Beantwoord

Experia Box v10a start regelmatig opnieuw op en wifi heeft ip problemen

  • 29 July 2019
  • 7 reacties
  • 732 keer bekeken

al enige tijd ervaren wij extreme drama met internet.
verschillende malen heeft de experiabox zichzelf opnieuw opgestart.

ook ervaren wij veel problemen met de wifi.
bij vrijwel alle wifi apparaten wil het inloggen wel eens niet lukken ivm het niet op kunnen halen van de ip.
na opnieuw opstarten van de experia box lukt het uiteindelijk wel, maar dit is uitermate vervelend.

heb ook al de resetknop geprobeerd achterop de V10a maar hierna hebben we nog steeds ip problemen.
icon

Beste antwoord door Bart_ 1 August 2019, 10:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ha @rosaspina Wat jammer om dat te lezen! Ik kijk graag even mee. Nu heb je gegevens al handig vermeld in je Forum Profiel, maar ik wil nog wel wat extra zaken van je weten. Je geeft aan dat de Experia Box dus uitvalt? Wat gebeurt er op zo'n moment: alles verbindingen verbreken? Kun je eens kijken welke lampjes op de Experia Box branden als dit gebeurt?

Verder: kun je me iets meer vertellen over hoe je alles hebt aangesloten? Maak je gebruik van een bekabelde internetverbinding en loopt er een kabel van de Experia Box naar tv-ontvanger? Of gebruik je een Draadloze Verbindingsset en heeft dit probleem voornamelijk met wifi te maken?
Hoi @Bart_

hij viel zojuist weer uit..
je hoort m klikken lampje gaat uit gaat wordt dan rood blauw knipperend en uiteindelijk weer groen.
heb de computer bekabeld er loopt ook een kabel naar de tv ontvanger.
hiermee valt dus alles weg wifi bekabeld internet en tv..

het wifi probleem is apart dit is echt dat er geen ip opgehaald kan worden dit betreft verschillende aparaten
Reputatie 7
Badge +20
Helder en dank voor de toelichting, @rosaspina . Ik ga hier aan de slag. Het kan zijn dat ik je Experia Box vanuit hier een fabrieksreset ga geven. Dat houdt dat alle instellingen worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ben je daar akkoord mee?
@Bart_ Dit heb ik gister al gedaan via het kleine gaatje achterop maar dit heeft niet geholpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @rosaspina Op basis van verdere metingen zijn we tot de conclusie gekomen dat je een nieuwe Experia Box moest krijgen. Die zul je inmiddels hebben ontvangen. Ik ben erg benieuwd of alles nu weer zoals het moet!
De nieuw Experia Box inmiddels alweer paar dagen in gebruik.
En tot nog toe geen problemen meer gehad.
Reputatie 7
Badge +20
Fijn om te horen @rosaspina Je weet me te vinden als er nog iets is.

Reageer