Sticky Beantwoord

Experia Box v10 - Veelgestelde vragen

Toon eerste bericht

259 reacties

Dank WJB. Het werkt nu inderdaad wel. Hier en daar wat kabels verlengen en het is goed gekomen.

Experia Box v10 - Veelgestelde vragen (van Robin Flikkema)

dit is een soort handleiding voor de v10

bestaat deze ook voor de v9 ? de menu structuur is nl compleet anders

het gaat mij om het Instellen van een poort (en eventueel ander benodigde instellingen) in de experia box v9 voor het besturen van een camera van buitenaf
Reputatie 7
Badge +29
Willem50 schreef:

Experia Box v10 - Veelgestelde vragen (van Robin Flikkema)

dit is een soort handleiding voor de v10

bestaat deze ook voor de v9 ? de menu structuur is nl compleet anders

het gaat mij om het Instellen van een poort (en eventueel ander benodigde instellingen) in de experia box v9 voor het besturen van een camera van buitenaf

Daar is op dit moment geen topic voor. Maar deze reactie geeft wel aan hoe je het e.e.a. kan bereiken: https://forum.kpn.com/internet-9/port-forwarden-experiabox-v9-h368n-181931#post191843
goedemiddag,

in de veelheid van gegevens ben ik het spoor enigszins bijster geraakt.
ik heb echter het volgende probleem:
binnenkort ga ik over van ISDN naar VOIP .
en verwacht enkele dagen daarvoor het modem te krijgen (wsl Experiabox?)
Gebruik nu als vaste telefoon Gigaset A415a trioset met 1 extra handset.
Het basisstation is via een telefoonkabel verbonden met de huidige Quatrovox middels een RJ11 stekkertje (toch kleiner als RJ45?).
Kan ik met dat stekkertje in de Experiabox op Phone 1 of 2 bellen en gebeld worden zoals ik gewend was?
of is een extra voorziening nodig?
heb op een andere plek in het forum al begrepen dat het signaal tussen Experiabox en basisstation analoog is, dus verwachtte ik eigenlijk geen probleem, maar wordt door andere sites weer in verwarring gebracht
Reputatie 7
Badge +29
De A415A Trio werkt direct op Phone 1. Waarschijnlijk zit bij het aansluitpakket een rj11/6P4C naar rj11/6P4C kabel, die kan je verbinden tussen het basisstation en de Experiabox (Phone 1-poort). Daarna werkt bellen en nummerherkenning zoals je gewend bent.

Het signaal is POTS met DTMF Nummerherkenning en dat wordt gewoon ondersteund door (normale) telefoontoestellen als de A415A Trio.

Heb je de Extra handset gekoppeld aan het basisstation van de A415A of heb je deze met een extra rj11/6P4C kabel aangesloten? Dat eerste is namelijk het makkelijkst (indien mogelijk met het handset die je er extra bij hebt) en werkt direct. De tweede oplossing is iets meer werk denk ik.

Robin
Beste Robin,
bedankt voor je snelle antwoord, een hele geruststelling!

De extra (4e) handset is een 'oudje' uit een vorig stel Gigaset-telefoons en door mij draadloos gekoppeld aan het basisstation.
niet alle functies van de overige 3 handsets doen het, maar voor mij is nummerherkenning het belangrijkste en dat doet het wel.

Groet,
H. K.
Ik vroeg mij af of anderen ook problemen ondervinden met het gebruik van IPv6. Ik weet niet of dit met de Experiabox V10 zelf te maken heeft of met de KPN verbinding in het algemeen maar:

Mijn werkgever installeert de Cisco Umbrella roaming client op al onze laptops. Deze zorgt ervoor dat al het DNS verkeer encrypted is (richting OpenDNS) en zorgt ervoor dat de clients beveiligd zijn tegen phishing en malware attacks.

Het probleem dat ik ondervind is dat wanneer ik IPv6 aan heb staan on mijn Experiabox ik verschillende sites and services niet kan benaderen, zoals onze VPN verbinding bijvoorbeeld. nslookups naar veel sites werken prima maar op andere sites krijg ik een connection time-out.

Zodra ik IPv6 uitzet in het modem werkt alles naar behoren. Ik ben dus benieuwd of dit iets is wat bij KPN ligt of aan de Cisco client. Ik weet van collega's dat zij geen problemen ondervinden met IPv6 bij andere ISP's.
Reputatie 7
IPv6 gewoon uit laten. Voorlopig lijkt IPv6 meer problemen op te leveren dan het oplost. Bij KPN is IPv6 absoluut geen prio, getuige het feit dat veel (vooral DSL-klanten zoals ik) nog helemaal geen IPv6 hebben en er niet veel werk van gemaakt wordt dat op te lossen.
Reputatie 7
Badge +29
Ik vermoed dat dit een combinatie is van IPv6 + Umbrella.

Reageer