Sticky Beantwoord

Experia Box v10 - Veelgestelde vragen

  • 8 juli 2015
  • 279 reacties
  • 634556 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30
In dit topic kan je antwoorden (en uitleg) vinden over veel voorkomende vragen. Zoals hoe verander ik de SSID, hoe verander ik het wachtwoord en hoe open ik een bepaalde poort. En informatie over hoe je apparaten aansluit.



Het is niet mogelijk om in dit topic een V10 aan te vragen (helaas)

De V10 is op dit moment de nieuwste ExperiaBox die KPN heeft. De ExperiaBox is eigenlijk vier apparaten. Een modem (voor DSL klanten), accesspoint, router en switch. De ExperiaBox V10 ondersteund als enige ExperiaBox 5Ghz wifi volgens de 802.11a, 802.11n en 802.11ac standaard. Hierom is de ExperiaBox V10 uitermate geschikt voor klanten met een hoge bandbreedte. Via 802.11ac zijn namelijk snelheden te halen die bijna de 500Mbit halen. De V10 heeft een gigabit switch waardoor hoge snelheden over het LAN/thuisnetwerk mogelijk zijn. Ook kan de V10 geweldig omgaan met Vectoring verbindingen, en VPlus verbindingen in de toekomst.
  • Inloggen op de ExperiaBox V10 (H369A)
  • De naam van het wifi netwerk veranderen (SSID)
  • Verander het Wi-Fi wachtwoord (Security Key)
  • Zet uPnP aan op de ExperiaBox
  • De telefoon op poort 2 aansluiten
  • Wi-Fi kanaal wijzigen voor 2.4Ghz
  • Wi-Fi kanaal wijzigen voor 5.xGhz
  • Geef een apparaat een vast IP (DHCP Binding)
  • Poorten openen op de ExperiaBox
  • Handleiding
  • Fysieke poorten op de Experiabox
  • Bekende problemen
  • Veel gestelde vragen

Inloggen op de ExperiaBox V10 (H369A)


Open een browser (op een apparaat dat verbonden is via Wi-Fi op LAN)


Ga naar http://192.168.2.254
Log in. De eerste keer kan dit zonder wachtwoord en zal je gevraagd worden een wachtwoord aan te maken. Als je al een keer hebt ingelogd gebruik je het wachtwoord dat je hebt aangemaakt.


Je bent nu ingelogd. Op het "Dashboard" (beginscherm) kan je een overzicht vinden van alle apparaten die via Wi-Fi zijn verbonden (groen) en alle apparaten die via LAN verbonden zijn (rood)

De naam van het wifi netwerk veranderen (SSID)


Log in op de ExperiaBox V10.


Klik op het tabblad "WiFi"


Verander de SSID/Netwerknaam door de nieuwe naam in het vakje "SSID Name" te typen (rood)
Klik op "Toepassen" (groen)

Verander het Wi-Fi wachtwoord (Security Key)


Log in op de ExperiaBox V10


Klik op het tabblad "WiFi"


Typ het nieuwe wachtwoord in bij "Beveilingssleutel" (rood)
Klik op "Toepassen" (groen)

Zet uPnP aan op de ExperiaBox


Log in op de ExperiaBox V10


Klik op het tabblad "Instellingen"


Klik op UPnP IGD (rood)
Zet UPnP aan door op "Aan" te klikken (blauw)
Klik op "Toepassen" (groen)

De telefoon op poort 2 aansluiten


Log in op de ExperiaBox V10


Klik op het tabblad "VoIP"


Neem bovenstaande configuratie over voor (omringt door een rood vierkant)
Druk op "Toepassen" (groen)

Denk je dat er iets fout is gegaan, of werkt het niet? Bel dan de klantenservice (0800-0402) en vraag of ze de telefoonlijn op poort 2 kunnen zetten.

