Experia Box V10 Wifi problemen

• 19 september 2015
  • 86 reacties
  • 53548 keer bekeken

Wij hebben sinds een paar weken een Experia Box v10. Het probleem is dat we regelmatig wifi connectie verliezen op laptop/mobiel. Wifi signaal wordt als sterk weergegeven en de laptop ziet de Experia Box ook, maar kan geen verbinding maken. Soms is het zelfs zo dat één van ons gewoon connectie heeft en kan internetten terwijl een ander geen connectie meer heeft en ook niet opnieuw kan verbinden. Dit probleem wordt dan alleen opgelost door de Experia Box te herstarten (stroom er af, wachten, stroom erop).

Ik heb al geprobeerd in te loggen op de Experia Box, maar blijkbaar zit er een wachtwoord op dat niet bekend is bij mij. (Inloggen met admin zonder wachtwoord lukt niet). Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat ik zou moeten doen om het op te lossen. Heeft iemand een oplossing?

Monique

86 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik had dit probleem ook, maar het is ineens verdwenen. Ik weet nog steeds de oorzaak niet.

Robin
Wij hebben een soortgelijk probleem. Enkele weken geleden nieuwe modem Expedia V10. Geen problemen alle tablets, mobieltjes en laptops werkte naar behoren en ook allemaal tegelijkertijd. Nu sinds 3dgn, 1 laptop/1 tablet/1 mobiel wel wifi overige smartphone's/tablets/laptops wel 5 streepjes, herkennen netwerk maar kunnen geen verbinding maken.
Resetten, stroom eraf werkt niet.
Netwerk kabaal ingeplugt werkt wel maar heel traag.
Gekeken naar de verschillende kanalen is nu op de beste ingesteld. 
Dus lijkt geen wifi probleem maar een connectie probleem. Alleen heeft niet alle apperatuur er last van.

Weet iemand raad?
Reputatie 7
Badge +28
Dag Monique en maup,

Vervelende storing! Als jullie alle drie last hebben van hetzelfde probleem lijkt er een bug te zitten in de firmware. Maakt het uit of via 2,4Ghz of 5Ghz verbonden wordt met het netwerk? Ik zorg dat dit wordt doorgegeven aan de ontwikkelaars. Los van dit weet ik niet direct een oplossing, ik hoop dat andere gebruikers nog tips hebben. Als het heel veel hinder oplevert kan ik de Experiabox omruilen voor een eerder model. Kunnen jullie daarvoor een privébericht sturen met adresgegevens en 06-nummer? Dan maak ik dat zo spoedig mogelijk in orde.
@MoniqueBettinkPierik: Je kunt de Experiabox een reset geven door het (verzonken) knopje aan de achterkant ~5 seconden in te drukken met een paperclip. Daarna is het wachtwoord weer leeg. Mogelijk helpt het wijzigen van het kanaal voor dit probleem.

Reputatie 6
Badge +9
fabriek reset kun je weer een nieuw ww in stellen

ik heb gelukkig nog geen problemen met de v10

gebruik een eigen router voor wifi

maar laat kpn niet meer met bug's (platjes) komen in de firmware

en zo ook de v10 waardeloos maken door een update

Reputatie 7
Badge +11
 bugs kunnen toch altijd wel eens een keer voorkomen? Lijkt me juist de bedoeling om dat op te lossen met een firmware update. De V10 is anders de beste Experiadoos die ik tot nu toe tegen ben gekomen... 

Reputatie 6
Badge +9
https://#" data-login="annedijkstra2

een firmware update is om bug's op te lossen

maar bij kpn komen er alleen maar bug's bij met een firmware update

mijn ervaring bij de v9 met de nat loopback probleem

de v9 was een goede router maar na een firmware update waardeloos geworden

en nog steets niet opgelost

Ook wij hebben sinds gisterenmorgen (25 sept) problemen met Wifi verbinding na de installatie van de Experia V10 door een KPN monteur (dinsdag 22 sept). Alles werkte prima t/m donderdagavond, maar sinds vrijdagmorgen hebben twee van de drie mobiele Samsung telefoons en de laptop geen Wifi-verbinding meer. Het modem komt zelfs niet meer voor in de rijtjes met netwerken. Alleen de Ipad en 1 mobiele telefoon hebben nog wel Wifi-verbinding. De televisies en computer (bekabeld) werken wel prima. De servicesdesk van KPN (0800-0402) kan ons niet helpen; wie kan dat wel?

