Beantwoord

Experia Box V10A resetten

  • 31 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 2172 keer bekeken

Hallo allemaal ik heb sinds kort een Experiabox V10A. Ik wil instellingen in de modem/router aanpassen maar ik kom er niet in. Ik heb het volgende al geprobeerd om erin te komen:

  • via 192.168.2.254 inloggen met een atomatisch gegenereerde inlognaam nl. admin. Dan het wachtwoord achterop de box op de sticker invoeren. Geen resultaat.
  • allerlei wachtwoorden proberen zoals; [leeg], password, kpn, KPN, 0000, 1234, admin... Geen resultaat
  • via https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-herstellen-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm de fabrieksinstellingen herstellen. Geen resultaat want als ik geen wachtwoord invoer op adres 192.168.2.54 waar de inlognaam (admin) automatisch staat geschreven dan krijg ik deze melding te zien 'Your Username or Password may have error. Please check it' Na een aantal pogingen krijg ik EEN UUR tijdstraf.
  • harde reset uitvoeren waarbij ik het reset knopje bedien totdat het oranje lampje aangaat. Geen resultaat want de V10A blijft voorgoed niet toegankelijk en internet komt er niet doorheen.
Ik heb het opgegeven vandaar de vraag hoe moet ik dat apparaat terugzetten in de fabrieksinstellingen zodat ik het in kan stellen naar mijn wensen?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Joran 7 november 2018, 16:01

We hebben de code ontcijferd 🙂 Het is wel duidelijk dat de codes beter leesbaar moeten worden, meerdere tekens hadden zomaar iets anders kunnen zijn. Ik ga ervan uit dat die feedback goed is opgepakt en dat nieuwe modems geen tekens meer gebruiken die op elkaar lijken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Martin, welkom op het forum! We hebben meer meldingen gekregen dat het inloggen soms moeilijk gaat. In de meeste gevallen lijken er wat tekens lastig te ontcijferen. Er zijn stappen ondernomen om dit voor nieuw verzonden modems te voorkomen. Na de reset wordt de code op de achterkant van de box wel weer actief, helaas. Kun je eens een foto maken van de code en naar ons toe mailen? In verband met privacy lijkt het me beter dit niet op het forum te plaatsen. Ik stuur je ons e-mailadres in een privébericht.
Reputatie 7
Badge +28
We hebben de code ontcijferd 🙂 Het is wel duidelijk dat de codes beter leesbaar moeten worden, meerdere tekens hadden zomaar iets anders kunnen zijn. Ik ga ervan uit dat die feedback goed is opgepakt en dat nieuwe modems geen tekens meer gebruiken die op elkaar lijken.
Met hulp van de Moderator is het wachtwoord achterop de Experia Box V10A ontcijferd. Bedankt!

Reageer