Wi-Fi kanaal wijzigen voor 2.4Ghz


Log in op de ExperiaBox V10


Klik op het tabblad "WiFi"


Scroll naar beneden
Verander het kanaal naar het gewenste kanaal (rood) Je kan met een Android apparaat heel makkelijk vrije kanalen vinden d.m.v. WiFi analyzer
Klik op "Toepassen" (groen)

Wi-Fi kanaal wijzigen voor 5.xGhz


Log in op de ExperiaBox V10


Klik op het tabblad "WiFi"


Scroll naar beneden
Kies de gewenste kanaal groep (rood) Over het algemeen geeft kanaal 100, 104, 108, 112 het beste resultaat.
Klik op "Toepassen" (groen)

Geef een apparaat een vast IP (DHCP Binding)


Log in op de ExperiaBox V10


Klik op het tabblad "Instellingen"


Klik op "+ Maak nieuw item aan" (Cyaan)


Klik op "Selecteer uit beschikbare apparaten".


Selecteer het apparaat dat je een DHCP Binding wilt geven, door de naam te herkennen of het MAC adres te vergelijken met het MAC adres op het apparaat. Zodra je het apparaat selecteert zal het MAC adres worden ingevuld in de vakjes


Kies een duidelijke naam voor het apparaat (Bijvoorbeeld: PCWoonkamer)(rood)
Kies een IP Adres (Dit IP Adress mag niet al gebruikt zijn in een andere DHCP Binding (kies bijvoorbeeld tussen 192.168.2.150 en 192.168.2.199))(groen)
Klik op "Toepassen" (blauw)
Het is slim om het apparaat opnieuw op te starten. zodat deze automatisch de DHCP Binding herkent en weer werkt

Poorten openen op de ExperiaBox (IPv4)


In dit voorbeeld gaan we er van uit dat het om een MineCraft server gaat die poort 25565 gebruikt. De poort kan je zelf veranderen en de naam van de applicatie ook. Deze methode werkt ook voor andere programma's of doeleinden

Log in op de ExperiaBox V10


Klik op het tabblad "Instellingen"


Klik op "Poort Forwarding - IPv4", en klik op "Application Configuration"


Kies de juiste categorie (in dit geval "spelletjes")


Klik helemaal onder aan op "+ Maak eennieuwe Appnaam"


Vul de naam van de Applicatie in zodat je deze makkelijk terug kan vinden(rood)(in dit voorbeeld bijvoorbeeld Minecraft Server)
Klik op Toepassen (groen)


Scroll omhoog naar de zojuist gemaakte applicatie, en klik op het pijltje er naast ([i]in dit voorbeeld Minecraft Server)


Kies het protocol (in dit voorbeeld TCP)(rood)
Vul in elk vakje (4) de poort in die je nodig hebt (25565 in dit voorbeeld)(groen). Heb je meerdere poorten nodig, gebruik dan de knop "Maak een nieuwe regel"
Klik op "Toepassen" (blauw). Nu is de applicatie gemaakt en kan de applicatie aan een apparaat koppelen.


Scroll verder omhoog naar Poort Forwarding - IPv4
Klik op "Maak een nieuw item aan" (rood)


Klik op "Aangesloten apparaten" (rood)
Klik op "Selecteer uit beschikbare apparaten" (groen)


Kies het apparaat dat de poorten nodig heeft. (rood)(In dit geval LAPTOP-RF)
Kies bij "App groep" de categorie waarin je de Applicatie hebt gemaakt tijdens de vorige stappen (blauw)(In dit geval Spelletjes)
Kies bij "Appnaam" de Applicatie die je in de vorige stappen hebt gemaakt (groen)(In dit geval Minecraft Server)
Klik op "Toepassen" (Cyaan)

Handleiding:


De "handleiding" bevat een installatie handleiding, info over de muurbeugel/voet, technische specificaties en een "meterkastkaart".

Poorten:




1: Dit is de DSL poort. Hier kan je het inkomende signaal op aansluiten als u een xDSL (koper) verbinding gebruikt. Deze poort gebruikt een RJ11 aansluiting.

