Beantwoord

Experia Box V10A kan ip niet ophalen

  • 11 July 2020
  • 43 reacties
  • 1295 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Foto van de slaapkamer situatie zojuist geplaatst. Er staan in de slaapkamer verder geen apparaten.
In de woonkamer staat het dect station staat al meer als een jaar in de buurt van de experiabox, zonder problemen.

Maar ik heb het dect station verder weg gezet, staat er nu 2 meter vandaan.

Dit is echt niet de oplossing. Alles heeft maanden, meer dan een jaar goed gewerkt. 
Het is niet te doen om die kabel te vervangen. 
Daarbij ook niet nodig.

Geen problemen met tv kijken in de woonkamer en ook niet in de slaapkamer.

Wifi valt weg bij vanaf de source; vanaf de experiabox, die staat in de woonkamer. En daarom hebben we geen WiFi waar dan ook in de woning op sommige apparaten.

of weer even als we de experiabox gereset hebben en dan zolang het duurt.

met de vorige versies kon je in elk geval zien welke functies actief waren of een issue hadden, nu maar 1 lampje aan de voorkant.

Ik heb ook geen 25m LAN kabel liggen, dus daarom kan ik het niet aansluiten en dan moet ik dus maar mijn werk.

Zou ook niet nodig moeten zijn, heeft altijd goed gewerkt.

Is het wellicht een iplossingbombtochvevenbernvandere experiabox te sturen om dat uit te testen? 
Dit is echt niet houdbaar en gaat ons meer kosten dan nodig.

Een monteur langs sturen mag ook, zit de fout bij ons, dan betalen wij, zit de fout ergens anders, dan zijn de kosten voor JPN, net als de vorige keer.

Alvast dank.

 

 

Ik heb geen reactie meer gezien.

Zijn nu weer een dag verder en op een aantal apparaten werkt de WiFi prima, maar op sommige apparaten (Bv Samsung Smartphone) werkt het weer niet. 
Graag een concrete oplossing.

Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Zo te zien heeft de draadloze verbinding set hier enkel de functie om te tv ontvanger van signaal te voorzien. Voor wat betreft wifi doen deze adapters niets, zij zenden geen wifi signaal uit. Wat ik in dit geval nog zou kunnen adviseren is om de Wifi Manager te doorlopen. Daarmee wordt de wifi verbinding geoptimaliseerd, zou je mij kunnen laten weten wat het resultaat van de Wifi Manager is geweest? 

Dit is nu een aantal keer and gehaald en dat weten we nu.

wifi manager is diverse keren gedaan en als we WiFi hebben dan is de snelheid goed. Ook diverse keren zijn de instellingen van de experiabox geoptimaliseerd zijn en dat de WiFi op een ander kanaal gezet is.

Echter het moet gedaan worden via een apparaat die op WiFi staat en niet op 3G of 4G.

Diverse keren gehad als dat apparaat niet kan verbinden en het IP adres niet kan ophalen, dat de test ook niet gedaan kan worden. Er komt dan de melding dat de pagina niet geladen kan worden.

Dan wordt er ook niet geoptimaliseerd, dus hier komen we niet verder mee.

Die wifi manager optimaliseert niks. Die analyseert alleen de huidige situatie. Daar verandert met de wifi manager ook niks aan.
Evt. aanschaf van extra wifi-accesspoints wel. Die moeten wel bedraad verbonden worden met het modem. Draadloos bestaan ze ook: wifi-extenders. Maar dat is knudde met de snelheid.

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Ik zie dat er contact is geweest met mijn collega's van de klantenservice en dat er 2 Experia wifi's onderweg zijn. Kun je mij laten weten hoe het met de verbinding gaat als deze aangesloten zijn? 

Zal ik doen, ben heel benieuwd of dit een oplossing is.

Lijkt tot nu toe alleen maar erger te worden.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Zijn de Experia wifi's ondertussen aangesloten? En hoe is de situatie nu? 

