Beantwoord

Experia Box V10A andere LAN range mogelijk?

• 9 september 2018
  • 39 reacties
  • 3876 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dan bel ik je volgende week even, Anja!
Afgelopen donderdag installatie opgeleverd door monteur KPN. Vrij kort daarna gezien dat lokale ip range 192.168.2.x is. Ook in mijn modem is dit niet te wijzigen. KPN Chat medewerker verwees me naar het forum. Belachelijk dat je dit niet aan kunt passen naar een andere lokale ip range!

Mijn modem heeft type VRV9517 en firmware versie v5.00.20 build190. Op de doos staat dat het een Experia Box v10A betreft.
Afgelopen donderdag installatie opgeleverd door monteur KPN. Vrij kort daarna gezien dat lokale ip range 192.168.2.x is. Ook in mijn modem is dit niet te wijzigen. KPN Chat medewerker verwees me naar het forum. Belachelijk dat je dit niet aan kunt passen naar een andere lokale ip range!

Mijn modem heeft type VRV9517 en firmware versie v5.00.20 build190. Op de doos staat dat het een Experia Box v10A betreft.

Hallo @TheovdV , als je echt een eigen IP range wilt gebruiken zul je er een eigen route achter moeten hangen.
Hoi @Jan-D, het lijkt er wel op. Toch hoop ik dat KPN zorgt voor firmware waarmee het wél mogelijk wordt.
Hoi @Jan-D, het lijkt er wel op. Toch hoop ik dat KPN zorgt voor firmware waarmee het wél mogelijk wordt.
Hallo @TheovdV
Reken er maar niet op, of ze moeten weer met een modem komen die dat wèl ondersteunt, zoals de Experia V10, maar die krijg je niet maar zo.

Dit topic is al van een tijdje geleden Maar sinds vandaag ben ik ook een KPN Klant. Ook ik wil graag een andere IP range instellen op de Experiabox V10A.

Helaas is dit nog altijd niet mogelijk. (optie is greyed-out)

Wanneer wordt deze mogelijkheid opengezet door KPN. Dit zal niet moeilijk moeten zijn met een firmware ugrade.

Ik begrijp dat de gemiddelde consument niet zal gebruiken maar die zal uberhaupt ook niet bij deze instellingen terecht komen (heeft de gemiddelde gebruiker ooit wel eens het initiele wachtwoord  van de experia box gewijzigd.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee op korte termijn van dienst zijn. (zie ook de diverse toezeggingen van KPN mederwerkers)

Reputatie 7
Badge +10

Ga er maar vanuit dat da nooit gaat gebeuren. Je zult een eigen router aan moeten schaffen.

Reputatie 7

Ik hoop dat die functionaliteit weer terug gaat komen. Helaas is de V10 (zonder a) de enige Experia Box die dat ondersteunt. Je zult maar een VPN verbinding met een andere site willen opzetten die hetzelfde subnet hanteert ... dat gaat dan dus niet lukken. :confounded:

Wat een hopeloze exercitie. Ik moet zeggen dat ik sinds vandaag ben aangesloten bij KPN (net overgestapt van Telfort en daar had ik een experiabox V8), qua internet heb ik niets te klagen, maar het niet kunnen aanpassen van de interne IP reeks is toch wel een hele onverwachte domper. Ook ik heb nu issues met bepaalde klanten die in dezelfde IP reeks zitten, deze kan ik dus niet bedienen tenzij ik inderdaad een extra router achter de experiabox ga plaatsen. Ik snap de eenheidsworst van KPN wel, maar om zelfs een intern IP adres niet aan te kunnen passen is toch wel heel erg kinderachtig. Kan hier echt niets aan gedaan worden? 

Reputatie 7

Als je geen telefonie van KPN afneemt dan kan je de Experia Box vervangen door een FRITZ!Box of een andere router.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Overigens zal het binnenkort mogelijk gaan worden ook telefonie via de FRITZ!Box te laten lopen.

Reputatie 7
Badge +10

Ook ik heb nu issues met bepaalde klanten die in dezelfde IP reeks zitten, deze kan ik dus niet bedienen ...

Ik snap niet dat je niet al lang een eigen router hebt.

Reputatie 7
Badge +18

Om geen verkeerde verwachtingen te creëren:  Ik snap jullie wensen maar het staat nergens intern op het programma om hier iets aan te gaan aanpassen. Ik kan hier beter zo duidelijk mogelijk over zijn. Dat is voor jullie ook het meest praktisch. Op termijn introduceren we de vrije modemkeuze (duurt niet lang meer) en zoals @wjb aangeeft zijn er tot die tijd ook legio mogelijkheden om eigen apparatuur in te zetten. 

Ook ik heb nu issues met bepaalde klanten die in dezelfde IP reeks zitten, deze kan ik dus niet bedienen ...

Ik snap niet dat je niet al lang een eigen router hebt.

Ik word pas sinds vandaag geconfronteerd met dit issue, met de experiabox V8 kon ik doen wat ik wilde qua intern IP.

Ik stof mijn Unifi USG wel weer af ;-)

Reageer