Het lampje L1 geeft aan of de verbinding werkt. L2 brandt als je tweede paar (in geval van Pair Bonding) ook werkt. Sluit de experiabox met een korte ronde kabel aan om problemen te voorkomen.

2: Dit zijn de Phone poorten. Hier kan je je telefoon op aansluiten. Over het algemeen sluit je je telefoon aan op Phone1, maar je kan deze (zoals eerder in dit topic aangegeven) ook omzetten naar Phone2. Deze poort gebruikt een RJ11 aansluiting.

3: Deze USB poort is voor 3G en 4G dongels (2G is praktisch te sloom). (USB 3.0)

4: Dit zijn de Ethernet poorten. Hier kan je de iTVOntvanger (STB) op aansluiten of je laptop/pc. Welke van deze poorten je gebruikt maakt niet uit. Deze poort gebruikt een RJ45 aansluiting. De lampjes links en rechts van de poorten geven de status aan. Dit zijn gigabit poorten.

5: Dit is de WAN (Wide Area Network) poort. Deze verbindt je met de glasvezelmodem ("glasvezel kastje") doormiddel van een netwerk kabel (minstens Cat.5e. Cat.6 aanbevolen). Deze poort gebruikt een RJ45 aansluiting. De lampjes links en rechts van de poort geven de status aan.

6: Dit is de reset knop. Deze knop is verzonken en je hebt een paperklip/potlood nodig om deze in te drukken. Wil je de ExperiaBox V10 resetten? Houdt de knop ingedrukt totdat de lampjes uit gaan (behalve Power).

7: Dit is de stroomaansluiting. Gebruik de meegeleverde adapter.

8: Dit is de aan/uit knop. Wil je de experiabox uitzetten (bijvoorbeeld als je opvakantie gaat)? Gebruik dan deze knop. (Voor de veiligheid raad ik je aan de voeding ook uit het stopcontact te halen bij langdurige afwezigheid)

Problemen:


  • Telefonie werkt niet: Probeer de andere Phone-poort. Werkt dit niet? Probeer dan de Herstel knop ingedrukt te houden totdat Services rood brandt. Als dit ook niet werkt, bel dan de klantenservice (0800-0402)
  • Het service lampje brandt rood: Over het algemeen wordt het lampje weer groen als je de Herstel knop indrukt. Als dit niet het geval is, en je ervaart hierdoor problemen kan je de klantenservice bellen (0800-0402)

Vragen:


  • Werkt Chromecast met de V10? Ja! De Chromecast kan je op de normale manier aansluiten en deze zal gewoon verbinding maken met de V10.
  • Kan ik een extra router gebruiken achter de V10? Dit kan. In dit topic lees je daar meer over
  • Kan de V10 in bridgemodus? Nee, helaas kan alleen de V8 dit.
  • Kan ik de kanaalbreedte naar 40Mhz wijzigen? Ja dit kan met de optie "Up to 450Mbit/s". Helaas zitten hier wel regels aan. Je mag namelijk geen/weinig wifi kanalen in de buurt hebben, anders zal de V10 gewoon 20Mhz blijven.
  • Ondersteund het 5Ghz netwerk de kanalen 52 en hoger? Ja! In tegenstelling tot vele andere 5Ghz routers ondersteund de V10 ook de hogere frequenties. De V10 heeft namelijk DFS en TPC. Dit zijn twee technieken waardoor de V10 automatisch zijn kanaal aanpast mocht er een belangrijker signaal op die frequentie zitten (radar signalen). Als je vaak onderbrekingen van 5Ghz wifi ondervindt in gebieden vlak bij een vliegveld, haven of legerbasis zal je beter uit zijn door de kanalen 36-48 te gebruiken.
  • Kan ik een blacklist of whitelist maken voor aangesloten apparaten? Ja dit kan. Deze optie is te vinden onder WiFi>Advanced. 
  • Kan ik Firewall uitzetten op de Experiabox? Nee, dit kan niet. Echter zou u geen problemen moeten ondervinden die te maken hebben met Firewall. Als dit wel zo is, kunt u het beste een topic starten op dit forum.
  • Het WiFi signaal van de V10 is niet sterk genoeg voor mijn (land)huis! Dit kan. De beste optie is dan meestal om te kiezen voor Access Points. Eén van de Access Points is de KPN WiFi "Versterker". Je kan ook kiezen voor WiFi Repeaters, maar deze dingen zijn over het algemeen slecht, en je verliest altijd snelheid met een repeater.
De instructies gaan altijd over de foto die er boven staat. Als er een kleur tussen haakjes achter staat verwijst dit naar een kader of een pijl op de foto.

