Beantwoord

Experia Box V10 - Veelgestelde vragen

  • 8 July 2015
  • 357 reacties
  • 822133 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

In dit topic kan je antwoorden (en uitleg) vinden over veel voorkomende vragen omtrent de Experia Box V10. Zoals hoe verander ik de SSID, hoe verander ik het wachtwoord en hoe open ik een bepaalde poort? En informatie over hoe je apparaten aansluit.

 

13761i9E8A1D6922E77558.jpg

Het is niet mogelijk om in dit topic een V10 aan te vragen (helaas)

De V10 is een van de nieuwere versies Experia Box die KPN heeft. De Experia Box is eigenlijk vier apparaten. Een modem (voor DSL klanten), accesspoint, router en switch. De Experia Box V10 ondersteunt als eerste Experia Box: 5Ghz wifi volgens de 802.11a, 802.11n en 802.11ac standaard. Hierdoor is de Experia Box V10 uitermate geschikt voor klanten met een hoge bandbreedte. Via 802.11ac zijn namelijk snelheden te halen die bijna de 500Mbit bereiken. De V10 heeft een gigabit switch waardoor hoge snelheden over het LAN/thuisnetwerk mogelijk zijn. Ook kan de V10 geweldig omgaan met Vectoring verbindingen, en VPlus verbindingen in de toekomst.

  • Inloggen op de Experia Box V10 (H369A)
  • De naam van het wifi netwerk veranderen (SSID)
  • Verander het Wi-Fi wachtwoord (Security Key)
  • Zet uPnP aan op de Experia Box
  • De telefoon op poort 2 aansluiten
  • Wi-Fi kanaal wijzigen voor 2.4Ghz
  • Wi-Fi kanaal wijzigen voor 5.xGhz
  • Geef een apparaat een vast IP (DHCP Binding)
  • Poorten openen op de Experia Box
  • Handleiding
  • Fysieke poorten op de Experia Box
  • Bekende problemen
  • Veel gestelde vragen

 

Inloggen op de Experia Box V10 (H369A)

Open een browser (op een apparaat dat verbonden is via Wi-Fi op LAN)

Ga naar http://192.168.2.254

Log in. De eerste keer kan dit zonder wachtwoord en zal je gevraagd worden een wachtwoord aan te maken. Als je al een keer hebt ingelogd gebruik je het wachtwoord dat je hebt aangemaakt. 

99d21b47-f35b-4755-a65d-04fc1d021929.png

 

Je bent nu ingelogd. Op het "Dashboard" (beginscherm) kan je een overzicht vinden van alle apparaten die via Wi-Fi zijn verbonden (groen) en alle apparaten die via LAN verbonden zijn (rood).

16122iF9FE9A0A6111E829.png

 

De naam van het wifi netwerk veranderen (SSID)

Klik op het tabblad "WiFi"

16123i82076BC3570870BB.png

 

Verander de SSID/Netwerknaam door de nieuwe naam in het vakje "SSID Name" te typen (rood)
Klik op "Toepassen" (groen)

16124i13F63AB198D0341B.png

 

Verander het Wi-Fi wachtwoord (Security Key)

Klik op het tabblad "WiFi"

16123i82076BC3570870BB.png

 

Typ het nieuwe wachtwoord in bij "Beveilingssleutel" (rood)
Klik op "Toepassen" (groen)

16126iEBADF896AA3116D8.png

 

Zet uPnP aan op de Experia Box

Klik op het tabblad "Instellingen"

16127i7D43C28D8F59425D.png

 

Klik op UPnP IGD (rood)
Zet UPnP aan door op "Aan" te klikken (blauw)
Klik op "Toepassen" (groen)

16128i3E243FEF42E3D5B2.png

 

De telefoon op poort 2 aansluiten

Klik op het tabblad "VoIP"

16129iABB90FC5EAC57E69.png

 

Neem bovenstaande configuratie over voor (omringt door een rood vierkant)
Druk op "Toepassen" (groen)

16130iCB2AD1F44E6EC18F.png

Denk je dat er iets fout is gegaan, of werkt het niet? Bel dan de klantenservice (0800-0402) en vraag of ze de telefoonlijn op poort 2 kunnen zetten.

