Beantwoord

Experia box V10A NAT problemen

• 27 november 2018
  • 7 reacties
  • 490 keer bekeken

Ik ben bezig met het configureren van open poorten in de Experia Box (VRV9517). Het limiet is 32, staat er in de beschrijving. Ik loop echter tegen een probleem aan, het is namelijk zo dat elke regel die na nummer 10 komt niet werkt. Daar ben ik achter gekomen omdat als ik dezelfde regel maak eerder dan 11 dan werkt het wel.
Firmware: v5.00.17 build184
Zijn er andere die hier ook problemen mee ervaren? Is er een oplossing voor, zonder het apparaat te moeten vervangen?
icon

Beste antwoord door wjb 28 november 2018, 08:57

Helaas is het bij vrijwel elke router die KPN levert in het begin raak v.w.b. bugs/tekortkomingen in de firmware en lijkt het er op dat Arcadyan (V8 en V10A) wat dat betreft nog wat slechter scoort dan ZTE (V7, V9 en V10).
Als je een glasvezelaansluiting hebt, dan zou je kunnen overwegen de Experia Box te vervangen door een eigen router.
Als het goed is, dan wordt heel binnenkort wetgeving actief die providers verplicht om de abonnee een vrije keuze te geven in de router die ze willen gebruiken en dan moet het ook mogelijk gaan worden op VDSL aansluitingen om de Experia Box te vervangen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Daar zijn al meerdere meldingen van gemaakt. En om het allemaal nog iets erger te maken, ook de eerste twee entries lijken niet goed te blijven werken omdat daar spontaan het IP adres wijzigt. Al met al houd je dus 8 werkende entries over en dat is voor velen te weinig.
Een oplossing is er (nog) niet.
Van die eerste twee was ik inderdaad op de hoogte. Wat op zich geen probleem is, dit gaat bij mij goed. Behalve dan dat het natuurlijk in dit geval twee keer minder een poort kan forwarden.

Ik had op dit forum nog nergens kunnen lezen dat er niet meer dan 10 toegevoegd konden worden.
Ik ben nu bijna geneigd om mijn draytek er achter te hangen in DMZ en dan daar alles op te regelen. Ik wil alleen niet nog een extra apparaat ertussen.

Wel wil ik zeggen dat de WiFi uitstekend werkt, daar lees ik namelijk wel een aantal klachten over.
Reputatie 7
Helaas is het bij vrijwel elke router die KPN levert in het begin raak v.w.b. bugs/tekortkomingen in de firmware en lijkt het er op dat Arcadyan (V8 en V10A) wat dat betreft nog wat slechter scoort dan ZTE (V7, V9 en V10).
Als je een glasvezelaansluiting hebt, dan zou je kunnen overwegen de Experia Box te vervangen door een eigen router.
Als het goed is, dan wordt heel binnenkort wetgeving actief die providers verplicht om de abonnee een vrije keuze te geven in de router die ze willen gebruiken en dan moet het ook mogelijk gaan worden op VDSL aansluitingen om de Experia Box te vervangen.
Ik heb inderdaad glasvezel. Ik neem alleen internet en TV af. Bedankt voor de tip. Ik heb je post hierover ook al gevonden. Dit Topic. Dit ga ik vanavond gelijk uitproberen. Waar ik trouwens vandaag ineens last van heb is dat de verbinding weg valt, als ik dan het stroom van het glaskastje eraf haal en er dan weer op doe dan doet het internet het weer een tijdje. Vandaag al twee keer moeten doen.
Reputatie 7
Waar ik trouwens vandaag ineens last van heb is dat de verbinding weg valt, als ik dan het stroom van het glaskastje eraf haal en er dan weer op doe dan doet het internet het weer een tijdje. Vandaag al twee keer moeten doen.
Hier heb ik jaren terug ook last van gehad. Na het vervangen van het "glaskastje" heb ik geen last meer gehad.
Wel vreemd, omdat het net een nieuwe aansluiting is. Kan je een vervanging gewoon kosteloos aanvragen of moet een medewerker eerst allemaal testen uitvoeren?
Reputatie 7
Start een nieuw topic, dan zal een moderator dat vast oppakken.

Reageer