Beantwoord

Experia box V10A, geen of wegvallend internet op smart tv Samsung

  • 18 May 2019
  • 14 reacties
  • 1617 keer bekeken

Sinds een week hebben we een nieuwe router de Experia box V10 A.
En sinds die aangesloten is hebben we geen of wegvallend internet/wifi op 2 Samsung smart tv's.
Heeft het te maken met de 2,4 en 5 Ghz?
icon

Beste antwoord door karin09 2 June 2019, 13:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Sinds een week hebben we een nieuwe router de Experia box V10 A.
En sinds die aangesloten is hebben we geen of wegvallend internet/wifi op 2 Samsung smart tv's.
Heeft het te maken met de 2,4 en 5 Ghz?


Via hotspot van onze telefoons lukt het wel om Netflix en youtube te kijken......
Hoi @karin09 . Wat vervelend dat dit nog niet goed werkt. Het kan, zoals je schrijft, te maken hebben met 2,4 en 5Ghz.
Via de tool kun je de netwerknamen 'scheiden' en op die manier weet je precies met welk netwerk je verbinding maakt. Het is nuttig om hier eens mee te experimenteren. Laat je weten of het lukt? Verder is het verstandig om je smarttv te updaten. Zodat 'ie beschikt over de laatste firmware.
Als ik op die link klik dan krijg ik na een 20 seconden deze melding:

"We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking"

Onze smart tv is wel up to date.
Oh, wat jammer! Met wat voor apparaat klik je op de link, @karin09 ? Heb je misschien een windows of apple laptop/pc ? De link zou het via chrome of explorer moeten doen. Ik hoop dat je die mogelijkheid hebt.
Ja wel met Explorer, maar ik had zelf de naam en ww al aangepast van de router, zou hij daarom niet inloggen?

Ik zie de 2,4 en 5 wel. Maar kan niet vinden in de router hoe ik ze een andere naam moet geven.
Het wegvallen van wifi bij Samsungs in combinatie met een v10a is een vrij breed probleem.
Tenzij er een nieuwe firmware is kan je zover ik weet op een 10a geen afwijkende SSid instellen voor 2,4 en 5 ghz.

Wat op dit moment het beste werkt is bedraad aansluiten. Zelfs een statisch IP instellen geeft geen langdurig resultaat.
Reputatie 7
Badge +11
Echter ondersteunt de servicetool voor het wijzigen van de wifi naam en wachtwoord nu ook de V10A, waardoor je via de servicetool al wel de SSID's kunt splitsen

Was al geprobeerd,was te snel met reageren 😀
Echter ondersteunt de servicetool voor het wijzigen van de wifi naam en wachtwoord nu ook de V10A, waardoor je via de servicetool al wel de SSID's kunt splitsen

Was al geprobeerd,was te snel met reageren 😀

Ah die was ik vergeten dat heeft Telfort ik zou bijna zeggen gelukkig niet.
Echter het probleem zit niet direct in de ssid met een v10 en een Samsung tv geeft dit hier thuis geen problemen. Zeker niet de problemen die ik in de combinatie van Samsung tv's met de v10a lees op beide fora.
Oh, wat jammer! Met wat voor apparaat klik je op de link, @karin09 ? Heb je misschien een windows of apple laptop/pc ? De link zou het via chrome of explorer moeten doen. Ik hoop dat je die mogelijkheid hebt.

@Erwin_ Heb je nog een ander stappenplan als ik inlog op mijn router om de netwerken te scheiden?
@karin09 Leuk om even met je spreken :-)
Jij maakt thuis ook gebruik van de wifi versterkers. Nu kunnen we daar de 2,4 of de 5Ghz uitschakelen via de webinterface. Verder kun je nog proberen om de 2,4 en 5Ghz te scheiden via de eerder beschreven methode. Chrome zou hierbij goed moeten werken.
Je kunt inloggen in de webinterface door 192.168.2.150 te gebruiken. De gebruikersnaam is admin en het wachtwoord staat onderop het apparaat.
Hieronder een screenshot. Je kunt hier (puur om te testen) kijken of je tv wel goed werkt met één van beide frequenties.
Ik lees graag of het helpt! :-)


@Erwin_ Van alles geprobeerd en niks werkt. Die tool ook niet via Google chrome.
Dank voor het proberen, @karin09 . In ons gesprek liet ik je al weten dat er nog de nodige issues zijn met de v10a. @Galdor68 had het daar ook al over.
Er is een onderzoek gaande. De reden waarom ik dit toch met jou wilde proberen is omdat we het bij sommige televisies wel aan de praat krijgen. Dat maakt de storing nogal grillig en moeilijk in kaart te brengen. Ik ga navraag doen hoe ver hiermee is. Zodra ik meer weet, laat ik jou dat weten.
Ik hoop dat je tot die tijd met een kabel uit de voeten kan.
@Erwin_ Zelfs met kabel deed hij het niet.....
Tv helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen en ja hoor nu doet hij het zelfs via wifi!
Joepie! Dat is goed nieuws! 🙂 Ik ben blij dat je het zelf hebt kunnen oplossen! Mocht er onverhoopt nog eens iets zijn, weet je mij te vinden! 🙂