Experia Box V10 - Wensen

• 7 september 2015
  • 40 reacties
  • 6552 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 5
Badge +9
ik draai nog V1.01.00T02.3 hier op de v10

laten we dan hopen dat de nat loopback bug ook opgelost is met poort 3671 UDP

wat nog niet werkt

ik doe mee in het pilot als dat mogelijk is

Reputatie 7
Badge +15
Een Bridged mode zal geweldig zijn :) 

(Ik gebruik mijn eigen hardware binnen mijn netwerk die op zich best een zware custom config draait :)  )

Reputatie 7
SjorsK schreef op 4 feb '16 om 23:30uEen Bridged mode zal geweldig zijn Smiley Vrolijk 

(Ik gebruik mijn eigen hardware binnen mijn netwerk die op zich best een zware custom config draait Smiley Vrolijk  )

Als de bridged mode wil, dan zeg je eigenlijk dat je jouw eigen router wilt gebruiken.

Dan is de V11 de Experia Box die jij wilt hebben en niet de V10. ;)

Reputatie 5
Badge +7
De v11 kan inderdaad een optie zijn maar dat gaat nog wel even duren voordat die klaar is voor gebruik.

De ontwikkeling hiervan moet nog starten (ben wel begonnen om de benodigde testlijnen op orde te brengen).

Reputatie 7
ErikFocus schreef op 5 feb '16 om 08:22uDe v11 kan inderdaad een optie zijn maar dat gaat nog wel even duren voordat die klaar is voor gebruik.

De ontwikkeling hiervan moet nog starten (ben wel begonnen om de benodigde testlijnen op orde te brengen).

Ik neem aan dat de V11 die jullie voor ogen hebben iets heel anders gaat worden dan de V11 die ik in dat aangehaalde topic voor ogen heb.

Mochten jullie wel op de lijn zitten die ik daar beschrijf, dan spring ik, en waarschijnlijk vele anderen, een gat in de lucht.

Reputatie 5
Badge +7
Ik kan je helaas (nog) niet melden wat er in komt, mede omdat ik het zelf nog niet weet.

Maar als ik meer weet zal ik jou lijst vergelijken met de v11.

Maar we gaan wel binnenkort starten met de ontwikkeling van de v11, krijg ik weer allemaal chineesjes over de vloer.

Wordt vervolgt.

Reputatie 7
Badge +30
Als ik goed naar het (inmiddels afgelopen) onderzoek voor de nieuwe webinterface van de Experiabox kijk heeft 'Bridge modus' erg veel stemmen gekregen. Logischer wijs betekent dit dat er veel belangstelling voor is, en dus m.i. gewoon in de nieuwe interface hoort.

Kortom, zonder V11 kan het dus ook!

Robin
Reputatie 5
Badge +7
Helaas ben ik niet in de positie om eisen te stellen, ik lees de PWB van de betaalende partij binnen KPN en ontwikkel en test op basis hiervan.

Maar om bridged te kunnen werken heb ik geen v11 nodig.

Aan de andere kant is het niet moeilijk om ZTE aangepaste firmware te laten maken voorzien van een bridged mode.

Qua hardware is er geen belemmering.

Alleen KPN gaat voor de grote gemene deler, d.w.z. de meeste gebruikers zitten hier niet op te wachten en richten alleen schade aan in het modem.

Ik weet dat een groep gebruikers hier juist wel op zit te wachten. Qua beleid is er binnen KPN langzaam een kentering gaande waarbij de eindgebruiker meer mag en kan instellen in het modem.

Echter in hoeverre dit in de v11 komt is vooralsnog afwachten.

Reputatie 7
ErikFocus schreef op 5 feb '16 om 10:34u...Alleen KPN gaat voor de grote gemene deler, d.w.z. de meeste gebruikers zitten hier niet op te wachten en richten alleen schade aan in het modem.

Ik weet dat een groep gebruikers hier juist wel op zit te wachten. Qua beleid is er binnen KPN langzaam een kentering gaande waarbij de eindgebruiker meer mag en kan instellen in het modem.

Echter in hoeverre dit in de v11 komt is vooralsnog afwachten.

