Sticky

Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 464 reacties
  • 22081 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht

464 reacties

Ik wil de wifi van de V10A graag uitzetten, hoe doe ik dit?

Verberg inhoud

Druk hiervoor de WPS knop 15 seconden in. De wifi zal dan helemaal uitgaan. In een latere update zal hiervoor ook weer een knop in de interface terugkomen.

 

Wanneer kunnen we de nieuwe update verwachten, die meer controle geeft over de WiFi? Het uitzetten van de 5GHz en het verminderen van de zendsterkte, zoals in de oude versie, zou wat mij betreft heel wenselijk zijn. Ik begrijp niet waarom dit geschrapt is.

Reputatie 7
Badge +29

@Evert_ , @Radioman, het klopt dat de interface op dit vlak is veranderd. Zoals ik heb begrepen is de optie voor SSID Broadcast Visible eigenlijk de aan/uit knop voor de wifi. Maar dat check ik voor de zekerheid even en kom ik op terug. 

Hier heb ik ook duidelijkheid over. Het is nog steeds mogelijk om wifi op de V10A volledig uit te zetten. Alleen wordt dit nu gedaan door de WPS knop 15 seconden ingedrukt te houden. De optie in de webinterface is echt alleen voor het onzichtbaar maken van het SSID. 

Ik voeg dit toe aan het startbericht.

 

Dank je wel @Eric_ ,

Ik heb de WPS knop van mijn Experiabox v10a minstens 15 seconden ingedrukt. Vervolgens een half uur gewacht, maar ik de WiFi blijft enabled... Wat doe ik niet goed? De oplossing van @Radioman werkt wel goed: in het tabblad scheduler de WiFi 24/7 op inactive zetten :-)

Groet, Bernardus W.

Dit moet werken. de Wifi hoort dan ook gewoon gelijk na die 15 seconden uit te gaan. Wil je het nog eens proberen? Mocht het dan alsnog niet uitgaan, dan raad ik een reset van je V10A aan, en dan opnieuw de wifi uit proberen te zetten.

 

Ik wil de wifi van de V10A graag uitzetten, hoe doe ik dit?

Verberg inhoud

Druk hiervoor de WPS knop 15 seconden in. De wifi zal dan helemaal uitgaan. In een latere update zal hiervoor ook weer een knop in de interface terugkomen.

 

Wanneer kunnen we de nieuwe update verwachten, die meer controle geeft over de WiFi? Het uitzetten van de 5GHz en het verminderen van de zendsterkte, zoals in de oude versie, zou wat mij betreft heel wenselijk zijn. Ik begrijp niet waarom dit geschrapt is.

Aanvullende updates voor de V10A staan nog niet gepland. We richten ons nu eerst op de komende uitrol van de mesh update op de Box 12 (waar we dan ook een apart topic voor zullen aanmaken zodra we hier uitroldata voor hebben). Als die voltooid is, zal er pas worden gekeken naar uitroldata voor de volgende update, en wat er dan precies allemaal wel en niet in die update terecht komt. 

Aanvullende updates voor de V10A staan nog niet gepland. We richten ons nu eerst op de komende uitrol van de mesh update op de Box 12 (waar we dan ook een apart topic voor zullen aanmaken zodra we hier uitroldata voor hebben). Als die voltooid is, zal er pas worden gekeken naar uitroldata voor de volgende update, en wat er dan precies allemaal wel en niet in die update terecht komt. 

Ongelooflijk, in plaats van eerst de bestaande problemen van de V10A op te lossen word er gewerkt aan een update voor de box 12 (met kans op nieuwe en vergelijkbare problemen als met de huidige V10A firmware).

Vind het erg bijzonder dat het toegestaan is om bestaande functionaliteit te laten vervallen met een kans dat deze functionaliteit later weer word toegevoegd. Waarschijnlijk is dit toegestaan doordat de modem/router van KPN een leentoestel is. Een oplossing met een goede eigen modem vind ik zonde van mijn geld. 

 

Samenvattend: Maak eerst het ene af voordat er aan het andere word begonnen.