We hebben nu een week getest met de superwifipunten.

Was nogal een uitdaging om deze ongelijmd te krijgen met naar 3 LAN aansluitingen op de Experiabox.

Inmiddels ook een switch en LAN kabel gekocht omdat ik teveel problemen had met WiFi internet wat mijn thuiswerken behoorlijk hinderde.

Een week de superwifipunten uitgeprobeerd, maar zonder succes; nog steeds meldingen op diverse WiFi apparaten dat er geen IP adres opgehaald kon worden.

Via de SNS was aangegeven dat bij problemen ik een speciaal telefoonnummer kon bellen net een toegangscode, maar die was al vervallen. Dat was gegenereerd na het laatste contact, 6 dagen later had ik pas de superwifipunten en die moet je dan even de kans geven.

Daarna naar het andere nummer gebeld en daar heeft de KPN medewerker getracht diverse keren de box uit te lezen, wat niet lukte en een collega ook niet.

Eenoptie was om de Experiabox te vervangen. die heb ik zojuist opgehaald en de oude ingeleverd. Net alles aangesloten, netwerk ID is hetzelfde (maar anders als op de nieuwe Experiabox aangegeven staat achterop), het wachtwoord is wel die van de nieuwe Experiabox. Vooralsnog, in het eerste half uur, lijkt dit goed te werken, zonder de superwifipunten, dus als dat zo blijft, dan gaan de superwifipunten terug (die hadden er ervoor ook niet nodig)

Heeft aardig wat tijd gekost en aardig wat van onze bundels opgesnoept, maar als het nu inderdaad zo blijft werken, dan zijn we er blij mee. Speed test geeft een heel goed resultaat.

Helaas, het heeft een paar uur (5 uur max) goed gewerkt, maar nu alweer: een aantal apparaten waarbij voor de wifi aangegeven wordt dat het geen IP adres kan ophalen.

Zelfs weer een superwifipunt aangesloten: geen verschil.

Al weer moeten resetten.

We zijn hier wel een beetje klaar mee.

Graag een goede en robuuste oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Heel vreemd dat de situatie niet is verandert na een nieuw modem en de Superwifi punten. Het lijkt er op dat een apparaat is dat of een eigen wifi signaal uitzendt of dat voorkomt dat de Experiabox een ip kan uitdelen. Zou het bijvoorbeeld kunnen dat er eerder een wifi versterker of iets van die strekking is geweest en dat deze nog aangesloten zit? Dit zouden we kunnen testen door de Experiabox en de superwifi punten uit te schakelen. Als je dan nog een netwerk ziet dat je herkent is er een ander apparaat dat dit uitzendt. Bij de Superwifi punten is het overigens wel belangrijk dat ze beide worden aangesloten voor de optimale werking. Ik zie ook dat er telefonisch contact is geweest met mijn collega's. Mag ik vragen wat hier uitgekomen is? 

Beste Rutger, ik ben er echt helemaal klaar mee.

Vanochtend via vaste lijn gebeld, wordt dan weer de box uitgelezen, wordt de verbinding verbroken, was maandag ook, maar toen belde de support medewerker direct op naar mijn mobiel telefoonnummer die in het profiel staat,.

Nu helaas niet. Niets meer van gehoord.

Toen heb ik vanochtend nog eens gebeld, nu met de mobiele telefoon, werd weer de box uitgelezen, werd de verbinding verbroken (vreemd, is niet experiabox verbonden), er werd wederom niet teruggebeld.

Vanmiddag via de chat een poging gedaan, daar werd ook weer aangegeven dat de box weer uitgelezen moest worden, waarbij ik waarschuwde dat we dan de connectie weer zouden verliezen maar m gaf aan datdat toch moet en wederom.......connectie lost. Toen internet weer online was stond op de chat een melding dat de chat niet hervat kon worden.

Wij zijn er zo klaar mee.