 

Wi-Fi kanaal wijzigen voor 2.4Ghz

Klik op het tabblad "WiFi"

16131i910397B1955B0519.png

 

Scroll naar beneden
Verander het kanaal naar het gewenste kanaal (rood) Je kan met een Android apparaat heel makkelijk vrije kanalen vinden d.m.v. WiFi analyzer
Klik op "Toepassen" (groen)

16132i4F814D0EE80FC508.png

 

Wi-Fi kanaal wijzigen voor 5.xGhz

Klik op het tabblad "WiFi".

16131i910397B1955B0519.png

 

Scroll naar beneden
Kies de gewenste kanaal groep (rood) Over het algemeen geeft kanaal 100, 104, 108, 112 het beste resultaat.
Klik op "Toepassen" (groen)

289f57bf-084d-4b37-9da2-3d44f7e63304.png

 

Geef een apparaat een vast IP (DHCP Binding)

Klik op het tabblad "Instellingen"

16135i691E730E48E8F6EE.png

Klik op "+ Maak nieuw item aan" (Cyaan)

16136i2EA0E0BF1B9A31F6.png

Klik op "Selecteer uit beschikbare apparaten".

16137i6DE5F1E9DD2CF116.png

Selecteer het apparaat dat je een DHCP Binding wilt geven, door de naam te herkennen of het MAC adres te vergelijken met het MAC adres op het apparaat. Zodra je het apparaat selecteert zal het MAC adres worden ingevuld in de vakjes

16138i69D0989B1681B281.png

Kies een duidelijke naam voor het apparaat (Bijvoorbeeld: PCWoonkamer)(rood)
Kies een IP Adres (Dit IP Adress mag niet al gebruikt zijn in een andere DHCP Binding (kies bijvoorbeeld tussen 192.168.2.150 en 192.168.2.199))(groen)
Klik op "Toepassen" (blauw)
Het is slim om het apparaat opnieuw op te starten. zodat deze automatisch de DHCP Binding herkent en weer werkt

16139iD94D11380823420A.png

 

Poorten openen op de Experia Box (IPv4)

In dit voorbeeld gaan we er van uit dat het om een MineCraft server gaat die poort 25565 gebruikt. De poort kan je zelf veranderen en de naam van de applicatie ook. Deze methode werkt ook voor andere programma's of doeleinden

Klik op het tabblad "Instellingen"

16140iD147F2918BC3085F.png

 

Klik op "Poort Forwarding - IPv4", en klik op "Application Configuration"

16141iFB14E25E26695A4E.png

 

Kies de juiste categorie (in dit geval "spelletjes")

bb212bfa-9b07-4b7f-9143-3073504866da.png

 

Klik helemaal onder aan op "+ Maak een nieuwe Appnaam"

16142iAA7B5E3EE9F8CB07.png

 

Vul de naam van de Applicatie in zodat je deze makkelijk terug kan vinden(rood)(in dit voorbeeld bijvoorbeeld Minecraft Server)
Klik op Toepassen (groen)

16143iFE50EA6F1B0C4246.png

 

Scroll omhoog naar de zojuist gemaakte applicatie, en klik op het pijltje er naast ([i]in dit voorbeeld Minecraft Server)

16144i3B81DCA814206541.png

 

Kies het protocol (in dit voorbeeld TCP)(rood)
Vul in elk vakje (4) de poort in die je nodig hebt (25565 in dit voorbeeld)(groen). Heb je meerdere poorten nodig, gebruik dan de knop "Maak een nieuwe regel"
Klik op "Toepassen" (blauw). Nu is de applicatie gemaakt en kan de applicatie aan een apparaat koppelen.

16145iF45DE2516622919A.png

 

Scroll verder omhoog naar Poort Forwarding - IPv4
Klik op "Maak een nieuw item aan" (rood)

16146iB6E0778048C71366.png

 

Klik op "Aangesloten apparaten" (rood)
Klik op "Selecteer uit beschikbare apparaten" (groen)

16151i95875656A26915C1.png

 

Kies het apparaat dat de poorten nodig heeft. (rood)(In dit geval LAPTOP-RF)
Kies bij "App groep" de categorie waarin je de Applicatie hebt gemaakt tijdens de vorige stappen (blauw)(In dit geval Spelletjes)
Kies bij "Appnaam" de Applicatie die je in de vorige stappen hebt gemaakt (groen)(In dit geval Minecraft Server)
Klik op "Toepassen" (Cyaan)

16152iAD8BDE970BB8BBF5.png

 

Handleiding:

  • ADSL en VDSL handleiding (-)
  • Glasvezel handleiding (-)

De "handleiding" bevat een installatie handleiding, info over de muurbeugel/voet, technische specificaties en een "meterkastkaart".