Sluit mij helemaal bij jou reactie aan @VwDt 

Reputatie 2

Goedemorgen idereen,

Even een vraag, ik weet niet of meer mensen het volgende probleem herkennen.

Ik heb een modem v10a met firmware v5.00.52 build493-owl en 3 superwifi punten bedraad met firmware 1.00.11v1 , alles werkt vrijwel naar behoren op 1 ding na.

zodra de modem v10a opnieuw is opgestart is de thuis app van kpn de namen die ik heb aangemaakt kwijt en moet ik dit weer opnieuw invullen. dit is best wel irritant en ik hoop dat hier een oplossing voor is.

Reputatie 7
Badge +29

Los van wat je ervaart met de Thuis app, oeps-ie, herstart jij je modem regelmatig dan? Want dat zou niet nodig moeten zijn. 

Reputatie 2

Los van wat je ervaart met de Thuis app, oeps-ie, herstart jij je modem regelmatig dan? Want dat zou niet nodig moeten zijn. 

goedenavond erik,

de modem start soms opnieuw op als er een stroom uitval is.

Reputatie 7
Badge +16

Wat je nog kunt proberen is Thuis app verwijderen en daarna herinstalleren en even kijken of dit issue daarna nog steeds voor komt.  

Reputatie 2

goedemorgen, 

dit heb ik al 2 keer geprobeerd maar ook dat geeft geen verbetering,  het lijkt er op dat de modem dit onthoud en na het opnieuw opstarten heeft gewist.

Reputatie 7
Badge +16

Oke, dank voor de verduidelijking. Ik ga navraag doen bij onze techneuten over of dit gewenst gedrag is of dat er een bug in zit. 

Reputatie 7
Badge +16

@oeps-ie, Goedemorgen, ik heb terugkoppeling van mijn technische collega's. Via de verschillende App stores zijn over dit issue meerdere klachten binnengekomen. Het blijkt een probleem te zijn met de software van de Experiabox. Deze bug gaat men er uit halen. Probleem wordt niet veroorzaakt door de Thuis app. 

Reputatie 2

goedemorgen, 

Dan was mijn onderzoekje dus wel degelijk juist dat dit een bug is in de modem, opzich geen ernstige bug maar wel een bug die ook de mesh verstoort als de modem opnieuw is opgestart, de verstoring van de mesh is na een dag wel weer vanzelf opgelost.

fijn te horen dat de technische dienst dit gaat oplossen.

 

 @GiovannniM if you have v5.00.52 build493-owl you have the lastest version.
If you're still experiencing the issue with your devices I think it's best if you make a new topic as that should'nt be a problem with this version.

i tried to reset to default settings but didn't help.

Why i have to create a new topic if issue is related to this firmware version?

is there a way to perform a downgrade to the previous one?

Reputatie 7
Badge +10

 @GiovannniM if you have v5.00.52 build493-owl you have the lastest version.
If you're still experiencing the issue with your devices I think it's best if you make a new topic as that should'nt be a problem with this version.

 

@Thomas  can u please send me a screenshot of the screen where is possible to disable the 5GHz network related to the firmware version i have?

Thanks


I'm sorry, I see we didn't respond to this question. With the newest firmware, it is not possible anymore to disable the 5GHz network. The V10A uses band steering. This allows the Experia Box to recognize which frequency is most suitable for each connected device and it allows the device to connect to it automatically.
 

 @GiovannniM if you have v5.00.52 build493-owl you have the lastest version.
If you're still experiencing the issue with your devices I think it's best if you make a new topic as that should'nt be a problem with this version.

i tried to reset to default settings but didn't help.

Why i have to create a new topic if issue is related to this firmware version?

is there a way to perform a downgrade to the previous one?


That's why it isn't a problem related to this firmware version. It's not possible to downgrade to the previous one.

Goedenavond!

Via een medewerker van de helpdesk werd mij aanbevolen te reageren op dit forum:

 

Ik heb een V10a met de firmware: v5.00.48 build454

Na meerdere keren resetten van de V10a komt de nieuwste firmware ( v5.00.52 build493-owl) niet door.

