Sticky

Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 410 reacties
  • 18949 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht

410 reacties

Reputatie 7
Badge +29

@skn, heeft jouw wifi netwerknaam toevallig ook spaties erin?

Ik vraag dit omdat we zojuist wat aanvullende informatie kregen. Het kan voorkomen, als je wifi netwerknaam dus spaties heeft, dat het synchroniseren tussen V10A en de Superwifi niet helemaal goed gaat, en er onder water 2 master punten ontstaan. Je V10A zelf, en een van de Superwifi. En als je die dan losmaakt, dan werkt die niet en verstoort ook de rest. Als je dan ook spaties erin hebt, reset je V10A (via de webinterface) en daarna ook de Superwifipunten en doe de installatie opnieuw. Wifinaam zou dan degene moeten zijn die op de sticker staat, zonder spaties. Ben benieuwd of dit helpt. 

  • inloggen via https://mijnmodem.kpn/ 
  • dan bij kopje ‘WLAN’ en tabblad ‘Access Points’. Daar had ik reset all gedaan (dus ook de 2 superwifipunten))

Hopelijk werkt het daarna wel.

Thanks TreborGnilremak! Zojuist de " Reset all " functie gedaan vanaf Experia Box en nu kunnen inderdaad beide SuperWiFi punten draadloos gebruikt worden!

@Erik_  , zie bovenstaande, dit was de oplossing voor het probleem.

Mijn SSID bevat overigens geen spaties, deze heb ik altijd default gelaten.

Ook jij bedankt voor het meedenken!

 

Misschien de handleiding even aanpassen dat een reset all van de modem misschien wel ene generieke oplossing is. Ook voor mij was dit de oplossing, ik kreeg de nieuwe Super Wifi punten ook maar niet goed. Had de router al opnieuw opgestart, maar dat hielp niet. Toen inderdaad vanuit het Admin menu van de router een reset all gedaan (Effe puzzelen: Zorg dat je bij de achterkant van het modem kan, omdat ook het admin wachtwoord naar default reset wordt), Super Wifi punten opnieuw toegevoegd en daarna werkte het uiteindelijk wel.

Gelukkig op het forum, maar ik zou dit zeker op de start pagina zetten van dit Topic.

KPN.

waar jullie geen rekening mee houden is dat er ook mensen zijn die slimme stekkers gebruiken met google assistent.

door die klote update kunnen we met geen mogelijkheid nieuwe of extra slimme stekkers aan wifi kopellen!

was fijn geweest als jullie dit beter van te voren hadden uitgezocht.:rage:

Goedenavond,

Ik heb op 28 julii een SMS ontvangen dat mijn modem een update zou krijgen. Dit is tot op heden niet uitgevoerd. Daar we nu een maand verder zijn ben ik inmiddels benieuwd wanneer ik deze update mag verwachten. 

Reputatie 7
Badge +12

@Doms Bijzonder dat je deze update nog niet hebt ontvangen. 

Welke software versie zie je als je deze handeling uitvoert? "Je kunt ook controleren of je de update hebt door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit via Overview (links) en dan Router Information (boven)."

Ook zou je nog een "harde reset" van het modem kunnen proberen, dit zorgt er dan voor dat het modem de software alsnog ophaalt. 

Houd er dan wel rekening mee dat instellingen die je zelf hebt gedaan opnieuw moet instellen. 

Harde reset uitgevoerd. Zowel via de link als op het modem. Inlog ww gaat terug naar fabrieksinstellingen alle overig instellingen zoals Wifi netwerk blijven behouden. Firmware versie blijft v5.00.48 build453. Het bevreemd me dat na harde reset het modem de instellingen blijft behouden. 

10.49u: Ik was te snel. Ik heb nogmaals een handmatige harde reset op he modem uitgevoerd. (reset met paperclip) echter heb ik nu ook tegelijkertijd de wifi toets aan de zijkant ingedrukt. Nu is het modem wel gereset en is de nieuwe firmware geïnstalleerd. v5.00.52 build493-owl. Via de superwifi heeft het modem de wifi instellingen overgenomen en zijn alle apparaten weer verbonden en online. (ook de slimme stekkers)  Fijne zondag!

Reputatie 7
Badge +12

@Doms Super! Fijn om te lezen dat het gelukt is! Ook een hele fijne zondag gewenst! :)

Goedenavond, 

 

Ik heb op 19 Augustus het smsje gekregen dat mijn modem geupdate zou worden. Tot op heden heb ik de update alleen nog niet ontvangen. Ik heb op dit moment v5.00.48 build453.

Het modem heb ik al 1 minuut van de stroom afgehaald en een factory reset gegeven. Na dat dit ook niet heeft geholpen heb ik het modem ook nog een reset gegeven met de sate-prikker. (Ook nog geprobeerd in combinatie met de wifi-knop aan de zijkant zoals ik hier in het forum las) Dit heeft ook het modem niet geudate. Wat kan ik nog meer doen om de update wel te krijgen ?

 

Gr Joël

Reputatie 7
Badge +29

Ha @Joellam, wat vreemd! We gaan heel snel nog een nieuwe firmware uitrollen, dus ik zou je eigenlijk willen adviseren om het over een dag of twee nog eens te proberen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het dan alsnog in orde komt!