Poorten:

675fec62-8e13-4888-adc2-27205a579813.png


1: Dit is de DSL poort. Hier kan je het inkomende signaal op aansluiten als u een xDSL (koper) verbinding gebruikt. Deze poort gebruikt een RJ11 aansluiting.

Het lampje L1 geeft aan of de verbinding werkt. L2 brandt als je tweede paar (in geval van Pair Bonding) ook werkt. Sluit de experiabox met een korte ronde kabel aan om problemen te voorkomen.

2: Dit zijn de Phone poorten. Hier kan je je telefoon op aansluiten. Over het algemeen sluit je je telefoon aan op Phone1, maar je kan deze (zoals eerder in dit topic aangegeven) ook omzetten naar Phone2. Deze poort gebruikt een RJ11 aansluiting.

3: Deze USB poort is voor 3G en 4G dongels (2G is praktisch te sloom). (USB 3.0)

4: Dit zijn de Ethernet poorten. Hier kan je de iTVOntvanger (STB) op aansluiten of je laptop/pc. Welke van deze poorten je gebruikt maakt niet uit. Deze poort gebruikt een RJ45 aansluiting. De lampjes links en rechts van de poorten geven de status aan. Dit zijn gigabit poorten.

5: Dit is de WAN (Wide Area Network) poort. Deze verbindt je met de glasvezelmodem ("glasvezel kastje") doormiddel van een netwerk kabel (minstens Cat.5e. Cat.6 aanbevolen). Deze poort gebruikt een RJ45 aansluiting. De lampjes links en rechts van de poort geven de status aan.

6: Dit is de reset knop. Deze knop is verzonken en je hebt een paperklip/potlood nodig om deze in te drukken. Wil je de ExperiaBox V10 resetten? Houdt de knop ingedrukt totdat de lampjes uit gaan (behalve Power).

7: Dit is de stroomaansluiting. Gebruik de meegeleverde adapter.

8: Dit is de aan/uit knop. Wil je de experiabox uitzetten (bijvoorbeeld als je opvakantie gaat)? Gebruik dan deze knop. (Voor de veiligheid raad ik je aan de voeding ook uit het stopcontact te halen bij langdurige afwezigheid)

 

Problemen:

  • Telefonie werkt niet: Probeer de andere Phone-poort. Werkt dit niet? Probeer dan de Herstel knop ingedrukt te houden totdat Services rood brandt. Als dit ook niet werkt, bel dan de klantenservice (0800-0402)
  • Het service lampje brandt roodOver het algemeen wordt het lampje weer groen als je de Herstel knop indrukt. Als dit niet het geval is, en je ervaart hierdoor problemen kan je de klantenservice bellen (0800-0402)

 

FAQ:

  • Werkt Chromecast met de V10? Ja! De Chromecast kan je op de normale manier aansluiten en deze zal gewoon verbinding maken met de V10.
  • Kan ik een extra router gebruiken achter de V10? Dit kan. In dit topic lees je daar meer over
  • Kan de V10 in bridgemodus? Nee, helaas kan alleen de V8 dit.
  • Kan ik de kanaalbreedte naar 40Mhz wijzigen? Ja dit kan met de optie "Up to 450Mbit/s". Helaas zitten hier wel regels aan. Je mag namelijk geen/weinig wifi kanalen in de buurt hebben, anders zal de V10 gewoon 20Mhz blijven.
  • Ondersteunt het 5Ghz netwerk de kanalen 52 en hoger? Ja! In tegenstelling tot vele andere 5Ghz routers ondersteund de V10 ook de hogere frequenties. De V10 heeft namelijk DFS en TPC. Dit zijn twee technieken waardoor de V10 automatisch zijn kanaal aanpast mocht er een belangrijker signaal op die frequentie zitten (radar signalen). Als je vaak onderbrekingen van 5Ghz wifi ondervindt in gebieden vlak bij een vliegveld, haven of legerbasis zal je beter uit zijn door de kanalen 36-48 te gebruiken.
  • Kan ik een blacklist of whitelist maken voor aangesloten apparaten? Ja dit kan. Deze optie is te vinden onder WiFi>Advanced. 
  • Kan ik Firewall uitzetten op de Experiabox? Nee, dit kan niet. Echter zou u geen problemen moeten ondervinden die te maken hebben met Firewall. Als dit wel zo is, kunt u het beste een topic starten op dit forum.
  • Het WiFi signaal van de V10 is niet sterk genoeg voor mijn (land)huis! Dit kan. De beste optie is dan meestal om te kiezen voor Access Points. Eén van de Access Points is de KPN WiFi "Versterker". Je kan ook kiezen voor WiFi Repeaters, maar deze dingen zijn over het algemeen slecht, en je verliest altijd snelheid met een repeater.