Kunnen jullie de nieuwste firmware naar mij doorpushen? Dan kan ik tenminste optimaal gebruik maken van mijn SuperWiFi :thumbsup:

 

Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +12

@Boubaa Welkom op het forum. 

Wat bijzonder dat het niet lukt om de laatste software op je modem te krijgen. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven wanneer dit is gelukt? 

Dan ga ik uitzoeken of we er van afstand alsnog voor kunnen zorgen dat je de juiste software krijgt. :)

@Rutger_  Bedankt!, ik heb het profiel ingevuld. Nogmaals dank voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +12

@Boubaa Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens doorgezet naar mijn collega's, zodat zij hiermee aan de slag kunnen. 

Zodra ik meer info heb zal ik het hier delen! :)

@Rutger_ , 

 

Ik kreeg net de firmware binnen! Dank!

Reputatie 7
Badge +12

@Boubaa Graag gedaan natuurlijk! 

Gelukkig kon mijn collega in dit geval heel snel handelen! Ik hoop dat het goed gaat met het aansluiten van de superwifi punten. 

Mocht je er toch niet uitkomen dan vind je hier ons topic over Superwifi.

Reputatie 2

Goedenavond!

Via een medewerker van de helpdesk werd mij aanbevolen te reageren op dit forum:

 

Ik heb een V10a met de firmware: v5.00.48 build454

Na meerdere keren resetten van de V10a komt de nieuwste firmware ( v5.00.52 build493-owl) niet door.

Kunnen jullie de nieuwste firmware naar mij doorpushen? Dan kan ik tenminste optimaal gebruik maken van mijn SuperWiFi :thumbsup:

 

Alvast dank!

heb je het volgende al geprobeert,Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 
 Dit werkte bij mij uitstekend, binnen 15 min de update.

Is deze update nu in principe op alle V10a's geïnstalleerd? Ik heb namelijk twee weken geleden bij mijn schoonmoeder in huis het eerste wifipunt naast de V10a gezet. Als dat niet meer nodig is kan ik die ergens anders in huis plaatsen. Op dit moment kan ik echter de softwareversie van de V10a niet zien - daarvoor moet ik bij haar op bezoek.

Geldt de update ook voor ex-Telfort klanten, of loopt de update-serie nog? Mijn schoonmoeder heeft nogsteeds een oude versie van de software, ook na een reset van de V10a een paar weken geleden. Ik zou dat liever niet nogmaals doen, maar wil wel graag het wifipunt kunnen verzetten.

Reputatie 2

Is deze update nu in principe op alle V10a's geïnstalleerd? Ik heb namelijk twee weken geleden bij mijn schoonmoeder in huis het eerste wifipunt naast de V10a gezet. Als dat niet meer nodig is kan ik die ergens anders in huis plaatsen. Op dit moment kan ik echter de softwareversie van de V10a niet zien - daarvoor moet ik bij haar op bezoek.

Geldt de update ook voor ex-Telfort klanten, of loopt de update-serie nog? Mijn schoonmoeder heeft nogsteeds een oude versie van de software, ook na een reset van de V10a een paar weken geleden. Ik zou dat liever niet nogmaals doen, maar wil wel graag het wifipunt kunnen verzetten.

de update geld ook voor ex telfort klanten, en daar werkt ook de monteurs reset.

Bedankt! En zou gaat V10 al geüpdatet moeten zijn, of loopt het proces nog?

Reputatie 7
Badge +29

De V10 krijgt deze update niet, @106Rallye. Voor de V10A's is de update afgerond. Het kan echter wel voorkomen dat er hier en daar individueel nog mensen op de oude versie zitten als het pushen van de update tijdens de verschillende updaterondes niet gelukt is. Mocht dat zo zijn dan is de monteursreset die oeps-ie al noemt een goede om het alsnog binnen te krijgen. 

 

heb je het volgende al geprobeert,Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 
 Dit werkte bij mij uitstekend, binnen 15 min de update.

 

Reageer