Reputatie 5
Badge +4

@Marcia_ Je maakt me nieuwsgierig! Nog een nieuwe firmware? Kun je al vertellen wat die ons gaat brengen?

Reputatie 1

@Marcia_ Je maakt me nieuwsgierig! Nog een nieuwe firmware? Kun je al vertellen wat die ons gaat brengen?

Ik mag hopen oa het terugkeren van de optie om 2.4ghz en 5.0ghz te kunnen splitsen. 

Reputatie 7
Badge +29

@Marcia_ Je maakt me nieuwsgierig! Nog een nieuwe firmware? Kun je al vertellen wat die ons gaat brengen?

Een oplossing voor de problemen met Nefit en Sonos. Verder verandert er niets. Ik pas het startbericht zodadelijk even aan met een infoblokje met nieuwe versienummer enz.

Ik heb 19 augustus een bericht gehad dat het modem een update zou krijgen.

Echter als ik nu kijk is de firmware nog steeds de 48 versie.

Ik heb een reboot gedaan maar dat heeft niks veranderd.

Doel van deze aanpassing is om mijn modem onderdeel te maken van mijn superwifi

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @OFCM, een reboot (opnieuw opstarten van het modem) is niet voldoende om de firmware op het modem te krijgen. Daar is wel echt een modem reset voor nodig. Heb je dat al geprobeerd?

Dit is inderdaad gelukt.

Firmware 52 is nu geïnstalleerd

Is deze update nu in principe op alle V10a's geïnstalleerd? Ik heb namelijk twee weken geleden bij mijn schoonmoeder in huis het eerste wifipunt naast de V10a gezet. Als dat niet meer nodig is kan ik die ergens anders in huis plaatsen. Op dit moment kan ik echter de softwareversie van de V10a niet zien - daarvoor moet ik bij haar op bezoek.

Reputatie 7
Badge +17

De laatste update: v5.00.52_build493_owl wordt komende weken uitgerold naar iedereen. Deze kun je forceren via een reset. Als je deze hebt kan het SuperWifi punt inderdaad elders geplaatst worden @106Rallye.

Direct na  de mesh update op mn Experia V10A kreeg mn Samsung S6 wifi problemen (wifi verbinding valt heel vaak weg onafhankelijk van waar ik sta, wifi uit-  en weer uitzetten herstelt m altijd direct weer). Vóór deze update had ik nooit problemen.

Intussen vier keer helpdesk aan de lijn gehad. Modem is tig keer zowel herstart als koude restart gegeven. 

De tweede medewerker heeft het voor elkaar gekregen dat ik een rollback kreeg naar de pre-mesh software. Hierna was mn wifiverbinding weer stabiel!

Op vakantie gegaan, mn telefoon had op vakantieadres prima wifiverbinding.

Bij thuiskomst waren de wifiproblemen weer terug en inderdaad: software op mn router was weer geupdate naar een -owl versie. 

Twee keer helpdesk gebeld, beide keren is de ezperiabox op afstand koude.restart en 1 software update (naar  v5.00.52 build493-owl) gekregen. Loste problemen niet op. Heb gevraagd of ik opnieuw rollback naar de pre-mesh software kon krijgen.

Twee keer is me beloofd dat ik teruggebeld zou worden hierover, niks gehoord. Routersoftware versie is nog steeds v5.00.52 build493-owl. Telefoon raakt wifi nog om de haverklap kwijt.

Ik heb geen wifi versterkers (meer)  dus ook geen behoefte aan mesh-wifi. Heel frustrerend dat de rollback oplossing zo eenvoudig is maar KPN m niet kan verzorgen.

Direct na  de mesh update op mn Experia V10A kreeg mn Samsung S6 wifi problemen (wifi verbinding valt heel vaak weg onafhankelijk van waar ik sta, wifi uit-  en weer uitzetten herstelt m altijd direct weer). Vóór deze update had ik nooit problemen.

Intussen vier keer helpdesk aan de lijn gehad. Modem is tig keer zowel herstart als koude restart gegeven. 

De tweede medewerker heeft het voor elkaar gekregen dat ik een rollback kreeg naar de pre-mesh software. Hierna was mn wifiverbinding weer stabiel!

Op vakantie gegaan, mn telefoon had op vakantieadres prima wifiverbinding.

Bij thuiskomst waren de wifiproblemen weer terug en inderdaad: software op mn router was weer geupdate naar een -owl versie. 

Twee keer helpdesk gebeld, beide keren is de ezperiabox op afstand koude.restart en 1 software update (naar  v5.00.52 build493-owl) gekregen. Loste problemen niet op. Heb gevraagd of ik opnieuw rollback naar de pre-mesh software kon krijgen.

Twee keer is me beloofd dat ik teruggebeld zou worden hierover, niks gehoord. Routersoftware versie is nog steeds v5.00.52 build493-owl. Telefoon raakt wifi nog om de haverklap kwijt.