De instructies gaan altijd over de foto die er onder staat. Als er een kleur tussen haakjes achter staat verwijst dit naar een kader of een pijl op de foto. In dit topic zijn meerdere gegevens onleesbaar gemaakt vanwege privacy overwegingen. Heb je suggesties, problemen of vragen stel ze in dit topic. Als je dit bericht hulpvol vindt, kan je op het duimpje hieronder klikken.

Robin

Photocredit: Hardware.info

icon

Beste antwoord door Allart 10 January 2018, 13:13

Bekijk origineel

357 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Flink balen Jason, dat is uiteraard niet de bedoeling. Wat is de afstand ongeveer die je moet overbruggen vanaf de Experiabox? Is het bereik wel in orde als je binnen een paar meter van de V10 staat, of zelfs dan niet?
Er zijn meerdere die dit hebben. Zelf zijn wij één stapje verder en dat is dat onze Experia Box (V10) al wel een IPv6 adres toegewezen heeft gekregen. Ook bij jou zal dat waarschijnlijk niet lang meer duren.Dat ligt er maar net aan, voor zover ik heb begrepen. Vooralsnog schijnen alleen glasvezelklanten (zeer geleidelijk) IPv6 te krijgen. Als dat voltooid is komen de VVDSL-klanten aan de beurt. Misschien daarna VDSL en nog weer later (?) ADSL. Dat kan dus nog wel een tijdje (jaren?) duren. Ook ik heb al tijden IPv6 geactiveerd op mijn V10 (VDSL), maar nog geen kijk op een extern adres.
Dat vind ik ook een beetje het probleem met KPN tegenwoordig. Er worden allerlei nieuwe features (HD Glas, 4k UHD, IPv6 om er een paar te noemen) uitgerold/getest, maar vooral VDSL/ADSL-klanten hebben daarbij telkens het nakijken, terwijl zij toch net zoveel voor een abo betalen als glasvezel- en VVDSL-klanten. Och het betreft hooguit 15% van de clientèle, dus waar maken we ons druk om:?
Reputatie 2
Prachtig modem die v10 alleen jammer dat ik vorig jaar een v8 kreeg nadat mijn antieke experiabox de geest had gegeven...
Al een jaar tevreden met mijn Experiabox V10.
Alleen het aansluiten van de WIFI smart Camera van SINJI wil maar niet lukken.
Het is óf device not found óf no internet connection.
Terwijl er met het netwerk van de camera niets mis is ls je naar het bereik kijkt,
maar verbinden met het internet mbv de Arcadyan gebeurt niet.
Kan iemand mij helpen?
Gr. MaarssenHdB
Reputatie 7
Badge +22
Hoi MaarssenHdB, welkom op het forum! Balen dat het installeren van deze camera niet lukt. Je bent niet de enige die hiermee problemen heeft. In een soortgelijk topic was de oplossing:

Ik had hetzelfde probleem totdat ik onder Start-WLAN-Security de WPA/WPA2 client omgezet heb naar WPA2 Only. (Experia modem)
Hierna ging het koppelen met de wifi perfect.