Op advies van een andere online kpn medewerker heb ik de superwifipunten teruggebracht naar de winkel, mooi op tijd, binnen 14 dagen. Echter....ik kan deze nog niet inleveren omdat ze nog niet in rekening zijn gebracht. Ik moet dan even terugkomen na de 21e van de maand wanneer doorgaans de factuur komt. Dus dan weer terug naar de winkel, had fijn geweest als we goed ingelicht waren geweest.

Als ik dan kom en men zegt dan dat ik het binnen 2 weken na ontvangst had moeten inleveren en dus te laat ben en mijn geld niet terugkrijg voor items die geen oplossing bieden... Dan ben ik echt teleurgesteld en wordt ik echt boos.

Dit heeft mij al zoveel tijd, ergernis en data gekost, het heeft impact op mijn werk, vooral nu ik thuis moet werken. En extra kosten: een switch en LAN kabels voor naar de werk laptop.

Ik wil een oplossing!

De dame in de KPN XL winkel in Barendrecht gaf aan dat het nu het beste is dat er een monteur bij komt.......maar dan moet ik eerst weer allerlei metingen doen voordat ik bij de optie kom om een monteur te laten komen. 

Nee we hebben geen versterker aaangesloten in het huis, nee we hebben de afgelopen 3 -4 weken geen andere apparatuur in gebruik genomen.

Ja we hebben de Experiabox (V10a) gereset (aantal keren)

Dit werkt zo niet, dit moet echt anders.

De dame in de winkel heeft ook haar best gedaan en ik voelde mij serieus genomen, maar voorlopig hebben wij nog steeds geen oplossing....nu bijna 3 weken met deze problematiek.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Ik kan mij voorstellen dat het erg irritant is en dat je er klaar mee bent. Voor wat betreft de apparatuur zul je je geen zorgen hoeven maken. Mocht het problemen opleveren dan zal ik zorgen dat deze opgelost worden. Ik zie dat er een monteur ingepland staat voor 10-08-2020 tussen 14:00 en 16:00. Ik ben benieuwd of die het probleem wel kan oplossen, zou je kunnen laten weten of het gelukt is het op te lossen? 

Ik heb zelf inderdaad maar een servicemonteur aangevraagd.

Via wifimanager ga ik steeds hetzelfde cirkeltje rond.

ALS we internet hebben, dan is het ook goed en snel.

Maar als we geen internet hebben dan kan ik ook de speedtest niet doen.

En dan om weer elke keer de experiabox weer opnieuw op te starten heeft impact op de rest van de huishouding.

Hopelijk maandag een oplossing en anders weet ik het ook niet meer.

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Hoe is de stand van zaken op dit moment? Heeft de monteur het probleem kunnen oplossen?

Het lijkt erop dat het probleem opgelost is.

Doordat ik bij de aanvraag van de monteur beschreven had wat er tot dan toe gebeurd was, was het voor hem duidelijk wat het probleem kon zijn.
Het schijnt dat de Experiabox V10a niet de beste box is. Deze was al recent vervangen, maar gaf geen oplossing.

De monteur heeft nu een Experiabox V10 geplaatst en alles doet het nog steeds goed sinds dat de monteur geweest is.

Ik wil het 1 volle week aankijken voordat ik een echte reactie geef.

Vindik het wel nog steeds raar dat ik de monteur moet betalen vanwege slechte apparatuur van de KPN, zeker na 3 weken gedoe En extra kosten voor LAN kabel en switch (dat was dan een eigen beslissing) Probleem lag niet bij ons, maar bij de apparatuur van KPN.

Zou heel netjes en welkom zijn als KPN dat nog recht trekt.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Goed om te lezen dat het probleem voor nu opgelost lijkt te zijn. Wel vreemd dat de Experia V10a ook na vernieuwing nog problemen gaf. Ik stuur je zo een privé bericht over de afhandeling van de monteurskosten. Zou je mij inderdaad kunnen laten weten hoe het de komende tijd verloopt?