Joran schreef op 22 sep '15 om 17:56u

Dag Monique en maup,

Vervelende storing! Als jullie alle drie last hebben van hetzelfde probleem lijkt er een bug te zitten in de firmware. Maakt het uit of via 2,4Ghz of 5Ghz verbonden wordt met het netwerk? Ik zorg dat dit wordt doorgegeven aan de ontwikkelaars. Los van dit weet ik niet direct een oplossing, ik hoop dat andere gebruikers nog tips hebben. Als het heel veel hinder oplevert kan ik de Experiabox omruilen voor een eerder model. Kunnen jullie daarvoor een privébericht sturen met adresgegevens en 06-nummer? Dan maak ik dat zo spoedig mogelijk in orde.
@MoniqueBettinkPierik: Je kunt de Experiabox een reset geven door het (verzonken) knopje aan de achterkant ~5 seconden in te drukken met een paperclip. Daarna is het wachtwoord weer leeg. Mogelijk helpt het wijzigen van het kanaal voor dit probleem.

[/quote]
[/quote]
Hey Joran,

Bedankt voor je reactie. We hebben in het kader van jullie 'we meten de boel eens door en ondernemen actie' actie de nieuwe experiabox gekregen (onze downloadsnelheid was niet in orde). We hadden wel eens dat de tv stotterde, maar verder leverde dat eigenlijk niet echt problemen op. Met deze nieuwe box is het elke keer maar afwachten of je verbinding hebt en dat is erg vervelend.

Ik zal de box resetten en eens kijken of het helpt als we een ander kanaal kiezen.

Monique

MoniqueBettinkPierik schreef op 19 sep '15 om 13:57u
Wij hebben sinds een paar weken een Experia Box v10. Het probleem is dat we regelmatig wifi connectie verliezen op laptop/mobiel. Wifi signaal wordt als sterk weergegeven en de laptop ziet de Experia Box ook, maar kan geen verbinding maken. Soms is het zelfs zo dat één van ons gewoon connectie heeft en kan internetten terwijl een ander geen connectie meer heeft en ook niet opnieuw kan verbinden. Dit probleem wordt dan alleen opgelost door de Experia Box te herstarten (stroom er af, wachten, stroom erop).

Ik heb al geprobeerd in te loggen op de Experia Box, maar blijkbaar zit er een wachtwoord op dat niet bekend is bij mij. (Inloggen met admin zonder wachtwoord lukt niet). Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat ik zou moeten doen om het op te lossen. Heeft iemand een oplossing?

Monique

Hoi Monique,

Probeer eens met 192.168.2.254 heb ik pas gekregen van een mederwerker KPN.

Succes Roy

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds een aantal maanden de V10 box ontvangen.Wifi valt constant weg (het lijkt alsof er gewoon signaal is, maar is niet zo). Deze problemen hebben zowel mijn partner als ik op zowel mobiel als op de laptops. Voorheen hadden we de V8 en ging eigenlijk alles prima. Ons werd verteld dat de V10 nog beter en veiliger was.

Inmiddels heb ik voor de 5e keer een experia box ontvangen (in 3 maanden tijd). Waarom? Omdat niemand mij kan helpen, zowel in de winkel als de servicedesk (0800-..) niet. Het gesprek eindigt elke keer met het toesturen van een nieuwe Experia Box. Ook alle tips om andere kanalen te kiezen via KPN Servicetool etc etc hebben we gedaan, maar het blijft een drama. Nu ben ik het helemaal beu en overweeg om op te stappen.