Dit is nu precies waarom ik dat topic "Experia Box V11 meer met minder en dat is precies goed" geschreven heb.

KPN doet er mijns inziens verstandig aan om, net als op de zakelijke markt, zowel een volledig managed omgeving aan te bieden (voor de grote gemene deler) als een unmanaged of partly managed omgeving voor die gebruikers die meer eisen stellen aan hun router.

Door de modulaire opzet van de door mij voorgestelde "V11" kunnen met één set van hardware componenten zowel de "standaard" gebruiker als de "veeleisende" gebruiker bediend worden.

Lees dat door mij aangehaalde topic eens aandachtig, ik ben er van overtuigd dat die modulaire opzet (los modem, router en VoIP adapter) voor iedereen nog wel eens voordelen zou kunnen hebben. Zowel functioneel als voor het beheer en ik denk zelfs t.a.v. de "total cost of ownership".

Opmerking:

De "standaard" xVDSL klant ontvangt het V11 modem en de V11 router.

De "veeleisende" xVDSL klant ontvangt alleen het V11 modem.

De "standaard" glasvezel klant ontvangt alleen de V11 router.

De "veeleisende" glasvezel klant ontvangt geen van beide.

Alleen klanten die een KPN telefoon abonnement hebben ontvangen ook een V11 VoIP adapter.

Reputatie 5
Badge +7
Tot zover ik nu weet wordt de v11 modulair, de rest is afhankelijk van de firmware.

Hoe dan ook, wordt vervolgt.

Reputatie 5
Badge +9
dan maar hopen dat dit snel komt

ik kan mijn eigen router werkend krijgen achter de ntu

maar dan zit je met iptv en telefoon

het was het mooiste een adaptor voor de telefoon (v11)

iptv moet volgens mij al kunnen met het routerd iptv

zo ben je niet meer afhankelijk van de firmware / experiabox van kpn

en heb je minder kans op bugs

bugs heb je altijd natuurlijk op koop routers ook

maar deze firmware update's worden degelijk sneller opgelost als bij kpn

Reputatie 7
ErikFocus schreef op 5 feb '16 om 11:18uTot zover ik nu weet wordt de v11 modulair, de rest is afhankelijk van de firmware.

Hoe dan ook, wordt vervolgt.

Het zou fantastisch zijn als de V11 modulair wordt en al helemaal als dat modulair betekent:

1. Apart modem voor xVDSL abonnees.
  2. Aparte router voor de abonnees die geen eigen router gebruiken.
  3. Aparte VoIP adapter voor de abonnees die ook vaste telefonie bij KPN hebben ondergebracht.
Zoals ik in dat door mij aangehaalde topic al vermeld, zodra dit mogelijk is gaat bij mij thuis een hele mooie fles champagne ontkurkt worden.

Reputatie 7
Badge +15
Ik snap dat een bridged mode voor het meerendeel van de abbonees niet handig is - Als men niet weet hun men een eigen netwerkje kan beheeren, tja. Dan is het niet bepaald handig om het zelf te doen :)

Ziggo (Mijn huide aanbieder, mijn overstap is trouwens al ingepland 😉 ) heeft op dit moment de bridged mode als verborgen optie, deze valt via de klantenservice aan te vragen. Natuurlijk kan je dan niet meer op ondersteuning wachten als je besluit om je eigen thuisnetwerkje op te blazen :) 

Zo'n verborgen optie is een gulle middenweg waardoor een "Standaard gebruiker" het niet kan verpesten(Dat gebeurd natuurlijk met grote regelmaat 😉 ) en een techneut alle opties heeft die men wilt :)  

Reputatie 5
Badge +9
Netwerk opblazen ?
Ja dat kan als je poe switch verkeerd aan sluit
Ik heb altijd een eigen router gehad en een eigen netwerk door dmz door te zetten naar de eigen router heel mijn netwerk draait op mijn 2e router behalve iptv en telefoon
Zonder experiabox is mijn voorkeur
Zonder bugs van kpn firmware
Reputatie 7
Badge +15
Bij wijze van spreken 😉 Ik bedoelde dat niet letterlijk :) 

Reageer