Beantwoord

Experia Box V10A kan ip niet ophalen

  • 11 July 2020
  • 43 reacties
  • 1294 keer bekeken

Hoeveel draadlose aparaten mogen er op een wifi verbonden zijn

Want elker keer valt wifi van een mobiel weg 

En krijg dan de melding dat ip niet kan worden opgehaald terwijl andere nog wel wifi hebben

 

Soms valt ook alle wifi uit en sommige momenten kan ik dat echt niet hebben dan

Wat kan ik hier aandoen heb al 100x opnieuw opgestard en gereset en alles wat je maar kan bedenken.

icon

Beste antwoord door Marja_Erik 14 August 2020, 15:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Ga uit van 24.

Welk modem heb je?

Arcadyan

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Nou ja. Het maximum is 24 apparaten.

Reputatie 7
Badge +15

@Dragaya Welkom op het forum. Wat vervelend dat de verbinding op je mobiele telefoon steeds wegvalt. Je toestel geeft dus aan dat er geen ip adres kan worden opgehaald. In principe kun je tot 252 apparaten aansluiten op de Experiabox, tenzij je dingen aanpast. Het zou ook kunnen zijn dat er een ander apparaat in het netwerk zit dat ip adressen uitdeelt. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan pak ik je gegevens er bij en ga ik uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Sinds gisteren problemen met internet. WiFi apparaten geven aan dat het IP adres niet opgehaald kan worden.

Resetten van de Expedia box werkt, dan hebben we WiFi weer terug, echter dat is van korte duur. We moeten blijven resetten.

Zodra we internet hebben is vandaag ook een doorgemeten via MijnKpn, internet snelheid werd echter minder goed. Probleem blijft dat een aantal keer per dag WiFi helemaal wegvalt.

Graag zo snel mogelijk een oplossing omdat ik internet/WiFi nodig heb voor mijn werk ivm thuiswerken.

Bedankt alvast.

Vriendelijke groet,

Marja en Erik Veenendaal

@Marja_Erik 

Betreft het de V10A waar dit topic over gaat?

Blijft internet via de LAN poorten wel werken? Ergo: alleen wifi signaal valt weg?

Klopt, typenummer staat ook in de titel, het is de v10a.

Weet hier of de LAN poorten wel werken, is niet van belang bij gebruik van tablets en smartphone, kun je er hier op aansluiten.

Afstand tussen Experiabox en home office is meer dan 20 meter, hebben niet zulke lange kabels.

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Begrijp ik goed dat je dezelfde persoon bent als @Dragaya? Het is in dit geval wel van belang om te weten of de LAN poorten wel werken en of bijvoorbeeld televisie (als dit in het pakket) zit ook wegvalt. Daarmee weten we namelijk of enkel de wifi verbinding of de gehele verbinding wegvalt. Zitten er los van de Experiabox nog andere apparaten in het netwerk? Bijvoorbeeld een router of een switch die het wifi signaal uitzendt?

Beste Rutger, nee wij zijn niet hetzelfde als Dragaya.

De tv valt niet weg in elk geval. Alleen de WiFi valt steeds weg, de tv blijft aan en blijft goed beeld geven.

Verder hebben we wel een draadloze verbindingsset van KPN ivm eerdere wifi problemen (toen te zwak signaal). Tv in woonkamer en in slaapkamer (beide via een Arris VIP2952) blijven dik in orde als WiFi wegvalt.

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Duidelijk, normaal gesproken zou ik je reactie verplaatsen naar een nieuw topic, omdat het niet altijd handig is om meerdere klanten in één topic te helpen. Maar omdat hier al een aantal antwoorden zijn gegeven zal ik je hier verder proberen te helpen. 

Ik begrijp dus dat enkel je wifi verbinding wegvalt, omdat je wel tv kan blijven kijken kan ik daaruit concluderen dat niet de hele verbinding wegvalt. Maak je toevallig gebruik van een wifi versterker een switch of een router? Of is de Experiabox los van de draadloze verbindingsset het enige apparaat in het netwerk? 

Verder geen router of switch. Verbindingset is van KPN. Lijkt er ook op dat niet altijd voor alle apparaten WiFi wegvalt. Soms wel WiFi op tablet, laptop, 2 smartphones en dan weer niet op een andere smartphone (met KPN abonnement).

Vanochtend weer moeten resetten.

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Ik zag dat je forumprofiel al ingevuld was, ik zou graag even je netwerksituatie willen uitlezen om te kijken hoe die er precies uitziet. Vind je het oké als ik dat doe? Daarmee kunnen we wellicht een aantal zaken uitsluiten. 

Graag.

Hierbij toestemming.

Wifi ligt er voor sommige apparaten weer uit.

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Ik heb de meting uitgevoerd en kom 3 wifi versterkers tegen in het netwerk. Ik kan echter niet zien wat voor versterkers dit zijn. Zijn dit wifi versterkers van KPN of zijn deze extern aangeschaft? Wellicht is het zo dat er problemen zijn met 1 van de wifi versterkers en verbreekt alleen op de apparaten die daarmee verbonden zijn de verbinding. Dit zouden we kunnen testen door de wifi versterkers even 1 voor 1 van de stroom te onderbreken, en hierbij in de gaten te houden bij welke versterker de verbinding bij welke apparaten wegvalt. Zou je dit kunnen proberen en zou je kunnen laten weten of het gelukt is? 