Kun je dat eens proberen? Ik hoor graag van je of dat jouw probleem ook oplost.
Hoi Justin,
op internet had ik al gevonden dat ik naar WPA2 moest overschakelen: geen succes helaas.
Volgens mij heb ik vanaf mijn iPhone 6 het netwerk van de camera mét ruim bereik te pakken: DOG 308670
en ik zie dan heel kort, 2 seconden, verbinding met internet op mijn iPhone maar dan valt die verbinding weer weg en zie ik G4.
Hoe kan ik de camera op mijn thuiswerk in laten loggen, op de settings van de app DOBY of Clever DOG
kan ik nergens die keuzemogelijkheid vinden..... Bij de settings in de app staat alleen dit drietal:
Notifications (aan / uit), Clear messages cache en About
Heb je hier iets aan, ik hoop het van harte!
Vriendelijke groet,
Hein


PS>
Helpen je onderstaande gegevens misschien?
(bij het DOG 308670 netwerk staan de volgende gegevens op de iPhone vermeld:
iP adres 172.16.10.4
Subnetmasker 255.255.0.0
Router 172.16.10.1
DNS 172.16.10.1

Terwijl mijn thuisnetwerk H369A25E53C volgens de Arcadyan V10:
een LAN adres heeft 192.168.2.254
subnetmask 255.255.255.0
DHCP adres start 192.168.2.1 en eind 192.168.2.199
ISP DNS staat op UIT en de primaire DNS is 192.168.2.254)
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Hein, de gegevens die je geplaatst hebt, helpen zeker! De camera heeft een verkeerd ip-adres. Deze zou moeten beginnen met 192.168.2.

Kun je de camera een reset geven? Of even bekabeld aansluiten op de Experia Box? Als de camera een ipadres heeft dat begint met 192.168.2, kun je vervolgens een DHCP binding instellen op de Experia Box.

Laat je me weten of dit lukt?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Hein, de gegevens die je geplaatst hebt, helpen zeker! De camera heeft een verkeerd ip-adres. Deze zou moeten beginnen met 192.168.2.

Kun je de camera een reset geven? Of even bekabeld aansluiten op de Experia Box? Als de camera een ipadres heeft dat begint met 192.168.2, kun je vervolgens een DHCP binding instellen op de Experia Box.

Laat je me weten of dit lukt?

Is dit zo?

MaarsenHDB heeft zoals ik het zie zijn/haar telefoon verbonden met de camera. Op dat moment is de camera de DHCP Server en die DHCP Server gebruik blijkbaar 172.16.0.0/16. Dit is een subnet dat nogal groot is, maar opzich geen probleem.

Moet je niet gewoon in de webinterface van die camera het WiFi netwerk selecteren?
Hallo,
1
ik moet morgen een nieuwe router ophalen en dan moet ik eerst alles (wat nu eigenlijk nog best aardig werkt) ontkoppelen en de route meenemen, want anders krijg ik de nieuwe niet, dat vind ik een heel slechte manier van doen en ook heel eng, want ik heb dan geen voorbeeld meer en ik heb dan ook geen telefoon meer om te bellen.
Ik kan ook niet op jouw plaatjes kijken, die ik heel goed vind overigens, al snap ik er weinig van.

2.
ik heb nu een extender TP link, (dat is nodig omdat ik boven achter de computer zit en de box is beneden) die moet waarschijnlijk ook opnieuw ingesteld worden??
hoe doe ik dat (de helpende zoon woont ver weg)
Reputatie 7
Badge +30
1. Als je die foto's op je computer download kan je die gewoon blijven bekijken. Ook zonder internet.
2. De kans is groot dat die opnieuw ingesteld moet worden. Wat je ook kan doen is op de nieuwe Experiabox inloggen en de SSID (netwerknaam) en WPA key (wachtwoord) precies hetzelfde maken als de oude. Dan zal de TP-Link automatisch (eventueel na een herstart) verbinden.
Dank je wel Robin,

een goed idee dat downloaden van de foto's,
je geeft me moed. ik ga aan de gang en hoop je morgen te kunnen melden of het gelukt is.
't Is nu 25 dagen verder en ik vrees het ergste;)
Is het ook mogelijk om het Ip te veranderen? Wij hebben thuis veel last van ddos attacks.

Verandert het IP wanneer je de box omruilt voor een nieuwe?

Groetjes,

Jaimy
Reputatie 7
Badge +30
Is het ook mogelijk om het Ip te veranderen? Wij hebben thuis veel last van ddos attacks.

Verandert het IP wanneer je de box omruilt voor een nieuwe?