In dit topic zijn meerdere gegevens onleesbaar gemaakt vanwege privacy overwegingen.

Heb je suggesties, problemen of vragen stel ze in dit topic.

Als je dit bericht helpvol vindt kan je op het duimpje hieronder klikken.

Robin


Photocredit: Hardware.info
icon

Beste antwoord door Allart 10 januari 2018, 13:13

Voor alle lezers: heeft deze informatie over de Experiabox v10 niet het antwoord opgeleverd dat je zocht. Kijk dan ook op onze website, voor meer informatie over een storing met internet bijvoorbeeld.
Bekijk origineel

279 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hallo @loislane, welkom op het KPN forum. Leuk dat je een vraag stelt. Gezien je KPN ÉÉN afneemt en een zakelijke klant bent, kan je beter bij het Zakelijk KPN forum terecht. Daar zijn meer gebruikers die eenzelfde soort vraag hebben. Allicht dat je daar ook het antwoord vindt 🙂
Hallo,
Wij hebben KPN 1 besteld om onze alarm installatie via het internet te koppelen. Hiervoor moet ik de de 3 systemen van een vast IP address voorzien. Dit gaat mij wel lukken. Op het abonnement zitten 4 vaste ip adressen, hoe routeer ik drie van deze externe vaste ip adressen naar drie interne ip adressen?

Gr Louis
De TV streams voor HD zenders nemen iets meer dan 7Mbps dus dat de bandbreedte voor Internet dan wat lager is is logisch.
Jij doelt waarschijnlijk echter op de snelheid vermeld op de DSL status pagina van de Experia Box.
Die hoort daardoor niet te veranderen echter jouw Experia Box is nog aan het "intrainen" om het optimum tussen snelheid en benidigde hertransmissies door fouten te vinden.
De werkelijke snelheid zal daardoor in de eerste dagen nog wat fluctueren.

Ik snap het, we gaan het zien.
Reputatie 7
De TV streams voor HD zenders nemen iets meer dan 7Mbps dus dat de bandbreedte voor Internet dan wat lager is is logisch.
Jij doelt waarschijnlijk echter op de snelheid vermeld op de DSL status pagina van de Experia Box.
Die hoort daardoor niet te veranderen echter jouw Experia Box is nog aan het "intrainen" om het optimum tussen snelheid en benidigde hertransmissies door fouten te vinden.
De werkelijke snelheid zal daardoor in de eerste dagen nog wat fluctueren.
Beste Leden,

Vandaag KPN geïnstalleerd, VVDSL-Bonding, ik kom van XS4ALL met bonding. Verbinding staat netjes op Actual: 220mb down maar mijn echte download snelheid is 192.50 mbit... tv aangezet, 178 mbit...

Is dit de beperking van de V10?

Ik zit rechtstreeks met cat6 kabel verbonden, 1gbit.

ik zit ook nog met een netgear router verbonden maar die haalt hetzelfde....
Beste Robin, ik ben je zeer dankbaar voor dit topic en vooral voor de informatie op "pagina" 1. Die heb ik inmiddels opgeslagen in een PDF zodat ik deze (eenvoudig leesbare) informatie ter beschikking heb op mijn computer.

