Beantwoord

Experia Box V10 port forwarded Time Capsule

• 30 november 2018
  • 17 reacties
  • 279 keer bekeken

Ik heb laatste jaar veelvuldig last van haperingen tijdens het luisteren naar mijn Sonos Systeem. Na diverse malen contact met Sonos blijkt dat Multicast Flooding het probleem is. Een switch ertussen heeft niet geholpen. Ook de afstand vergroten tussen de Experia Box en de Time Capsule is geen optie.
Een laatste idee was alleen de interactieve TV via de Experia Box en verder alle internet/Sonos via de Apple Time Capsule. Hiervoor moet dan in de Experia Box een port geforward worden, zodat de rest naar de Apple Time Capsule gaat.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet?
icon

Beste antwoord door wjb 30 november 2018, 09:33

Je moet op de Experia Box de Apple Time Capsule als DMZ Host instellen en geen port-forwardings definiëren.
Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Bekijk origineel

17 reacties

Het heeft even geduurd aangezien ik ook bedraag slechts 12 mb/s haalde. Inmiddels is KPN geweest, Experiabox vervangen en nu wordt wel circa 22Mb/s gehaald.
Reputatie 7
Je moet op de Experia Box de Apple Time Capsule als DMZ Host instellen en geen port-forwardings definiëren.
Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Reputatie 7
De stappen staan in dat topic vermeld.
Waar de opties exact in de beheeromgeving van de Experia Box zitten weet ik niet want ik gebruik mijn V10 al geruime tijd niet meer.
Reputatie 7
Met dank aan Apple ... gewoon negeren.
Reputatie 7
Wat werkt er dan niet?
Reputatie 7
Heb je dat door mij aangehaalde topic gelezen?
Dan had je kunnen lezen dat het subnet achter de eigen router anders moet zijn dan het subnet van de Experia Box.
De Experia Box heeft standaard het subnet 192.168.2.0/24 en dus zal je aan de LAN zijde van de TC bijvoorbeeld subnet 192.168.1.0/24 moeten gebruiken.
Ik denk dat je het LAN IP adres van jouw TC nu op 192.168.2.1 hebt ingesteld, klopt dat?
Zo ja, stel hem in op 192.168.1.1 en de DHCP server van 192.168.1.2 t/m 192.168.1.200.
Reputatie 7
Ik had het over het LAN IP adres en DHCP server, niet over het WAN IP adres, die laat je gewoon op "Verbind via DHCP" staan.
Reputatie 7
Ja, die melding kan je gewoon negeren, dat is (met alle respect) echt weer typisch Apple.
Als het goed is werkt alles gewoon.
Reputatie 7
Welke snelheid meet je via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld op de Experia Box aangesloten PC terwijl de TV ontvanger uit staat.
En hetzelfde nogmaals, maar nu bekabeld aangesloten op de Time Capsule.
Zou je me gedetailleerd kunnen aangeven hoe ik dat doe?
Als ik de TC echter in router functie zet (DHCP & NAT) krijg ik de volgende foutmelding

Dat kan zijn, maar dan werkt het niet. Via WAN configureren lukt niet.

Probleem dus nog niet verholpen...
Geen internet verbinding...

Ik heb de TC een DHCP binding gegeven, zie bijlages. Opnieuw geprobeerd de router modus aan te zetten, echter krijg nu foutmelding.

Ik had 'm staan op 192.168.2.199.

Als ik 'm instel op 192.168.1.1 krijg ik de melding dat het niet compatibel is met het WAN IP adres??
Ik heb de topic er weer bij gepakt en ben helemaal opnieuw begonnen:

TC:
IP 192.168.2 199
LAN: 192.168.1.1
DCP rang TC: 192.168.1.2 tot 192.168.1.200

In Experiabox DHCP binding naar 192.168.2.199
DMZ ook IP 192.168.2.199 ingevuld.

Dan komt melding volgens de bijlage en die dan negeren??

Alles werkt tot op heden, echter is de internet snelheid drastisch verminderd. Maximaal is hier 23 mb/s haalbaar, ik heb nu nog max 15 MB/s Is hier nog een oplossing voor?
Als de TV aanstaat, nog slechts 4 Mb/s...

Reageer