Groetjes,

Jaimy

Nee en nee. Als het echt een DDoS is, wat kan, maar niet per se hoeft dan kan je contact opnemen met de KPN Abuse afdeling. Zij kunnen eventueel een ander IP toewijzen aan je aansluiting maar de kans is groot dat ze eerst het probleem willen oplossen anders verklooit KPN alleen maar IP-adressen
"Kan ik een blacklist of whitelist maken voor aangesloten apparaten? Ja dit kan. Deze optie is te vinden onder WiFi>Advanced. "

Dit antwoord klopt niet helemaal. Een blacklist is onmogelijk. Je kunt alleen maar een whitelist maken op dit apparaat. Erg jammer, erg onhandig en zwaar onvoldoende. Om ongewenste gasten uit de wifi te houden, moet je nu mac adressen van alle gewenste gasten gaan bijhouden...
Reputatie 7
Nee hoor, je kunt of een whitelist of een blacklist maken.
Nee hoor, je kunt of een whitelist of een blacklist maken.

Je kunt mac adressen toevoegen en ACL uit of aan zetten. Bij aanzetten wordt de lijst ingevoerde mac adressen als een whitelist gehanteerd. Ik zie geen optie om er een blacklist van te maken, helaas. Maar dat kan aan mij liggen.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Ik dacht dat deze optie er gewoon was maar kan hem ook niet vinden. Is "uitschakelen" niet hetzelfde als blacklist (en dat de vertaling gewoon slecht is)?
Helaas, je kunt alleen maar een whitelist maken. Waardoor dit apparaat ongeschikt is om gastenmakkelijk toegang te verlenen, en tegelijkertijd "buurtgebruikers" die hun access point erop aansluiten eraf te halen. Onprettig.

Het antwoord op "Kan ik een blacklist of whitelist maken voor aangesloten apparaten?" is dus niet "Ja dit kan." maar "Je kunt een whitelist maken. Deze optie is te vinden onder WiFi>Advanced. "

Is er een firmware update oid voor de H369A beschikbaar waar dit wel mee kan? Of een ander apparaat in de stal van KPN?
Reputatie 7
Badge +30
Er komt, vermoedelijk, volgende week een firmware update aan voor de V10. Hierbij is er een gastnetwerk functie.

Je opmerking over buurtgebruikers met accesspoints snap ik niet helemaal.
Ik ben benieuwd naar de update.

Uitleg buurtgebruikers: er zijn accesspoints die als uplink een ander wifinetwerk kunnen gebruiken, zodat je er geen netwerkkabel in hoeft te stoppen, maar alleen een voeding. Deze worden vaak als repeater van de eigen wifi gebruikt. Hier wordt misbruik van gemaakt, wanneer de uplink het wifinetwerk van de buren is, of van de buurtkroeg.
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben benieuwd naar de update.

Uitleg buurtgebruikers: er zijn accesspoints die als uplink een ander wifinetwerk kunnen gebruiken, zodat je er geen netwerkkabel in hoeft te stoppen, maar alleen een voeding. Deze worden vaak als repeater van de eigen wifi gebruikt. Hier wordt misbruik van gemaakt, wanneer de uplink het wifinetwerk van de buren is, of van de buurtkroeg.

Ik ben ook zeker benieuwd.

Accesspoint met WiFi uplink zijn bridges of repeaters. Maar, is dit een zakelijke aansluiting ofzo? Ik kan me zelf niet helemaal voorstellen dat je thuis anderen hebt die zomaar repeaters aan je WiFi netwerk koppelen.
Ja dit is een zakelijke aansluiting, waarop een buurtbewoner zijn Sitecom AP1200 heeft aangesloten. Maar vlak bedrijven niet uit. Ik heb bedrijven meegemaakt die het niet nodig vonden zelf wifi aan te bieden aan de medewerkers want "McDonalds zit om de hoek" en die kon nog net opgevangen worden.

De ExperiaBox kan zijn wifi niet in de nachtelijke uren uitzetten, heeft geen blacklist mogelijkheid, en kent geen voorziening voor een landing page waarop de voorwaarden kunnen worden afgebeeld. Leuk ding, maar niet geschikt voor zakelijk gebruik. Maar er zit tenminste een wachtwoord op de beheerconsole.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, gebruik je een consumenten aansluiting hiervoor? De zakelijke Experiabox v10 heeft namelijk een andere firmware.

In de consumenten versie kan je WiFi via de ECO modus in bepaalde uren uitzetten. Landingpages is in de consumenten versie niet mogelijk maar is wel te doen per accesspoint.
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben benieuwd naar de update. .Vanaf Maandag komt de update beschikbaar als Upgrade (gefaseerd). De update is nu al te forceren via een factory reset.

Reageer