Opmerkelijk is dat zowel de medewerkers in de winkel als van servidedesk niet op de hoogte zijn van dit probleem. Ook wanneer ik refereer naar verschillende fora op internet met beschrijvingen van exact dezelfde problemen, blijven ze ontkennen en ben ik de 'enige' met deze problemen. En na drie maanden en vele telefoontjes en bezoekjes aan de winkel heb ik nog steeds geen oplossing gekregen.

erg jammer en teleurstellend....

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond RK_EHV,

Welkom op het forum!

Wat een vervelende situatie, en vervelend dat ondanks dat je 5 keer een nieuwe Experiabox ontvangen hebt het probleem nog steeds speelt!

Waren deze nieuw ontvangen Experiaboxen steeds de V10 variant? Zou je me kunnen vertellen van welke firmware versie je Experiabox voorzien is?

Als je inlogt in de webinterface staat de firmware versie onderaan in beeld vermeld. Deze begint meestal met V1.01.00.. enzovoort.

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Koen schreef op 6 nov '15 om 19:27u
Goedenavond RK_EHV,

Welkom op het forum!

Wat een vervelende situatie, en vervelend dat ondanks dat je 5 keer een nieuwe Experiabox ontvangen hebt het probleem nog steeds speelt!

Waren deze nieuw ontvangen Experiaboxen steeds de V10 variant? Zou je me kunnen vertellen van welke firmware versie je Experiabox voorzien is?

Als je inlogt in de webinterface staat de firmware versie onderaan in beeld vermeld. Deze begint meestal met V1.01.00.. enzovoort.

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Dag Koen,

Bedankt voor je reactie.

Ja, alle 5 de boxen zijn V10 varianten. Het probleem is ook pas gekomen nadat we de V8 ingewisseld hebben voor de V10. Vanaf dat moment valt onze wifi constant weg.

De firmware versie waar jij om vroeg is: V1.01.00T02.3.

Ons is meerdere keren geadviseerd om een vast kanaal te kiezen via de servicetool. Dit doen we regelmatig (nadat Wifi weer weg valt). Via de 'analyse-functie' kan onze wifi altijd 'geoptimaliseerd' worden en wordt er een ander kanaal gekozen. Echter een paar uur later hebben we weer hetzelfde probleem. Ik vraag mij dan ook af wat er in ons huis kan zijn waardoor wifi via V10 niet werkt en de V8 probleemloos was. Heeft het met de 5Ghz te maken?

Daarnaast hebben wij een Sonos-systeem die het tot voorheen altijd probleemloos deed. Maar sinds V10 is dat ook een drama. De sonos-apparaten worden niet meer herkend, nummers kan ik niet meer aan- of uit of harder/zachter zetten. Dit komt naar mijn idee ook door het constant wegvallen van de wifi. Dus bij zowel het gebruik maken van internet als het luisteren van muziek worden wij telkens geconfronteerd met storingen. Dit ben ik na 3 maanden echt beu. Ook heb ik gevraagd of er een monteur kan komen kijken/meten wat er bij ons aan de hand is (desnoods betalen wij hiervoor), maar dat kunnen jullie niet doen is aangegeven (waarom niet?). En een andere oplossing heb ik niet gekregen, behalve nieuwe een nieuwe experiabox.

Om die reden is overstappen naar een ander provider de optie die we nu overwegen.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag RK_EHV,

Ik kan me goed voorstellen dat je flink baalt van deze situatie, vooral omdat naast steeds nieuwe Experiaboxen geen andere mogelijke oplossing worden geboden!

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag RK_EHV,

Bedankt voor je privébericht. Ik heb je er zojuist een reactie op gestuurd!

Met vriendelijke groet,

Koen

Ik heb sinds een paar weken een versie 10 box

mijn probleem is dat ik met onze mobieltjes Samsung S2 wel met wifi verbonden zijn maar geen verbinding gemaakt kan worden.

oplossing is dan op telefoon wifi uit en aanzetten

dan gaat het vaak wel goed.

andere telefoons hebben er ook last van

gaarne oplossing voor probleem.

voorheen versie V1 geen last altijd goede verbinding.

webinterface gebruikt voor andere kanalen, heeft niet geholpen

Reputatie 7
Badge +24
; wat lastig, ik kan me voorstellen dat dat hinderlijk is. Hoe pakken andere apparaten dan mobiele telefoons de WiFi op? Ik wil graag je lijn nakijken in onze systemen. Je ontvangt zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens. Wil je die beantwoorden? Alvast bedankt! 

