Beantwoord

Experia box v10 's nachts uitzetten, moet ik het wachtwoord opnieuw invullen?

• 7 maart 2018
  • 6 reacties
  • 943 keer bekeken

Ik wil graag.mijn modem (experia box v10) ‘s nachts uitzetten, d.w.z. uit het stopcontact halen. Moet ik dan, als ik de exp.box weer inplug in het stopcontact de volgende morgen, opnieuw iedere keer het wachtwoord voor de wifi verbinding opnieuw invoeren? Of kan ik de. box weer gewoon gebruiken? Hij is wel van de stroom afgeweest de hele nacht.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door wjb 7 maart 2018, 21:04

De Experia Box zal na het aanzetten gewoon weer te gebruiken zijn.
Ik vraag me echter af of het verstandig is om de Experia Box elke nacht uit te zetten. Ik ben geen VDSL expert, maar ik heb begrepen dat het uitzetten van de Experia Box bij ADSL verbindingen nog wel eens kon leiden tot lagere snelheden omdat dit gezien werd als storing en als dat maar frequent genoeg optreedde greep de DSLAM in.
Ik weet niet of iets dergelijks ook bij VDSL het geval is. @RobinFlikkema?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Ik vraag me echter af of het verstandig is om de Experia Box elke nacht uit te zetten. Ik ben geen VDSL expert, maar ik heb begrepen dat het uitzetten van de Experia Box bij ADSL verbindingen nog wel eens kon leiden tot lagere snelheden omdat dit gezien werd als storing en als dat maar frequent genoeg optreedde greep de DSLAM in.
Reputatie 7
Nog afgezien daarvan, kun je de V10 beter uitzetten dmv. de aan/uit-schakelaar en niet door de stekker uit de wandcontactdoos te halen.

Waarom wil je de V10 's nachts uitzetten? Als dat vanwege Wi-Fi-straling is kun je beter de ECO-functie instellen.
Verder: als je de V10 's nachts uitzet komen updates voor de V10, maar ook voor de tv-ontvangers niet meer 's nachts maar pas zodra je de V10 weer aanzet. Voor de ontvangers kan dat betekenen dat een update komt (vrijwel maandelijks) als je tv kijkt of radio luistert en dat wil je waarschijnlijk niet.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, er wordt gewoon constant gemonitord. En afhankelijk van het type VDSL verbinding zal het elke nacht uitzetten veel of weinig impact hebben op je snelheid.
Reputatie 7
En afhankelijk van het type VDSL verbinding zal het elke nacht uitzetten veel of weinig impact hebben op je snelheid.Dus ook hiervoor is het wellicht beter om de Experia Box gewoon 24x7 aan te laten staan.
Reputatie 7
Badge +24
Welkom @Kleine Clusius, leuk dat je hier je vraag stelt. De heren boven mij geven al veel informatie. Je kan dus wel het modem van het stroom halen zonder elke keer het opnieuw het wachtwoord in te moeten vullen maar het kan dus wel andere nadelen hebben. Heb je zo voldoende informatie? Als je meer vragen hebt hierover, stel ze dan gerust.
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @Kleine Clusius dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer