Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 487 reacties
  • 35490 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]
Reputatie 7
Badge +30

Vanaf 12 juli 2021 zijn we begonnen we met de uitrol van een software update voor de Experia Box V10A. Deze update zorgt ervoor dat de V10A onze mesh ondersteunt waardoor hij gaat samenwerken met zowel de Superwifi als de Experia Wifi.

Deze update was in eerste instantie naar softwareversie 5.00.49_build487_owl. Deze versie bleek wat problemen te geven met apparaten van Nefit en Sonos. Dit hebben we opgelost in in een nieuwe versie van de software met nummer 5.00.52_build493-owl. Deze versie is tussen 31-08 en 13-09 uitgerold. Heb je toch onverhoopt nog de 487-owl versie, of een ander nummer, dan kun je een update forceren door de Experia Box V10A te resetten.

In de periode eind oktober t/m eind november 2021 rollen we een mini-update uit die het certificaat van de V10A vernieuwt en verder niets anders doet.

De versienummers hiervoor zijn 5.00.48_build454 voor mensen die nu op build453 zitten, en 5.00.53_build498 voor mensen die nu op 5.00.52_build493-owl zitten.

 

Wat betekent dit ‘samenwerken’?

Superwifi en Experia Wifi maken onderling gebruik van een communicatieprotocol om te zorgen dat je apparaten naadloos overgaan van de wifi van de ene Superwifi of Experia Wifi naar die van de andere. Afhankelijk van welke van de Superwifi of Experia Wifi het dichtste bij is en de beste verbinding geeft. Dit noemen we mesh. 

Op dit moment is het nog zo dat de V10A dit communicatieprotocol niet ondersteunt. Daardoor is de wifi van de V10A nu nog een los netwerk, gescheiden van die van de Superwifi en/of Experia Wifi. Hierdoor kan het zijn dat je een korte onderbreking in je wifiverbinding ervaart als je apparaat van de ene wifi naar de andere schakelt. Of dat het juist heel lang duurt voor je apparaat overspringt naar een betere verbinding van een dichterbij wifipunt.

Na de update ondersteunt de V10A ook het mesh communicatieprotocol. Hij zal dan gaan samenwerken met de Superwifi en Experia Wifi om te zorgen dat jouw apparaten altijd met het best mogelijke wifipunt verbonden zijn.

 

Wanneer krijg ik de update?

We beginnen met de uitrol op 12 juli en dit zal doorlopen tot minimaal 20 augustus.

In principe krijgen klanten die alleen een V10A hebben zonder Superwifi of Experia Wifi in huis de update eerst, en de rest daarna. Precieze data zijn op voorhand niet te geven. Je wordt per sms geïnformeerd zodra je aan de beurt bent. Je kunt ook controleren of je de update hebt door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit via Overview (links) en dan Router Information (boven).

 

Wat gebeurt er tijdens de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Na de update zal je V10A herstarten. Wat er daarna gebeurt hangt af van je thuissituatie.

  • Ik heb Superwifi en/of Experia Wifi aangesloten
    Dan gaat de V10A, na het herstarten, synchroniseren met de Superwifi en/of Experia Wifi. De V10A neemt de wifigegevens over van het masterapparaat en wordt de nieuwe master.
  • Ik heb geen Superwifi of Experia Wifi aangesloten en ik heb verschillende netwerknamen voor de 2,4GHz en 5GHz frequenties
    Dan worden deze verschillende namen nu samengevoegd. De naam van het 2,4GHz netwerk wordt ook toegepast op het 5GHz netwerk. Het is niet meer mogelijk om deze namen weer te splitsen.
  • Ik heb geen Superwifi of Experia Wifi aangesloten en ik heb dezelfde naam voor de 2,4GHz en 5GHz frequenties
    Dan is de V10A na het herstarten klaar. 

 

Moet ik zelf nog iets doen?

In de basis niet.

Alleen als je ook Superwifi en/of Experia Wifi hebt en je V10A eerder een aparte netwerknaam had, dan kan het zijn dat je apparaten die daarmee verbonden waren nu geen internet hebben. In dat geval zul je op die apparaten dat netwerk moeten vergeten, en vervolgens eenmalig verbinden met het netwerk van je Superwifi/Experia Wifi. De V10A is daar nu onderdeel van.

 

Veranderingen in de webinterface en instellingen van de V10A

Omdat de V10A na de update een mesh netwerk vormt met eventuele Superwifi en Experia Wifi zijn er ook wat wijzigingen rond het beheer van wifi en je netwerk. Hier zetten we dat kort op een rijtje.

In de webinterface onder de optie Overview verandert het volgende (klik op Toon inhoud):

Tabblad State hernoemd naar Topology Overview: Dit is het tabblad dat je ziet als je inlogt op de Experia Box. Deze laat een overzicht zien van je Experia Box en eventueel aangesloten Superwifi en Experia Wifi. Aan de lijn tussen de apparaten kun je zien of ze bekabeld (dichte lijn) of draadloos (onderbroken lijn) aangesloten zijn.

 

Je kunt klikken op de Experia Box. Dan krijg je de pagina zoals hij er voorheen uitzag met een overzicht van eindapparaten die verbonden zijn met je Experia Box, zowel bekabeld als via wifi.

Overige iconen zijn ook klikbaar en leiden je naar de verschillende tabbladen.

 

Tabblad Router Information: Hier wordt nu ook vermeld hoeveel OWL apparaten er zijn aangesloten. OWL is de naam van ons meshprotocol. Dus dit geeft aan hoeveel Superwifi en/of Experia Wifi er aangesloten zijn.

 

 

In de webinterface onder de optie WLAN verandert het volgende (klik op Toon inhoud):

Tabblad WLAN: Je kunt niet meer apart de 2,4 en 5GHz aan of uitzetten. Er is alleen nog maar een knop om de zichtbaarheid van het SSID van de beide frequenties aan of uit te zetten. Het volledig uitzetten van de wifi doe je door de WPS knop 15 seconden ingedrukt te houden.

Verdwenen tabbladen: WLAN 2,4GHz en WLAN 5 GHz

 

Nieuw tabblad Access Points: Dit tabblad laat ook aangesloten Superwifi en Experia Wifi zien. Vanaf dit tabblad kun je al deze apparaten herstarten of resetten. Zowel individueel, als allemaal tegelijk.

Ook kun je hier de weergavenaam van de apparaten aanpassen.

 

Tabblad Wireless MAC-Filter hernoemd naar MAC Filtering: Toegangscontrole instellen werkt op zowel de 2,4GHz als de 5GHz.

 

Tabblad Guest Network: Ook hier zijn de beide frequenties samengevoegd en niet meer apart in te stellen. De gastwifi krijgt automatisch dezelfde naam als het reguliere wifnetwerk met _Gast erachter geplakt. Als gastwifi actief is en je wijzigt de naam van het reguliere wifinetwerk via de webinterface krijg je een pop-up of de naam van het gastnetwerk ook aangepast moet worden.

Het wachtwoord van de gastwifi wordt automatisch gegenereerd als je dit aanzet. Je kunt dit wijzigen met de Edit-knop. Staat gastwifi aan en doe je een reset van je V10A, dan wordt gastwifi ook weer aangezet. Deze gastwifi heeft geen standaard wachtwoord, dus wordt bij een reset een nieuw wachtwoord gegenereerd.

 

Tabblad Scheduler: Dit werkt nu over je hele meshnetwerk en niet meer alleen op de wifi van de V10A.

 

 

Veelgestelde vragen

 

Ik heb een Superwifi of Experia Wifi vlakbij de V10A staan, kan ik die nu verplaatsen?

Ja, dat kan! En raden we ook aan omdat je anders de kans loopt dat er wat verstoring ontstaat omdat ze zo dicht bij elkaar staan.

 

Waarom zijn mijn gescheiden wifinetwerken weer één geworden?

De V10A maakt gebruik van bandsteering. Hierdoor kan de Experia Box voor elk aangesloten apparaat herkennen welke frequentie het meest geschikt is en het apparaat daar dan ook automatisch mee laten verbinden. Dit zorgt voor een gelijkmatigere belasting van je wifi zodat al je draadloze apparaten een stabiele verbinding hebben.

Bandsteering werkt alleen als de beide frequenties dezelfde naam hebben.

 

Ik heb een specifiek apparaat dat niet lekker werkt met de mesh, kan ik hem buiten de mesh aansluiten?

Via wifi op het moment nog niet. Als het apparaat ook bekabeld aangesloten kan worden, dan zou je dat kunnen doen.

 

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5GHz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.

 

Ik wil graag mijn wifi netwerknaam wijzigen, hoe doe ik dit?

Je kunt dit gemakkelijk doen met de KPN Thuis App. Het kan ook door in te loggen op je Experia Box. Ga vervolgens in het linkermenu naar WLAN. Vervolgens kun je daar de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (WPA Pre-Shared Key) van je wifinetwerk aanpassen. 

 

Ik wil de wifi van de V10A graag uitzetten, hoe doe ik dit?

Druk hiervoor de WPS knop 15 seconden in. De wifi zal dan helemaal uitgaan. In een latere update zal hiervoor ook weer een knop in de interface terugkomen.

 

Ik heb een KPN Box 12, krijgt deze ook een mesh update?

Ja! Deze is aan de beurt als de uitrol voor de V10A klaar is. Zodra we daar definitieve data voor hebben zal hier een apart topic voor verschijnen.

 

Ik heb een Experia Box V10, V9 of V8, krijgt deze ook een mesh update?

Nee, het is bij deze Experia Boxen niet mogelijk om mesh hier op actief te krijgen.

 

 Ik heb een sms met aankondiging van de update ontvangen, maar zie de nieuwe firmwareversie nog niet in de webinterface.

Het kan gebeuren dat onze poging om de firmware te updaten niet in één keer lukt. In dat geval krijg je de update binnen enkele dagen alsnog. 

 

Heb je nog andere vragen? Stel ze hieronder!

 

Laatste topic update: november 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

487 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@skn, heeft jouw wifi netwerknaam toevallig ook spaties erin?

Ik vraag dit omdat we zojuist wat aanvullende informatie kregen. Het kan voorkomen, als je wifi netwerknaam dus spaties heeft, dat het synchroniseren tussen V10A en de Superwifi niet helemaal goed gaat, en er onder water 2 master punten ontstaan. Je V10A zelf, en een van de Superwifi. En als je die dan losmaakt, dan werkt die niet en verstoort ook de rest. Als je dan ook spaties erin hebt, reset je V10A (via de webinterface) en daarna ook de Superwifipunten en doe de installatie opnieuw. Wifinaam zou dan degene moeten zijn die op de sticker staat, zonder spaties. Ben benieuwd of dit helpt. 

  • inloggen via https://mijnmodem.kpn/ 
  • dan bij kopje ‘WLAN’ en tabblad ‘Access Points’. Daar had ik reset all gedaan (dus ook de 2 superwifipunten))

Hopelijk werkt het daarna wel.

Thanks TreborGnilremak! Zojuist de " Reset all " functie gedaan vanaf Experia Box en nu kunnen inderdaad beide SuperWiFi punten draadloos gebruikt worden!

@Erik_  , zie bovenstaande, dit was de oplossing voor het probleem.

Mijn SSID bevat overigens geen spaties, deze heb ik altijd default gelaten.

Ook jij bedankt voor het meedenken!

 

Misschien de handleiding even aanpassen dat een reset all van de modem misschien wel ene generieke oplossing is. Ook voor mij was dit de oplossing, ik kreeg de nieuwe Super Wifi punten ook maar niet goed. Had de router al opnieuw opgestart, maar dat hielp niet. Toen inderdaad vanuit het Admin menu van de router een reset all gedaan (Effe puzzelen: Zorg dat je bij de achterkant van het modem kan, omdat ook het admin wachtwoord naar default reset wordt), Super Wifi punten opnieuw toegevoegd en daarna werkte het uiteindelijk wel.

Gelukkig op het forum, maar ik zou dit zeker op de start pagina zetten van dit Topic.

Reputatie 1

KPN.

waar jullie geen rekening mee houden is dat er ook mensen zijn die slimme stekkers gebruiken met google assistent.

door die klote update kunnen we met geen mogelijkheid nieuwe of extra slimme stekkers aan wifi kopellen!

was fijn geweest als jullie dit beter van te voren hadden uitgezocht.:rage:

Goedenavond,

Ik heb op 28 julii een SMS ontvangen dat mijn modem een update zou krijgen. Dit is tot op heden niet uitgevoerd. Daar we nu een maand verder zijn ben ik inmiddels benieuwd wanneer ik deze update mag verwachten. 

Reputatie 7
Badge +15

@Doms Bijzonder dat je deze update nog niet hebt ontvangen. 

Welke software versie zie je als je deze handeling uitvoert? "Je kunt ook controleren of je de update hebt door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit via Overview (links) en dan Router Information (boven)."

Ook zou je nog een "harde reset" van het modem kunnen proberen, dit zorgt er dan voor dat het modem de software alsnog ophaalt. 

Houd er dan wel rekening mee dat instellingen die je zelf hebt gedaan opnieuw moet instellen. 

Harde reset uitgevoerd. Zowel via de link als op het modem. Inlog ww gaat terug naar fabrieksinstellingen alle overig instellingen zoals Wifi netwerk blijven behouden. Firmware versie blijft v5.00.48 build453. Het bevreemd me dat na harde reset het modem de instellingen blijft behouden. 

10.49u: Ik was te snel. Ik heb nogmaals een handmatige harde reset op he modem uitgevoerd. (reset met paperclip) echter heb ik nu ook tegelijkertijd de wifi toets aan de zijkant ingedrukt. Nu is het modem wel gereset en is de nieuwe firmware geïnstalleerd. v5.00.52 build493-owl. Via de superwifi heeft het modem de wifi instellingen overgenomen en zijn alle apparaten weer verbonden en online. (ook de slimme stekkers)  Fijne zondag!

Reputatie 7
Badge +15

@Doms Super! Fijn om te lezen dat het gelukt is! Ook een hele fijne zondag gewenst! :)

Goedenavond, 

 

Ik heb op 19 Augustus het smsje gekregen dat mijn modem geupdate zou worden. Tot op heden heb ik de update alleen nog niet ontvangen. Ik heb op dit moment v5.00.48 build453.

Het modem heb ik al 1 minuut van de stroom afgehaald en een factory reset gegeven. Na dat dit ook niet heeft geholpen heb ik het modem ook nog een reset gegeven met de sate-prikker. (Ook nog geprobeerd in combinatie met de wifi-knop aan de zijkant zoals ik hier in het forum las) Dit heeft ook het modem niet geudate. Wat kan ik nog meer doen om de update wel te krijgen ?

 

Gr Joël

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Joellam, wat vreemd! We gaan heel snel nog een nieuwe firmware uitrollen, dus ik zou je eigenlijk willen adviseren om het over een dag of twee nog eens te proberen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het dan alsnog in orde komt!

Reputatie 5
Badge +4

@Marcia_ Je maakt me nieuwsgierig! Nog een nieuwe firmware? Kun je al vertellen wat die ons gaat brengen?

Reputatie 1

@Marcia_ Je maakt me nieuwsgierig! Nog een nieuwe firmware? Kun je al vertellen wat die ons gaat brengen?

Ik mag hopen oa het terugkeren van de optie om 2.4ghz en 5.0ghz te kunnen splitsen. 

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_ Je maakt me nieuwsgierig! Nog een nieuwe firmware? Kun je al vertellen wat die ons gaat brengen?

Een oplossing voor de problemen met Nefit en Sonos. Verder verandert er niets. Ik pas het startbericht zodadelijk even aan met een infoblokje met nieuwe versienummer enz.

Ik heb 19 augustus een bericht gehad dat het modem een update zou krijgen.

Echter als ik nu kijk is de firmware nog steeds de 48 versie.

Ik heb een reboot gedaan maar dat heeft niks veranderd.

Doel van deze aanpassing is om mijn modem onderdeel te maken van mijn superwifi

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @OFCM, een reboot (opnieuw opstarten van het modem) is niet voldoende om de firmware op het modem te krijgen. Daar is wel echt een modem reset voor nodig. Heb je dat al geprobeerd?

Dit is inderdaad gelukt.

Firmware 52 is nu geïnstalleerd

Is deze update nu in principe op alle V10a's geïnstalleerd? Ik heb namelijk twee weken geleden bij mijn schoonmoeder in huis het eerste wifipunt naast de V10a gezet. Als dat niet meer nodig is kan ik die ergens anders in huis plaatsen. Op dit moment kan ik echter de softwareversie van de V10a niet zien - daarvoor moet ik bij haar op bezoek.

Reputatie 7
Badge +20

De laatste update: v5.00.52_build493_owl wordt komende weken uitgerold naar iedereen. Deze kun je forceren via een reset. Als je deze hebt kan het SuperWifi punt inderdaad elders geplaatst worden @106Rallye.

Direct na  de mesh update op mn Experia V10A kreeg mn Samsung S6 wifi problemen (wifi verbinding valt heel vaak weg onafhankelijk van waar ik sta, wifi uit-  en weer uitzetten herstelt m altijd direct weer). Vóór deze update had ik nooit problemen.

Intussen vier keer helpdesk aan de lijn gehad. Modem is tig keer zowel herstart als koude restart gegeven. 

De tweede medewerker heeft het voor elkaar gekregen dat ik een rollback kreeg naar de pre-mesh software. Hierna was mn wifiverbinding weer stabiel!

Op vakantie gegaan, mn telefoon had op vakantieadres prima wifiverbinding.

Bij thuiskomst waren de wifiproblemen weer terug en inderdaad: software op mn router was weer geupdate naar een -owl versie. 

Twee keer helpdesk gebeld, beide keren is de ezperiabox op afstand koude.restart en 1 software update (naar  v5.00.52 build493-owl) gekregen. Loste problemen niet op. Heb gevraagd of ik opnieuw rollback naar de pre-mesh software kon krijgen.

Twee keer is me beloofd dat ik teruggebeld zou worden hierover, niks gehoord. Routersoftware versie is nog steeds v5.00.52 build493-owl. Telefoon raakt wifi nog om de haverklap kwijt.

Ik heb geen wifi versterkers (meer)  dus ook geen behoefte aan mesh-wifi. Heel frustrerend dat de rollback oplossing zo eenvoudig is maar KPN m niet kan verzorgen.

Direct na  de mesh update op mn Experia V10A kreeg mn Samsung S6 wifi problemen (wifi verbinding valt heel vaak weg onafhankelijk van waar ik sta, wifi uit-  en weer uitzetten herstelt m altijd direct weer). Vóór deze update had ik nooit problemen.

Intussen vier keer helpdesk aan de lijn gehad. Modem is tig keer zowel herstart als koude restart gegeven. 

De tweede medewerker heeft het voor elkaar gekregen dat ik een rollback kreeg naar de pre-mesh software. Hierna was mn wifiverbinding weer stabiel!

Op vakantie gegaan, mn telefoon had op vakantieadres prima wifiverbinding.

Bij thuiskomst waren de wifiproblemen weer terug en inderdaad: software op mn router was weer geupdate naar een -owl versie. 

Twee keer helpdesk gebeld, beide keren is de ezperiabox op afstand koude.restart en 1 software update (naar  v5.00.52 build493-owl) gekregen. Loste problemen niet op. Heb gevraagd of ik opnieuw rollback naar de pre-mesh software kon krijgen.

Twee keer is me beloofd dat ik teruggebeld zou worden hierover, niks gehoord. Routersoftware versie is nog steeds v5.00.52 build493-owl. Telefoon raakt wifi nog om de haverklap kwijt.