Reputatie 5
Badge +8
Ook ik had problemen met wegvallend wifi signaal vnl. op m'n iPad.

Op advies van Joran heb ik vanmiddag het 2,4 Ghz kanaal handmatig gewijzigd via inloggen op het modem.

Nu is het signaal prima!

Het kanaal staat nu op 11
Reputatie 7
JochMa schreef op 3 dec '15 om 22:35u
Ook ik had problemen met wegvallend wifi signaal vnl. op m'n iPad.

Op advies van Joran heb ik vanmiddag het 2,4 Ghz kanaal handmatig gewijzigd via inloggen op het modem.

Nu is het signaal prima!

Het kanaal staat nu op 11 
De servicetools maken meer stuk dan je lief is, tenminste daar lijkt het af en toe wel op.

Ik heb nog nooit problemen met wifi gehad, niet op de ZTE H220N (V7), V8, V9 en niet op de V10.

Ik heb ook nog nooit de servicetools gebruikt en zal deze waarschijnlijk ook nooit gaan gebruiken.

(Ingewijden weten waarom en ik wacht nog steeds op een reactie van KPN.)

Configuratie doe ik altijd via de webinterface van de Experia Box.

Reputatie 5
Badge +8
wjb schreef op 3 dec '15 om 23:24u
JochMa schreef op 3 dec '15 om 22:35uOok ik had problemen met wegvallend wifi signaal vnl. op m'n iPad.

Nu is het signaal prima!

Het kanaal staat nu op 11 De servicetools maken meer stuk dan je lief is, tenminste daar lijkt het af en toe wel op.

Ik heb nog nooit problemen met wifi gehad, niet op de ZTE H220N (V7), V8, V9 en niet op de V10.

Ik heb ook nog nooit de servicetools gebruikt en zal deze waarschijnlijk ook nooit gaan gebruiken.

(Ingewijden weten waarom en ik wacht nog steeds op een reactie van KPN.)

Configuratie doe ik altijd via de webinterface van de Experia Box.

Ik probeerde aanvankelijk wel de wifi service tool te gebruiken maar de online versie lukte niet.

Joran gaf mij het advies om handmatig de channel te veranderen door in te loggen op het modem.

Een uitstekende tip!

Ik wist overigens dat die servicetools niet goed waren, gelukkig weer wat bijgeleerd
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb ook connectieproblemem, niet altijd maar wel met enige regelmaat.

Mijn tablet werkt eigenlijk altijd, maar mijn telefoon krijgt zo nu en dan gewoon geen verbinding totdat ik zelf naar wifi ga, dan is hij opeens wel verbonden.

Enfin, niet het grootste probleem, de snelheid is stukken beter wat de router binnenhaalt, hij is veel gebruiksvriendelijker, en bovendien ondersteunt hij een vdsl signaal, iets wat ik binnenkort hoop te ontvangen.

MoniqueBettinkPierik schreef op 19 sep '15 om 13:57u

Monique

Download de KPN Servicetool eens. En stel automatich een ander WIFI kanaal in. Mss is dit het probleem ivm drukte in de woonwijk!

Het volgende lijkt bij ons te hebben geholpen: de klantenservice bellen, keuze 1 storing, en een "kick user" (als ik het goed verstaan heb van de medewerker) laten uitvoeren. Duurt enkele seconden. Daarna had ik direct wifi op de mac, deed chromecast het weer en hield de wifi-soundbar contact met internetradio. Succes.

