Experia Box V10 Wifi problemen

• 19 september 2015
  • 86 reacties
  • 52711 keer bekeken

Toon eerste bericht

86 reacties

Dag Monique en maup,

Vervelende storing! Als jullie alle drie last hebben van hetzelfde probleem lijkt er een bug te zitten in de firmware. Maakt het uit of via 2,4Ghz of 5Ghz verbonden wordt met het netwerk? Ik zorg dat dit wordt doorgegeven aan de ontwikkelaars. Los van dit weet ik niet direct een oplossing, ik hoop dat andere gebruikers nog tips hebben. Als het heel veel hinder oplevert kan ik de Experiabox omruilen voor een eerder model. Kunnen jullie daarvoor een privébericht sturen met adresgegevens en 06-nummer? Dan maak ik dat zo spoedig mogelijk in orde.
@MoniqueBettinkPierik: Je kunt de Experiabox een reset geven door het (verzonken) knopje aan de achterkant ~5 seconden in te drukken met een paperclip. Daarna is het wachtwoord weer leeg. Mogelijk helpt het wijzigen van het kanaal voor dit probleem.

Hallo Joran,

Hier het zelfde probleem. Experia V10 heeft het een tijd goed gedaan nu alleen maar problemen. met zeker 8 medewerkers van kpn gechat/gebeld maar kunnen er niets mee. Zeer frustrerend dat een provider die een van de duurste is en waar je kwaliteit van verwacht zo loopt te knoeien.
Reputatie 4
Badge +1
ook
Reputatie 4
Badge +1
ook ik heb sinds begin deze week wifi problemen.
wifi valt zomaar weg ,alleen herstart experia box helpt, een keer gehad dat er een telefoon GEEN verbinding kon krijgen, maar na een tweede herstart opeens weer wel.
ik woon achteraf, dus geen andere storingsbronnen in de buurt.
anders kan mijn wifi na herstart ook niet prima werken....
Het is nu al een probleem dat zeker twee jaar geleden al bekent was.
Zou toch tijd worden dat KPN het eens grondig onderzoekt EN OP LOST!!!!!
Als het zou kunnen.
Ik heb ook een Experiabox V10
en ik heb ook WIFI problemen.
Wellicht dat jullie iets kunnen met de volgende informatie
* het probleem is enkele weken geleden ontstaan
* ik heb het probleem voornamelijk met Apple apparatuur (meerdere Ipad's en een iphone)
* ik heb nu geen problemen met android apparatuur en ook geen problemen met pc's of vast aangesloten apparatuur

De apple devices probleren verbinding te krijgen maar dat gaat fout na het aanvragen van een ip-nummer

hopelijk kunnen jullie me op basis van deze informatie een oplossing geven.

Groet, Ruud
Reputatie 7
Badge +10
In dit topic https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731/index1.html wordt aangekondigd dat KPN een rollback gaat uitvoeren op de firmware van de V10, aangezien de update van afgelopen maand verantwoordelijk lijkt voor de problemen met o.a. de WiFi.
Reputatie 7
Badge +18
Dag A de Wilde en 1stRuud. Zoals Joss al aangeeft speelt er inderdaad iets op dit vlak. Ik wil je aanraden om dit topic goed in de gaten te houden. Als er meer informatie is, dan lees je dat daar.
Hier hetzelfde probleem, sinds enkele dagen deze ellende dat het WIFI op de nieuwe V10 router wegvalt.
De SSID wordt wel verzonden maar je kunt niet aanmelden. Geldt voor alle WIFI apparatuur die hier is, ongeacht platform, Android, Apple, Microsoft, Linux...... Het lijkt haast alsof het signaal gekaapt wordt. Het ene moment werkt het en een volgend moment laat de router alle connecties vallen en kun je ook niet meer opnieuw aanmelden. Het enige wat werkt is de boel constant resetten. Het lijkt wel een wifi drop....
Zou fijn zijn als er een definitieve oplossing komt en niet constant lapmiddelen en probeer dit of dat. Zeer irritante error zeker als je afhankelijk bent van een goed en stabiel werkende WIFI. eerder bij een vorig model nooit last van gehad.
Reputatie 7
Badge +10
Je kunt de voortgang (maar nog geen definitieve oplossing....) het beste hier https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731/index8.html volgen.
Ook hier deze problemen. Hoop dat er snel een oplossing komt, want dit is irritant 😉
Ik liep ook tegen het probleem van steeds wegvallende WiFi aan met mijn SONY VAIO. Na lang zoeken kwam ik hierop terecht en dit lijkt te helpen:
Ga naar Netwerk en internet-instellingen (bij mij vanaf de taskbar naar Verborgen pictogrammen weergeven)
Kies bij Netwerkinstellingen wijzigen voor Adapteropties wijzigen
(Je bent nu in: Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkverbindingen)
Kies je Wi-Fi (bij mij was dat de BCM43142 Wireless Network Adapter), dubbelklik
Het scherm Status van Wi-Fi opent
Dubbelklik Eigenschappen van draadloos netwerk
Vink nu aan:
- Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is
- Andere draadloze netwerken zoeken tijdens de verbinding met dit netwerk (misschien niet nodig?)
- Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk de bijbehorende naam (SSID) niet uitzendt.

Succes gewenst.

Reageer