Ik heb geen wifi versterkers (meer)  dus ook geen behoefte aan mesh-wifi. Heel frustrerend dat de rollback oplossing zo eenvoudig is maar KPN m niet kan verzorgen.

Hallo als ik dit lees zijn dit dus precies dezelfde problemen wat ik dus ook heb. Onze mobiels hebben dus ook connectie problemen en dat kost dus ook bij ons soms MB van de datanbundels !!!.

 

Ik hoef ook geen Mesh te hebben en had ook gewoon een wifi netwerk genaamt nummer1 en met de experiawifi wifi genaamd nummer2 gescheiden SSID dus

 

Waarom wordt je geforceerd naar een MESH update

Mvg

Ik heb smart lampen gekocht die ik met 2.4 ghz moet verbinden. Nou heb ik de nieuwe experia box en die kan niet wisselen van 5 naar 2 4 ghz. Heb contact gehad met de helpdesk en nou blijkt dat onlangs het systeem is geupdate en dat je dit ook niet meer kunt doen als je via het software dit wilt aanpassen. Ze hebben het nl. geprobeerd door in te loggen op mijn laptop en in het systeem te gaan. Ze konden me niet helpen en ik kreeg ook geen andere experia box. Ik moest mijn vraag maar op het Forum stellen voor een oplossing.

Iemand????

Ik kan niet de enige zijn.

Heb al gekeken in de topics op het forum , maar die oplossingen waren allemaal vóór de update  

Groet Anouk 

Admin: Samengevoegd met algemene topic over dit onderwerp

Direct na  de mesh update op mn Experia V10A kreeg mn Samsung S6 wifi problemen (wifi verbinding valt heel vaak weg onafhankelijk van waar ik sta, wifi uit-  en weer uitzetten herstelt m altijd direct weer). Vóór deze update had ik nooit problemen.

Intussen vier keer helpdesk aan de lijn gehad. Modem is tig keer zowel herstart als koude restart gegeven. 

De tweede medewerker heeft het voor elkaar gekregen dat ik een rollback kreeg naar de pre-mesh software. Hierna was mn wifiverbinding weer stabiel!

Op vakantie gegaan, mn telefoon had op vakantieadres prima wifiverbinding.

Bij thuiskomst waren de wifiproblemen weer terug en inderdaad: software op mn router was weer geupdate naar een -owl versie. 

Twee keer helpdesk gebeld, beide keren is de ezperiabox op afstand koude.restart en 1 software update (naar  v5.00.52 build493-owl) gekregen. Loste problemen niet op. Heb gevraagd of ik opnieuw rollback naar de pre-mesh software kon krijgen.

Twee keer is me beloofd dat ik teruggebeld zou worden hierover, niks gehoord. Routersoftware versie is nog steeds v5.00.52 build493-owl. Telefoon raakt wifi nog om de haverklap kwijt.

Ik heb geen wifi versterkers (meer)  dus ook geen behoefte aan mesh-wifi. Heel frustrerend dat de rollback oplossing zo eenvoudig is maar KPN m niet kan verzorgen.

Ik heb ditzelfde probleem met mijn Redmi Note 9. Ik blijf wel verbonden met de WiFi, maar de internetverbinding wordt verbroken. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @JVKPN, @Astege en @hwauters, wat irritant dat jullie nu problemen ervaren met de connectie met jullie mobiele telefoons :slight_frown:

Ik wil hier graag even intern over aan de bel trekken!

@Astege heb je het modem al gereset en zo ja, op welke softwareversie zit je op dit moment? Zou je dat nog eens extra kunnen controleren? En om welk type mobiele toestellen gaat het?

@hwauters heb jij het modem ook al gereset en op welke softwareversie zit jij op dit moment?

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb smart lampen gekocht die ik met 2.4 ghz moet verbinden. Nou heb ik de nieuwe experia box en die kan niet wisselen van 5 naar 2 4 ghz. Heb contact gehad met de helpdesk en nou blijkt dat onlangs het systeem is geupdate en dat je dit ook niet meer kunt doen als je via het software dit wilt aanpassen. Ze hebben het nl. geprobeerd door in te loggen op mijn laptop en in het systeem te gaan. Ze konden me niet helpen en ik kreeg ook geen andere experia box. Ik moest mijn vraag maar op het Forum stellen voor een oplossing.

Iemand????

Ik kan niet de enige zijn.

Heb al gekeken in de topics op het forum , maar die oplossingen waren allemaal vóór de update  

Groet Anouk 

Admin: Samengevoegd met algemene topic over dit onderwerp

Hi Anouk goedemorgen, van harte welkom op ons forum!

Ik heb je reactie verplaatst naar het topic met de informatie waar je naar zoekt: In het startbericht vind je alle informatie over deze update van de Experia Box V10a en de verandering van de wifi instellingen. Daarnaast raad ik je ook aan om de reacties hier eens door te nemen, omdat er ook door andere forumbezoekers nuttige ervaringen en tips gedeeld worden.

Is er al iets meer bekend over de updates vanuit KPN m.b.t. dit probleem ? Is dit bij alle modems of alleen bij de V10 i.c.m. superwifi's ?

Admin: bericht verplaatst naar actueel topic

Reageer