P.S. In topic 'Gevolgen voor internetsituatie door stoppen ISDN' (nummer 471605) valt te lezen waarom ik deze informatie zo waardeer. Daar vermeld ik ook waarom ik zo'n kritiek heb op de informatievoorziening van KPN.
Reputatie 7
Badge +9

@Jan-D Ik heb hier ooit zelf mee geëxperimenteerd. Als jij de dsl kabel / of wan los haalt neemt in potentie een smarphone/mifi router (tethering) die op USB is aangesloten, het over. Ik heb hiervoor toen geen settings hoeven aanpassen in de webinterface. Maar je hebt hier wel een optie voor. 3g/4g etc. Het is mij toen gelukt met een simpel android toestel. Ik kan me helaas niet herinneren welke USB poort ik toen heb gebruikt. Maar dat kun je zelf via trial en error wel uitsluiten.
De truc is dus de actieve dsl/fibre verbinding te verbreken. Samen heb ik het nooit aan de praat gekregen.
We ondersteunen het niet, zoals je ongetwijfeld weet. Maar wilde wel mijn eigen experiment met je delen. :-)
Hallo @Erwin_ ,
bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag en laat je de afloop weten.☺

Hallo @Erwin_ en andere belangstellenden,
Ik ben ermee aan de gang gegaan en het werkt perfect.
Ik heb eerst de xDSL-aansluiting losgekoppeld van het modem.
Ik heb een smartphone aangesloten op de USB-aansluiting van het modem, USB tethering aangezet op de smartphone en ik had op alle aangesloten apparaten supersnel internet.
Via de 3G/4G-tab op het modem hoefde ik verder niets in te stellen.☺
Reputatie 7
Badge +9
@Jan-D Ik heb hier ooit zelf mee geëxperimenteerd. Als jij de dsl kabel / of wan los haalt neemt in potentie een smarphone/mifi router (tethering) die op USB is aangesloten, het over. Ik heb hiervoor toen geen settings hoeven aanpassen in de webinterface. Maar je hebt hier wel een optie voor. 3g/4g etc. Het is mij toen gelukt met een simpel android toestel. Ik kan me helaas niet herinneren welke USB poort ik toen heb gebruikt. Maar dat kun je zelf via trial en error wel uitsluiten.
De truc is dus de actieve dsl/fibre verbinding te verbreken. Samen heb ik het nooit aan de praat gekregen.
We ondersteunen het niet, zoals je ongetwijfeld weet. Maar wilde wel mijn eigen experiment met je delen. :-)

