Beantwoord

Experia box v10A blijft rood branden

  • 8 August 2019
  • 12 reacties
  • 44550 keer bekeken

Na het aansluiten van de Experia Box v10A is het DSL/Internet lampje aan de voorkant voor korte tijd groen gevolgd door rood. Het draadloze signaal wordt vervolgens wel herkent door mijn mobiele telefoon / laptop en verbinden lukt ook. Echter geven beide apparaten weer dat er geen verbinding is met het internet.

Het resetten van het modem door de resetknop 10 seconden ingedrukt te houden resulteert in het aan en uit gaan van het modem gevolgd door de situatie zoals ik die hierboven heb beschreven. Echter wordt het draadloze signaal dan niet herkent door mijn mobiele telefoon / laptop.

Het modem is aangesloten op de telefoonhoofdaansluiting (wandcontactdoos) via de bijgeleverde grijze kabel die vanuit de DSL poort naar de telefoonstekker loopt. Het modem wordt van electriciteit voorzien door een verlengdoos (250v), maar ook bij het aansluiten op het stopcontact blijft de situatie idem.

De vorige bewoners hadden een modem van Ziggo in gebruikt en hebben de aansluiting niet gebruikt; hun modem kon via een coaxkabel worden aangesloten waardoor de telefoonaansluiting minimaal een jaar niet gebruikt is. Toch heb ik begrepen van de klantenservice dat er alsnog een signaal dient binnen te komen.

Voor mijn vriendin en mij is internet net zo belangrijk als gas, water en licht. Haar eigen bedrijf ligt nu al gelange tijd volledig stil en ik heb niet het idee dat ik ons urgentiegevoel kan overbrengen op de klantenservice; zij kunnen iedergeval tot dusver niet heel veel voor ons betekenen. Een monteurafspraak kan pas over 13 dagen plaatsvinden, en wij komen blijkbaar ook niet in aanmerking voor een noodpakket om de tijd te overbruggen.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen om het modem voor het einde van de week nog werkend te krijgen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 August 2019, 15:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19
Dat klinkt niet best. Even voor de duidelijkheid...heeft het tot nu toe helemaal niet gewerkt of heb je een nieuw modem gehad die niet werkt?
Bedankt voor je reactie, Joep. Het heeft tot op heden nog niet gewerkt. Het modem is echter zo goed als nieuw (wij hebben het nu nog geen twee weken). Doordat wij midden in een verhuizing zaten hebben wij deze week pas de tijd gehad om het aan te sluiten. Wij hadden hiervoor een andere provider. Overigens ook geprobeerd om verbinding te maken door mijn laptop aan te sluiten op de ethernetpoort maar dit werkt ook niet. Op dit moment is er dus een nogal uitzichtloze situatie.

Ik wil overigens niet het beeld schetsen dat ik dit de klantenservice kwalijk neem; zij hebben natuurlijk ook beperkte middelen en verantwoordelijkheden en kunnen daardoor in deze situatie weinig voor ons betekenen.
Reputatie 6
Badge +8
Het lijkt er op dat de telefoonaansluiting zelf niet werkt. Heb je het tracé van de aansluiting al nagelopen tot aan het ISRA punt? Want die wandcontactdoos waar je over praat moet ergens op een ISRA punt zijn aangesloten.
Badge +19
Het zou zo maar kunnen dat de vorige bewoners iets met die kabel hebben gedaan. Het isra punt zit meestal in de meterkast.
Ik heb inderdaad ook gelezen dat het ISRA punt meestal in de meterkast zit. Daar zit het punt, voor zover ik kan zien, echter niet (zie reactie hieronder voor een foto van de meterkast). Volgens mij is het ISRA punt de wandcontactdoos.
Bedankt voor je reactie, Hsd! Het zou inderdaad kunnen dat de oorzaak bij de telefoonhoofdaansluiting ligt. Een wandcontactdoos, voor zover ik de instructies van de KPN handleiding begrijp, is echter ook een ISRA punt. Ik heb wat foto's bijgevoegd van de wandcontactdoos evenals de meterkast.




Reputatie 6
Badge +8
Zo te zien geen ISRA punt in de meterkast. Is dit een appartementencomplex of iets dergelijks? Die heeft dan waarschijnlijk ergens een centraal ISRA punt. Dan zal echt een monteur moeten nalopen waarom de aansluiting bij jou niet werkt.
Dit is geen appartementencomplex maat een tussenwoning gebouwd in de jaren 70. Ik hoop inderdaad ook dat een monteur met spoed de aansluiting kan nalopen.
Inmiddels opnieuw contact gehad en overeengekomen dat vanaf morgen gebruik kan worden gemaakt van een noodpakket. Binnen drie werkdagen wordt ook een afspraak gemaakt voor een installatiemonteur die het probleem hoogstwaarschijnlijk kan verhelpen. Het vermoeden zit hem namelijk toch dat het aan de aansluiting ligt.
Reputatie 7
Badge +30

Hey Tom, welkom op het forum! Rood DSL-lampje geeft aan dat er geen signaal binnenkomt. Als de leverdatum van je abonnement al wel geweest is, dan zou er signaal moeten zijn. Normaliter kan je ook prima op die wandcontactdoos aansluiten. Maar als dat nu niet werkt kan het zeker zijn dat er daarin iets niet in orde is. Een monteur is dan inderdaad de te bewandelen weg. Fijn dat er een noodpakket is gestuurd en dat er een monteur gaat komen. Dan zal het, verwacht ik, ook snel weer verholpen zijn. Mocht je nog verdere vragen hebben, of tegen iets aanlopen, laat het vooral weten.

 

Admin: lees hier alles over de Experia Box V10a, van specificaties tot instellingen

Vandaag een afspraak gemaakt voor 26 augustus. Wij zullen de tussentijd moeten zien te overbruggen met het noodpakket, maar ook al gelijk gevraagd of wij dit kunnen opwaarderen. Jammer dat eerst 21 augustus werd genoemd en dit nu bijna een week later is geworden.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat er een afspraak is, Tom. We plannen elke dag veel monteurs. Hierdoor kan het inderdaad zijn dat een datum die genoemd is tijdens eerder contact helaas niet meer beschikbaar is op het moment dat de afspraak daadwerkelijk gemaakt wordt. Ik zie dat het noodpakket ook op de 13e nog weer opgewaardeerd is. Mocht hij nou opnieuw aan de lage kant raken, neem dan even weer contact op. Dat kan telefonisch, via chat, of via hier, dan waarderen we hem weer op.