Beantwoord

experia box v10 playstation 4 werken niet meer goed samen

• 12 april 2018
  • 37 reacties
  • 1992 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 1
Badge
Ik dacht dat hij geen verbinding maakte met psn? Als je computer het wel doet en een nieuwe experia box heeft niks uitgemaakt zou je bijna denken dat je aan de playstation kant moet kijken.. maar je krijgt wel een ip adres van de router dus er is wel verbinding.. een andere router er tussen plaatsen kan.
Als ik de netwerk kabel gebruik van mijn ps4 om mijn computer te connecten met mijn experia boks dan werkt mijn internet op mijn computer goed, het ligt dus niet aan de kabel. De internettest loopt meestal vast op playstation network sign-in daar staat dan mislukt. maar soms komt hij ook door de test heen maar dan kan ik als nog niet online spelen. Daarnaast kan playstation wel connecten met de hotspot van mijn telefoon en de buren, dan kan ik wel online spelen maar via mijn eigen internet van de experia boks werkt het niet, lijkt mij dat het probleem toch bij de experia boks instellingen ligt.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als je naar deze site gaat, wat zijn dan de eerste 2 stukjes cijfers van je IP? Op die manier kunnen we hopelijk een verband herkennen.

En kan je in Windows, opdrachtprompt openen en "tracert secure.eu.playstation.com" intypen en op enter drukken. Na een poosje stopt ie en kan je daar een screenshot van maken?
Als je Linux gebruikt, open terminal en type "traceroute secure.eu.playstation.com".

Robin
Reputatie 1
Badge
Via een hotspot is anders dan via een kabel, theoretisch zou het ook nog de ethernetpoort van playstation kunnen zijn. Maar je hebt de experiabox al is een keer naar fabrieksinstellingen terug gezet je hebt een nieuwe gekregen en nog steeds werkt het niet dus hoezo moet het een experiabox instelling zijn.. het klinkt als of er een hele grote vertraging op die verbinding zit.. maar op je computer heb je geen last..

Bij je playstation instellingen en dan netwerk , verbindings status weergeven komt daar nog iets te staan?
Uw IP-Adres: 86.93.114....
Ip adres staat hier boven en in de bijlage het opdracht prompt.
Morgen komt er ook een monteur langs, kijken of die het eventueel kan oplossen.
Hebben we wat aan deze informatie.
Playstation stond wel aan tijdens de opdracht prompt en de optie UPnp IGB staat ook aan met de statisch binding die nu 192.168.2.... is.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
@wjb, @vinkR ik weet niet of jullie een PS4 hebben en of het daar wel mee werkt, maar zouden jullie ook eens een traceroute willen doen?

Als ik vergelijk met dit topic en vergelijk met een traceroute van mij (waarbij PS4 wel werkt) is het opvallend dat de traceroutes waarbij het niet werkt via Zayo gaan, daar een hele hoge latency oplopen en dan uiteindelijk bij dezelfde hop uitkomen als verbindingen via Telia.

Mijn eigen traceroute heb ik bijgevoegd in de bijlage.
In de bijlage nog even mijn netwerkstatus, als extra informatie:
Reputatie 1
Badge
Ik heb ook een ps4 en die zit rechtstreeks op de experiabox verbonden met een kabel. Heb mijn ps4 in een DMZ staan .

mijn tracert is het zelfde als mike volgens mij.
Reputatie 7
@wjb, @vinkR ik weet niet of jullie een PS4 hebben en of het daar wel mee werkt, maar zouden jullie ook eens een traceroute willen doen?Hierbij een traceroute van achter mijn tweede router via de V10 en het KPN netwerk en een traceroute vanaf mijn kantoor via Ziggo zakelijk.
Beide zijn niet succesvol.

De routes komen bij elkaar op de 104.142.140.1.
Monteur langs geweest maar die kon het helaas niet oplossen, experia boks v10 meerdere malen vervangen hielp niet. Ook een andere playstation gebruikt maar die kon ook niet goed verbinding maken met psn netwerk. Welke opties heb ik nog? Zou een andere router werken? of een andere provider?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Inmiddels loopt er hier een groter topic over: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/problemen-met-online-gamen-op-ps4-via-experiabox-v10-436790/index3.html#post607285

Ik betwijfel een een andere router helpt.
Reputatie 7
Badge +28
Vriendelijk verzoek om in het centrale topic verder te posten zodat we het overzicht behouden 🙂

Reageer