Beantwoord

Experia Box V10 valt regelmatig uit

  • 28 May 2019
  • 6 reacties
  • 416 keer bekeken

De Experia Box V10 valt met enige regelmaat uit. Dan doet niks het. Geen tv, geen internet. Hij hersteld zich dan wel weer automatisch, maar valt gerust daarna nog diverse keren uit. Vandaag was het ook weer heel veel raak. Paar keer dat de tv even blijft hangen en het internet ook, maar ook een paar keer dat de Experia Box V10 zich opnieuw moest opstarten omdat hij helemaal niet meer wilde. Gebeurd de laatste tijd weer steeds vaker. Ik hoop dat iemand een idee heeft of ook hetzelfde probleem heeft met dit type modem.
icon

Beste antwoord door Ray2403 1 June 2019, 21:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Ray! Goed dat je dit meldt. Ik zie de problemen duidelijk terug. Kun je toelichten waar de Experia Box zich in huis bevindt en op welke manier die zit aangesloten? Metingen geven aan dat het contact tussen de centrale en de Experia Box niet in orde is. Dat kan aan de buitenlijn liggen maar vaak zit het probleem in het laatste stukje tussen de hoofdaansluiting en de Experia Box. Optimaal is om de Experia Box met een korte, ronde kabel aan te sluiten op de hoofdaansluiting. Die bevindt zich meestal in de meterkast, soms in de hal of woonkamer.
Hallo Joran. Bedankt voor je reactie en ook fijn dat je het ziet. Je de hoofdaansluiting zit in de meterkast inderdaad. Die staat dan weer aangesloten op een telefooncontactdoos in de woonkamer en daar gaat dan een kabel naar de experia box toe. Het begin naar de telefooncontactdoos was al zo toen ik er kwam wonen. Als ik zo je antwoord leest dan betekent dat dus dat ik de modem moet gaan verplaatsen. Dat zou ik dan moeten proberen. Dat wordt een hele hoop kabels trekken om kpn tv en de televisie etc weer aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +28
Als het hele huis verbouwd moet worden lijkt me dat niet zo'n goede optie 😉 Loopt de kabel rechtstreeks van de meterkast naar de wandcontactdoos in de woonkamer, of kun je zien dat er nog andere aftakkingen vanuit de hoofdaansluiting komen? Vroeger werden er telefoonkabels door het hele huis gelegd om op meerdere plekken een toestel aan te kunnen sluiten. Bij (V)DSL verbindingen heeft dat juist een slechte invloed op de verbinding. Hoe minder obstakels en loze aftakkingen, hoe beter. Dus een lijn direct van het israpunt naar de DSL poort op de Experia Box is optimaal.

Omdat de lijn zichtbaar niet goed is heb ik de mogelijkheid een monteur aan te sturen. Het bezoek is gratis als het probleem binnen het KPN netwerk zit. Het israpunt (de hoofdaansluiting) valt daar ook onder. Aangezien de wandcontactdoos niet het israpunt is kan ik van te voren niet inschatten of het probleem door het verlengen komt. Ik durf dus niet te garanderen dat het een gratis bezoek is. Zie ook De KPN monteur helpt je graag verder | KPN.

Met dat risico in het achterhoofd lijkt een monteur me geen slecht idee. Als je daar gebruik van wil maken hoor ik graag wanneer een afspraak jou het best uitkomt. Op zaterdag is dat ook mogelijk, anders volgende week de hele week.
Hallo Joran. Ik zal er morgen even naar kijken. Ik ga ook zeker niet gelijk het hele huis verbouwen. Als het lukt zal ik de experiabox verplaatsen naar de meterkast om te kijken of er verbetering optreedt. Ik kan de online tijd van de modem ook zelf zien als ik inlog op het modem. Als er geen verbetering optreedt dan laat ik het jou weten uiteraard. In ieder geval bedankt voor de informatie. Ben ik heel blij mee. Ik laat zowiezo nog wel even weten wat de uitkomst ik geworden.
Hallo Joran. Ik heb d Experia Box inmiddels verplaatst. Het lijkt erop dat het werkt, want hij is naar mijn weten niet meer uitgevallen. Ik heb net ook even inlogd op het modem en de tijd online was ook sinds gisteren middag. 29 uur geleden. Dus ik denk wel dat het opgelost is. Nogmaals dank voor je antwoord.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is super om te lezen @Ray2403! Sorry voor de late reactie aan mijn kant. Als er toch nog problemen zijn weet je ons te vinden. Ik hoop voor jou dat dat niet meer nodig is 🙂

Reageer