Beantwoord

Experia box V10a: aantal Experia WiFi points

  • 20 October 2019
  • 7 reacties
  • 649 keer bekeken

Beste,

Ik ben sinds kort overgestapt naar KPN. Er is een Experiabox V10a geïnstalleerd. Er zijn inmiddels 2 Experia wifi points opgenomen in het netwerk maar ik heb nog een plaats waar de wifi ‘slecht’ is. Is het mogelijk om een derde Experia wifi point in het netwerk op te nemen voor een betere dekking?

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 22 October 2019, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Dat kan, kun je bestellen in de webshop, als deze van KPN zijn.

 

Reputatie 7
Badge +24

https://www.kpnwebshop.com/zoeken/experia-wifi/2?origin=915&q=Experia+wifi

Reputatie 4
Badge +3

Dan zit je helaas aan het maximum van 2 Experia accesspoints icm Experia V10a. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan zit je helaas aan het maximum van 2 Experia accesspoints icm Experia V10a. 

Onzin. Je kan wel 10 Experia WiFi's aansluiten als je dat wilt.

Reputatie 4
Badge +3

Ik lees in de KPN gebruikshandleidingen een aantal keren dat je maximaal 2 Experia WIFI Accesspoints naast de Experia V10a in een SSID kan plaatsen. Maar ok theoretisch kun je altijd meerdere Accesspoints plaatsen zolang je DHCP adressen beschikbaar hebt, maar dan denk ik niet in een netwerk SSID. 

Reputatie 7
Badge +24

Waar kan ik die handleiding vinden?

Reputatie 7

Hoi@NoudM, welkom hier. Met de 2 Experia WiFi's is je netwerk al een stuk verbeterd dus, maar je bent er nog niet helemaal. Je kunt zonder problemen nog een extra Experia WiFi toevoegen aan het netwerk.
Op de site en in de webshop wordt gezegd dat je met de V10a 2 Experia WiFi's kunt aansluiten, dat is omdat dat voor de meeste situaties genoeg is. De V10a zendt zelf ook een WiFi signaal uit welke samenwerkt met de Experia WiFi's, de eerdere Experia Boxen doen dat niet, waardoor de Experia WiFi in die gevallen de WiFi ook overneemt van het modem en er daarbij een extra Experia WiFi nodig is.

Jan en Nick hebben je al op weg geholpen naar de webshop, ik heb wel een iets andere link dan die van Nick (die is namelijk voor de zakelijke webshop): bestel een Experia WiFi.