Hallo @Erwin_ ,
bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag en laat je de afloop weten.☺
Reputatie 7
Badge +17
@Jan-D Ik heb hier ooit zelf mee geëxperimenteerd. Als jij de dsl kabel / of wan los haalt neemt in potentie een smarphone/mifi router (tethering) die op USB is aangesloten, het over. Ik heb hiervoor toen geen settings hoeven aanpassen in de webinterface. Maar je hebt hier wel een optie voor. 3g/4g etc. Het is mij toen gelukt met een simpel android toestel. Ik kan me helaas niet herinneren welke USB poort ik toen heb gebruikt. Maar dat kun je zelf via trial en error wel uitsluiten.
De truc is dus de actieve dsl/fibre verbinding te verbreken. Samen heb ik het nooit aan de praat gekregen.
We ondersteunen het niet, zoals je ongetwijfeld weet. Maar wilde wel mijn eigen experiment met je delen. :-)
Reputatie 7
Badge +9
Die dongle zou gebruikt kunnen worden in buitengebieden waar de ADSL-snelheid minder is dan 10 Mb/s. Die dongle kan dan via 4G een hogere internetsnelheid aan de V10 aanbieden. Alleen ... KPN kiest ervoor om voor dat soort situaties andere modems te gebruiken. Daarom heeft de USB-aansluiting op de V10 bij KPN bij mijn weten geen (bruikbare) functie.
Hallo @Henk2304 ,
de enigste functie van de USB-poort op de v10 is voor een 3G/4G-dongle of smartphone om het 3G/4G-menu in het modem te activeren en in te stellen.
Ik wil simpelweg weten hoe?
Misschien dat een moderator zijn/haar licht daarover kan laten schijnen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval,
Reputatie 7
Die dongle zou gebruikt kunnen worden in buitengebieden waar de ADSL-snelheid minder is dan 10 Mb/s. Die dongle kan dan via 4G een hogere internetsnelheid aan de V10 aanbieden. Alleen ... KPN kiest ervoor om voor dat soort situaties andere modems te gebruiken. Daarom heeft de USB-aansluiting op de V10 bij KPN bij mijn weten geen (bruikbare) functie.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Henk2304
Bedankt voor je reactie, ik weet hoe e.e.a. werkt en heb kennis van zaken, alleen in onderstaand geval niet (genoeg):
De V10 biedt de mogelijkheid een 3G/4G-dongle te plaatsen of een smartphone met 3G/4G te verbinden met een USB-poort op het modem en binnen het modem te activeren.
Wat ik nu wil weten, hoe krijg ik het aan het werk.
Je moet het zien als een soort redundant systeem naast de normale VDSL-internetverbinding.
Ik wil het simpelweg aan het werk zien, want dan werkt het voor mijn hele netwerk.
Nu verbind ik af en toe de smartphone met een pc via USB-tethering en heb dan een perfect snelle verbinding, maar voor slechts 1 pc, als het via het modem loopt, voor het hele thuisnetwerk.
Reputatie 7
3G/4G (G staat hier voor Generation; 5G staat in de steigers, maar volgens mij is er een bouwvakstaking😉) zijn technieken die via het mobiele netwerk geleverd worden, niet door de V10; het is geen Wi-Fi. Je kunt je telefoon niet via 3G/4G verbinden met de V10.
Bedoel je wellicht 2,4 GHz/5GHz (hier staat G voor giga), dat zijn Wi-Fi-technieken waarmee je telefoon wel met de V10 kunt verbinden?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @RobinFlikkema ,
uiterst leerzaam artikel.
Mijn vraag is hoe ik gebruik kan maken van de 3G/4G-functionaliteit binnen de V10.
Als ik mijn 4G-smartphone verbindt met de V10 krijg ik keurig een melding dat de verbinding geïnitialiseerd is, maar hoe krijg ik e.e.a. aan het werk dat de verbinding inderdaad via 3G/4G loopt,
dat is me helaas nog niet duidelijk.
Welke USB-poort moet ik gebruiken, ik had de USB-poort gebruikt bij de LAN-poorten, maar aan de kopse kant van het modem zit ook een USB-poort waar ik niet (meer) bij kan omdat het modem opgehangen is.
Ben benieuwd naar je antwoord.☺
Badge
Aan de PC en de instellingen van de FTP server is niets gewijzigd. Staat inderdaad ingesteld als privé netwerk.
Reputatie 7
Is het netwerk op die PC wel ingesteld als privé netwerk?
Badge
Robin,

Waarom blijven bij mij dan alle poorten gesloten?
Het forwarden is toch niet zo'n ingewikkelde zaak?
Als je dit probleem bij KPN aankaart, krijg je overal te horen dat er weinig kennis m.b.t. het forwarden van poorten is en er dus ook geen ondersteuning gedaan wordt.
Reputatie 7
Mooi artikel over de V10, maar bij het gedeelte over port forwarding heb ik mijn twijfels.
Ik heb namelijk het idee dat KPN het openzetten van de poorten met dit modem (bewust) tegenhoudt.