Beste Rutger, dit is vreemd.

We hebben de experiabox V10a, en dan de draadloze verbindings set die dan ook als WiFi versterking zouden werken (2 connecties: 1 bij de Expedia box en 1 in de slaapkamer.

dan bij de experiabox ook de Arris VIP2952 en in de slaapkamer hetzelfde.

allemaal origineel van de KPN.

Wat kan is dat ik even mijn telefoon als hotspot had opgezet zodat hij zijn telefoon kon gebruiken om zijn e-mail op te halen….dit aangezien vooral bij hem de WiFi steeds wegvalt.

als WiFi wegvalt merkt mijn man dat hoofdzakelijk in de woonkamer, hij zit het meest dicht bij de experiabox, de verbindingset en de VIP2952.

Om deze test te doen moeten we eerst weer de experiabox resetten om de WiFi weer even terug te krijgen.

we hebben niets veranderd aan de setup en de hardware. Vooral problemen na de update van eind vorige week ‘s nachts.

Reputatie 7
Badge +24

Een draadloze verbindingset …

... versterkt geen WiFi. Althans ... niet die KPN verkoopt. WiFi komt bij u alleen uit de Experiabox als ik het zo goed begrijp.

Dat u de telefoon als hotspot gebruikt, dat zal @Rutger_ niet kunnen zien.

Staat de Experiabox een beetje vrij van andere elektronische apparatuur? Hij moet een beetje apart staan. Vrij op een kastje of tafel. Niet weggestopt onderin het tv meubel in een bos met stroomkabels bijvoorbeeld. 

Experiabox staat los, bovenop het dressoir, is ook niet verplaatst. Hoe het nu staat staat het al meer dan 6 maanden.

we hebben nu echt een oplossing nodig, vandaag is erg slecht en ik heb problemen met de WiFi wat impact heeft op mijn thuiswerken.

Graag zo snel mogelijk een oplossing. We zijn nu ook meer van onze data van de telefoons gebruik aan het maken terwijl we thuis zijn.

Dat kan niet de bedoeling zijn.

 

 

Zojuist foto’s gestuurd van de thuis situatie.

graag een oplossing. 
WiFi netwerk is nu zo slecht dat ik haar kantoir moet om mijn werk te kunnen dien ivm video vergaderingen via Teams.

En wat als je dat basisstation voor de telefoon nou es even verder van het modem plaatst (of modem verder van de dect). Die geeft ook hoogfrequente signalen af (continu). Mogelijk dat dat verstoring geeft op de eveneens hoogfrequente wifi signalen van het modem.

Dat die dect zo überhaupt storingsvrij werkt verbaasd me.

Reputatie 7
Badge +15

@Marja_Erik Zoals @Nick83 al aangeeft versterkt of zend de draadloze verbindingsset geen wifi signaal uit. Dus dan zou er alleen verbinding gemaakt worden met het wifi netwerk van de Experiabox. Daarom is het advies van @PeterG ook een goed advies, het is verstandig om het dect station te verplaatsen, het liefst op een mooie afstand van de Experiabox. Is het overigens ook mogelijk een foto te maken van de aansluitsituatie bij de andere adapter van de draadloze verbindingsset? Op die adapter lees ik namelijk meerdere apparaten uit. 

Reputatie 7
Badge +24

Zojuist foto’s gestuurd van de thuis situatie.

graag een oplossing. 
WiFi netwerk is nu zo slecht dat ik haar kantoir moet om mijn werk te kunnen dien ivm video vergaderingen via Teams.

Dat is toch nergens voor nodig? Je kunt je pc of laptop ook gewoon met een kabel van een meter of 10 of 20 aansluiten op de Experiabox. Dan heb je niets te maken met wifi. En nee, dat ziet er niet zo leuk uit, zo'n losse kabel over de vloer. Het is geen echte oplossing. Maar dan hoef je in ieder geval niet naar kantoor toe.

En heeft uw laptop geen ethernet aansluiting? ---> https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Situatie in de slaapkamer: tv, VIP2952 en de helft van een draadloze verbindingset.

Reputatie 7
Badge +24

Situatie in de slaapkamer: tv, VIP2952 en de helft van een draadloze verbindingset.

Over een draadloze verbindingset gaat netwerk / internet signaal. Geen wifi. WiFi is draadloos en gaat voor de lucht. Het signaal van de draadloze verbindingset gaat over het stroomnetwerk.

Maar heeft u ook problemen met tv kijken?

Ik zie daar een ongebruikte telefoon aansluiting zitten. De kabel die daar door de muur loopt, waar gaat die naar toe? Meterkast? Is het niet mogelijk die telefoonkabel te vervangen door een netwerk kabel? Of dat stopcontact er naast, coax? Volop mogelijkheden lijkt me.