Beantwoord

Experia box v10a sloom

  • 20 May 2020
  • 10 reacties
  • 79 keer bekeken

Sinds wij thuis een router “upgrade” kregen naar de v10 is het internet ontiegelijk sloom. Soms werkt mijn internet goed, maar erg vaak (soms 10 minuten achter elkaar of langer) krijg ik periodes waarin mijn internet gewoon bijna stopt met werken en dan krijg ik zulke snelheden. Hoe los ik dit op? 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 June 2020, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @nemui, dit zijn inderdaad snelheden waar je niet veel mee kan. Hoe heb je deze gemeten? WiFi of is dit via de kabel? 

Als het om WiFi gaat wil ik je aanraden de WiFi tips te doorlopen. Zorgt dat voor verbetering? 

Wanneer het via de kabel ook zo langzaam is, dan wil ik graag meekijken. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.

Heb je eigenlijk het modem al eens opnieuw opgestart? 

.

Hoi @nemui, dit zijn inderdaad snelheden waar je niet veel mee kan. Hoe heb je deze gemeten? WiFi of is dit via de kabel? 

Als het om WiFi gaat wil ik je aanraden de WiFi tips te doorlopen. Zorgt dat voor verbetering? 

Wanneer het via de kabel ook zo langzaam is, dan wil ik graag meekijken. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.

Heb je eigenlijk het modem al eens opnieuw opgestart? 

Hoi Bart, 

Dit is over Wifi gemeten. Echter heb ik niet echt de mogelijkheid om het via kabel te meten, omdat er te veel afstand is tussen mijn modem en computer. Ik heb het modem nog niet opnieuw opgestart, ik zal dat binnenkort doen en terugkomen met een reactie.

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt geen laptop die je even met een korte kabel aan het modem kan hangen? Want ik ben wel benieuwd of alleen de WiFi traag is, of ook de kabel. Intussen wel modem opnieuw opgestart? Heeft dat geholpen? En de WiFi tips ook doorgelopen? Waaronder de WiFi manager

Reputatie 7
Badge +20

Is er nog wat uitgekomen?

Is er nog wat uitgekomen?

Hoi Bart, Ik heb de router ge-reset met de online tool maar loop nogsteeds tegen dezelfde problemen. Ook veel packet loss als ik games speel. Mijn ipv6 connectie werkt helemaal niet meer, ook al heb ik die wel aan staan in windows. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Gamen wil ik je ook niet aanraden via WiFi. Dat zou ik altijd via een kabel doen. Dat zorgt voor een veel stabielere verbinding. Verder zie ik wel een mooie snelheid. Mag ik nog eens meekijken naar jouw verbinding. Ik hoor graag als je jouw Forumprofiel hebt aangevuld met gegevens. 

Gamen wil ik je ook niet aanraden via WiFi. Dat zou ik altijd via een kabel doen. Dat zorgt voor een veel stabielere verbinding. Verder zie ik wel een mooie snelheid. Mag ik nog eens meekijken naar jouw verbinding. Ik hoor graag als je jouw Forumprofiel hebt aangevuld met gegevens. 

Dat gamen via kabel beter is weet ik, alleen het is voor mij meer dat ik vroeger, op mijn oude router, wél altijd over de wifi kon gamen zonder problemen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil je hoe dan ook adviseren via de kabel te gamen. En dat je packet loss hebt, dat kan aan de WiFi liggen inderdaad. Maar ook aan de servers waar je op speelt. Het kan dus meerdere oorzaken hebben, maar als het alleen met gamen gebeurd lijkt het probleem met de server het meest waarschijnlijk.

Reputatie 7
Badge +20

Aangezien ik geen reactie meer heb gehad ga ik er van uit dat je de oplossing hebt gevonden.