Nee, dat is in strijd met de telecommunicatiewet en dus zal KPN dat niet doen.
Alle poorten zijn gewoon te forwarden uitgezonderd TCP poort 8085, die is gereserveerd voor remote beheer.
Badge
Robin,

Mooi artikel over de V10, maar bij het gedeelte over port forwarding heb ik mijn twijfels.
Ik heb namelijk het idee dat KPN het openzetten van de poorten met dit modem (bewust) tegenhoudt.
Ik heb poort 21 opengezet om een FTP server te kunnen benaderen (deze server draait al jaren lokaal met voorheen een V9 modem) maar sinds dit V9 modem is geruild voor een V10 modem blijven alle poorten gesloten. (zelfs met de DMZ functie aan) Ook biedt KPN geen enkele ondersteuning op dit punt.





Admin: IP-adres weggehaald
Hoi! Ik heb 500MB up/down door de V10. Mijn Sonos Connect geeft soms aan dat de aanvoer van data niet voldoende is om de buffer gevuld te houden. De Connect is met de kabel verbonden aan mijn 1Gb netwerk. Dit suggereert dat de snelheid op dat moment niet voldoende is. Dit lijkt mij sterk. Vaak ook omdat ik op dat moment geen enkel ander apparaat gebruik wat de bandbreedte kan beïnvloeden. Wie herkent dit? Hoe kan ik zien hoeveel bandbreedte de Sonos Connect op zo'n moment verbruikt?

Edwin.
Reputatie 7
Badge +30
Ik vermoed dat dit een combinatie is van IPv6 + Umbrella.
Reputatie 7
IPv6 gewoon uit laten. Voorlopig lijkt IPv6 meer problemen op te leveren dan het oplost. Bij KPN is IPv6 absoluut geen prio, getuige het feit dat veel (vooral DSL-klanten zoals ik) nog helemaal geen IPv6 hebben en er niet veel werk van gemaakt wordt dat op te lossen.
Ik vroeg mij af of anderen ook problemen ondervinden met het gebruik van IPv6. Ik weet niet of dit met de Experiabox V10 zelf te maken heeft of met de KPN verbinding in het algemeen maar:

Mijn werkgever installeert de Cisco Umbrella roaming client op al onze laptops. Deze zorgt ervoor dat al het DNS verkeer encrypted is (richting OpenDNS) en zorgt ervoor dat de clients beveiligd zijn tegen phishing en malware attacks.

Het probleem dat ik ondervind is dat wanneer ik IPv6 aan heb staan on mijn Experiabox ik verschillende sites and services niet kan benaderen, zoals onze VPN verbinding bijvoorbeeld. nslookups naar veel sites werken prima maar op andere sites krijg ik een connection time-out.

Zodra ik IPv6 uitzet in het modem werkt alles naar behoren. Ik ben dus benieuwd of dit iets is wat bij KPN ligt of aan de Cisco client. Ik weet van collega's dat zij geen problemen ondervinden met IPv6 bij andere ISP's.
Reputatie 1
Beste Robin,
bedankt voor je snelle antwoord, een hele geruststelling!

De extra (4e) handset is een 'oudje' uit een vorig stel Gigaset-telefoons en door mij draadloos gekoppeld aan het basisstation.
niet alle functies van de overige 3 handsets doen het, maar voor mij is nummerherkenning het belangrijkste en dat doet het wel.

Groet,
H. K.
Reputatie 7
Badge +30
De A415A Trio werkt direct op Phone 1. Waarschijnlijk zit bij het aansluitpakket een rj11/6P4C naar rj11/6P4C kabel, die kan je verbinden tussen het basisstation en de Experiabox (Phone 1-poort). Daarna werkt bellen en nummerherkenning zoals je gewend bent.

Het signaal is POTS met DTMF Nummerherkenning en dat wordt gewoon ondersteund door (normale) telefoontoestellen als de A415A Trio.

Heb je de Extra handset gekoppeld aan het basisstation van de A415A of heb je deze met een extra rj11/6P4C kabel aangesloten? Dat eerste is namelijk het makkelijkst (indien mogelijk met het handset die je er extra bij hebt) en werkt direct. De tweede oplossing is iets meer werk denk ik.

Robin

Reageer