Het resetten van het modem door de resetknop 10 seconden ingedrukt te houden resulteert in het aan en uit gaan van het modem gevolgd door de situatie zoals ik die hierboven heb beschreven. Echter wordt het draadloze signaal dan niet herkent door mijn mobiele telefoon / laptop.
Het modem is aangesloten op de telefoonhoofdaansluiting (wandcontactdoos) via de bijgeleverde grijze kabel die vanuit de DSL poort naar de telefoonstekker loopt. Het modem wordt van electriciteit voorzien door een verlengdoos (250v), maar ook bij het aansluiten op het stopcontact blijft de situatie idem.
De vorige bewoners hadden een modem van Ziggo in gebruikt en hebben de aansluiting niet gebruikt; hun modem kon via een coaxkabel worden aangesloten waardoor de telefoonaansluiting minimaal een jaar niet gebruikt is. Toch heb ik begrepen van de klantenservice dat er alsnog een signaal dient binnen te komen.
Voor mijn vriendin en mij is internet net zo belangrijk als gas, water en licht. Haar eigen bedrijf ligt nu al gelange tijd volledig stil en ik heb niet het idee dat ik ons urgentiegevoel kan overbrengen op de klantenservice; zij kunnen iedergeval tot dusver niet heel veel voor ons betekenen. Een monteurafspraak kan pas over 13 dagen plaatsvinden, en wij komen blijkbaar ook niet in aanmerking voor een noodpakket om de tijd te overbruggen.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen om het modem voor het einde van de week nog werkend te krijgen.
Beste antwoord door Erik van KPN
Bekijk origineel