Beantwoord

Experia Box v10a start regelmatig zichzelf op en alle verbinding valt weg

  • 20 October 2020
  • 13 reacties
  • 396 keer bekeken

Sinds ik van KPN de nieuwe Experia Box v10A heb ontvangen en geïnstalleerd, reset de modem zichzelf met regelmaat, waardoor mijn internet, televisie en telefonie compleet wegvalt!

In het begin was het om de paar dagen, maar inmiddels is het dagelijks en meerdere keren per dag! Dat is zeer vervelend als ik midden in een gesprek zit, of iets aan het opzoeken ben (op mijn adres is mijn autobedrijf gevestigd).

Ik heb een paar keer de wifi-kanalen gewijzigd, maar op lange termijn heeft het niet geholpen. Het lijkt soms 1-2 dagen te werken, maar daarna is het weer resetten en resetten..

Een ander terugkerend probleem is dat ik bij thuiskomt geen automatisch verbinding kan maken met mijn wifi. Dit is niet alleen bij mij het geval, maar ook van mijn medewerkers. Dus buiten het regelmatig zelfresetten van de modem, moet ik het zelf ook doen.. ik neem aan dat dit allemaal niet de bedoeling is.

Dit probleem had ik echter niet, totdat ik de Experia Box v10A in gebruik nam. Het enige wat me telkens werd geadviseerd, is om de modem te resetten, meer niet.

Graag zou ik een oplossing hiervoor willen hebben.

Met vriendelijke groeten,

Can

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 27 October 2020, 14:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @CanMan87, welkom hier. 

Ik begrijp dus sinds het nieuwe modem een wegvallende verbinding. Dat is wel knap irritant. Resetten helpt dus maar tijdelijk begrijp ik. Kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde  kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? Ik wil ook graag jouw verbinding doormeten. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Ik hoor graag weer van je. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer gezien. Ik ga er daarom vanuit dat het opgelost is. 

Beste Bart_Z,

 

Toevallig na mijn post heeft de modem het bijna 3 weken probleemloos zijn werk gedaan, zonder zichzelf te resetten etc.

Maar nu sinds een week zijn alle voorgaande problemen weer terug. Wegvallende verbinding, geen verbinding met wifi..

De modem is inderdaad met een ronde kabel van ongeveer 2m aangesloten op het hoofdaansluitpunt, zonder splitter.

 

Mijn postcode heb ik aangepast, zodat je de metingen kunt verrichten.

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +20

Als ik zo jouw verbinding doormeet, dan zie ik ongeveer 1 keer per dag een herstart van het modem. Deze doe je zelf? Dat komt namelijk naar voren of zijn ze echt spontaan? Ik zie geen verbreking met het netwerk namelijk. En heb je hem zelf al een keer een goede reset gegeven? 

mijn experiabox  valt elke dag meerdere keren op rood lampje, en dus geen WiFi. En op mijn tablet tv kijken valt ook steeds de tekst :fout bij starten van video. Ik wordt hier moedeloos  van.

mijn experiabox  valt elke dag meerdere keren op rood lampje, en dus geen WiFi. En op mijn tablet tv kijken valt ook steeds de tekst :fout bij starten van video. Ik wordt hier moedeloos  van.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is knap irritant. Dant gaar er dus iets niet goed in het modem. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of je het modem al een reset hebt gegeven. Ik ben benieuwd of dat voor verbetering zorgt. 

Goede morgen,  zoals ik al eerder aangaf dat het modem regelmatig  op rood valt, en dus geen WiFi  heb en geen tv kan kijken op mijn tablet, en blijft maar draaien!!! Ik heb het gevoel dat,  als het tegen de avond er veel gebruik  gemaakt  wordt van WiFi (in de buurt) hij steeds wegvalt,  we hebben  de test al gedaan met kpn , ze hebben de kanalen  al omgewisseld,  ik weet niet of di t de goede benaming  is, maar bij ons komt de meter maar tot 5.ik zou erg graag een betere WiFi  willen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoe meer gebruikers, hoe meer je het internet moet delen, dus dan kan het best zo zijn dat het wat minder wordt. Nu wil je dit verbeteren, dat begrijp ik goed. Een reset van het modem kan daarbij helpen. Maak je opnieuw verbinding met het netwerk. Het is mij nog steeds niet duidelijk of je die hebt uitgevoerd. Daarnaast wil ik je aanraden de tips voor trage WiFi te doorlopen. Ik ben benieuwd. 

Er is bij mij een reset geweest  door kpn op afstand,  en vandaag alweer is mijn modem op rood gegaan, elke keer moet ik weer mijn wachtwoord  invoeren enz....! Ik kan toch verwachten dat ik een redelijke WiFi  thuis heb, modem staat inde gang 5m van de kamer waar ik WiFi  gebruik, moet ik dan zelf een versterker  kopen? Ik betaal algenoeg voor kpn abonnement.  Ik hoop dat u kpn er voor zult zorgen dat goed komt. Groetjes  .

Reputatie 7
Badge +20

Mag ik nog eens meekijken? Wil je daarvoor jouw profiel voorzien van gegevens en mij een seintje geven als je dat hebt gedaan. 

Sorry,  met het profiel gaat niet goed, wat nu? Gegevens kan ik hier liever niet plaatsen.

Reputatie 7
Badge +20

Hier kun je ze niet sturen inderdaad. Maar wat gaat er mis als je jouw profiel update? Anders mag je ze ook wel privé sturen. Kun je naar mijn profiel en dan bericht sturen.