Hallo ik heb sinds enkelen weken een nieuwe Experia box V10, had eerst de experia V8 helemaal niets mis mee totdat de tv ging stotteren en het bellen steeds weg viel omgeruild voor de experia V 10 ik moet zeggen TV goed bellen goed internet Wifi niet goed heel zwak signaal staat op de zelfde plek als de oude KPN gebeld in het modem de naam van 5 GHZ veranderd het beste kanaal gezocht maar paar maal gereset heb ook een samsung mobiel normaal altijd goede ontvangst gehad maar nu op de tweede verdieping geen of bijna geen signaal van de wifi, terwijl wij geen cement maar houten vloeren hebben, heb op me mobiel een wifi analyzer die geeft aan dat ik op -59 dBm zit en ander mensen in de buurt op 87 zelfs in de 90 zitten hoe kan dat nou, wie heeft hier een oplossing voor.

Reputatie 7
MargaRopsBurger schreef op 23 feb '16 om 21:03u
Hallo ik heb sinds enkelen weken een nieuwe Experia box V10, had eerst de experia V8 helemaal niets mis mee totdat de tv ging stotteren en het bellen steeds weg viel omgeruild voor de experia V 10 ik moet zeggen TV goed bellen goed internet Wifi niet goed heel zwak signaal staat op de zelfde plek als de oude KPN gebeld in het modem de naam van 5 GHZ veranderd het beste kanaal gezocht maar paar maal gereset heb ook een samsung mobiel normaal altijd goede ontvangst gehad maar nu op de tweede verdieping geen of bijna geen signaal van de wifi, terwijl wij geen cement maar houten vloeren hebben, heb op me mobiel een wifi analyzer die geeft aan dat ik op -59 dBm zit en ander mensen in de buurt op 87 zelfs in de 90 zitten hoe kan dat nou, wie heeft hier een oplossing voor.

Hoe hoger die dBm waarden hoe beter. Een perfecte verbinding zit op zo'n -40 tot -30dBm maar -60dBm is nog behoorlijk goed.

Waarden rond -80 of zelfs -90dBm zijn slecht en daar valt geen goed werkende wifi mee te realiseren.

Vraag is nu of je met 5GHz verbonden bent of met 2.4GHz. Het bereik van 2.4GHz is veel groter dan die van 5GHz wifi. Maak de namen van de SSID voor 2.4 en 5GHz wifi verschillend en meet eens via beide verbindingen.

wjb schreef op 23 feb '16 om 21:15u
MargaRopsBurger schreef op 23 feb '16 om 21:03uHallo ik heb sinds enkelen weken een nieuwe Experia box V10, had eerst de experia V8 helemaal niets mis mee totdat de tv ging stotteren en het bellen steeds weg viel omgeruild voor de experia V 10 ik moet zeggen TV goed bellen goed internet Wifi niet goed heel zwak signaal staat op de zelfde plek als de oude KPN gebeld in het modem de naam van 5 GHZ veranderd het beste kanaal gezocht maar paar maal gereset heb ook een samsung mobiel normaal altijd goede ontvangst gehad maar nu op de tweede verdieping geen of bijna geen signaal van de wifi, terwijl wij geen cement maar houten vloeren hebben, heb op me mobiel een wifi analyzer die geeft aan dat ik op -59 dBm zit en ander mensen in de buurt op 87 zelfs in de 90 zitten hoe kan dat nou, wie heeft hier een oplossing voor.

Hoe hoger die dBm waarden hoe beter. Een perfecte verbinding zit op zo'n -40 tot -30dBm maar -60dBm is nog behoorlijk goed.

Waarden rond -80 of zelfs -90dBm zijn slecht en daar valt geen goed werkende wifi mee te realiseren.

Vraag is nu of je met 5GHz verbonden bent of met 2.4GHz. Het bereik van 2.4GHz is veel groter dan die van 5GHz wifi. Maak de namen van de SSID voor 2.4 en 5GHz wifi verschillend en meet eens via beide verbindingen.

Ik zit op 2.4 GHz heb de namen veranderd en zijn verschillend, als ik op de tweede verdieping ben zet ik mijn mobiel over op 5GHz omdat ik dan verder van het modem bent mar ook dan is het wifi bereik slecht en valt steeds weg.

Reageer