijken of het probleem dan is opgelost.
Reputatie 2
Badge
Hoi mike,

Hopelijk werkt die nieuwe v10 wel met je ps4, wat ik mij toch nog even afvroeg is wat voor ip adres krijgt je ps4 als je die op automatisch zet? Statische binding uit.
Goede morgen,

bedankt voor mee denken!
De nieuwe v10 boks komt vanmiddag binnen, hopelijk werkt dan alles weer.
Als ik mijn statisch binding uit zet wordt het Ip adress van mijn playstation bij systeem informatie als volgt weergeven: 192.168.2.3
Reputatie 7
Badge +28
2.3?

Wat is dan 192.168.2.189? Die gebruikt namelijk poorten voor PSN

Heb je hier nog andere netwerkapparatuur tussen?
192.168.2.189 is de statisch binding van mijn playstation, maar als ik die uit zet zoals vinkr vroeg dan verandert het Ip adres in 192.168.2.3.
Nieuwe experia boks v10 binnen, bovenstaande stappen geprobeerd zonder succes 😞. Iemand nog suggesties? Zou het anders werken als ik een nieuwe router koop en die achter mijn experia boks v10 zet, dat de nieuwe router gaat communiceren met mijn playstation 4?
Reputatie 2
Badge
Ik weet niet of je een laptop heb of een computer, maar als je die aan de kabel van de ps4 hangt heb je wel internet?
Reputatie 7
Badge +28
vinkR schreef:

Ik weet niet of je een laptop heb of een computer, maar als je die aan de kabel van de ps4 hangt heb je wel internet?

Maar, de PS4 test toch al internetconnectiviteit voordat het PSN test? Alhoewel, niet geschoten is altijd mis.

Verder, eigenlijk had ik al wel verwacht dat een nieuwe Experiabox weinig zou doen.
De kabel werkt prima, via computer. Dus daar ligt het niet aan.
Iemand nog suggesties? Zou een andere router werken achter de experia boks v10?

Reageer