Ik heb geen wifi versterkers (meer)  dus ook geen behoefte aan mesh-wifi. Heel frustrerend dat de rollback oplossing zo eenvoudig is maar KPN m niet kan verzorgen.

Hallo als ik dit lees zijn dit dus precies dezelfde problemen wat ik dus ook heb. Onze mobiels hebben dus ook connectie problemen en dat kost dus ook bij ons soms MB van de datanbundels !!!.

 

Ik hoef ook geen Mesh te hebben en had ook gewoon een wifi netwerk genaamt nummer1 en met de experiawifi wifi genaamd nummer2 gescheiden SSID dus

 

Waarom wordt je geforceerd naar een MESH update

Mvg

Ik heb smart lampen gekocht die ik met 2.4 ghz moet verbinden. Nou heb ik de nieuwe experia box en die kan niet wisselen van 5 naar 2 4 ghz. Heb contact gehad met de helpdesk en nou blijkt dat onlangs het systeem is geupdate en dat je dit ook niet meer kunt doen als je via het software dit wilt aanpassen. Ze hebben het nl. geprobeerd door in te loggen op mijn laptop en in het systeem te gaan. Ze konden me niet helpen en ik kreeg ook geen andere experia box. Ik moest mijn vraag maar op het Forum stellen voor een oplossing.

Iemand????

Ik kan niet de enige zijn.

Heb al gekeken in de topics op het forum , maar die oplossingen waren allemaal vóór de update  

Groet Anouk 

Admin: Samengevoegd met algemene topic over dit onderwerp

Reputatie 1
Badge

Direct na  de mesh update op mn Experia V10A kreeg mn Samsung S6 wifi problemen (wifi verbinding valt heel vaak weg onafhankelijk van waar ik sta, wifi uit-  en weer uitzetten herstelt m altijd direct weer). Vóór deze update had ik nooit problemen.

Intussen vier keer helpdesk aan de lijn gehad. Modem is tig keer zowel herstart als koude restart gegeven. 

De tweede medewerker heeft het voor elkaar gekregen dat ik een rollback kreeg naar de pre-mesh software. Hierna was mn wifiverbinding weer stabiel!

Op vakantie gegaan, mn telefoon had op vakantieadres prima wifiverbinding.

Bij thuiskomst waren de wifiproblemen weer terug en inderdaad: software op mn router was weer geupdate naar een -owl versie. 

Twee keer helpdesk gebeld, beide keren is de ezperiabox op afstand koude.restart en 1 software update (naar  v5.00.52 build493-owl) gekregen. Loste problemen niet op. Heb gevraagd of ik opnieuw rollback naar de pre-mesh software kon krijgen.

Twee keer is me beloofd dat ik teruggebeld zou worden hierover, niks gehoord. Routersoftware versie is nog steeds v5.00.52 build493-owl. Telefoon raakt wifi nog om de haverklap kwijt.

Ik heb geen wifi versterkers (meer)  dus ook geen behoefte aan mesh-wifi. Heel frustrerend dat de rollback oplossing zo eenvoudig is maar KPN m niet kan verzorgen.

Ik heb ditzelfde probleem met mijn Redmi Note 9. Ik blijf wel verbonden met de WiFi, maar de internetverbinding wordt verbroken. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JVKPN, @Astege en @hwauters, wat irritant dat jullie nu problemen ervaren met de connectie met jullie mobiele telefoons :slight_frown:

Ik wil hier graag even intern over aan de bel trekken!

@Astege heb je het modem al gereset en zo ja, op welke softwareversie zit je op dit moment? Zou je dat nog eens extra kunnen controleren? En om welk type mobiele toestellen gaat het?

@hwauters heb jij het modem ook al gereset en op welke softwareversie zit jij op dit moment?

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb smart lampen gekocht die ik met 2.4 ghz moet verbinden. Nou heb ik de nieuwe experia box en die kan niet wisselen van 5 naar 2 4 ghz. Heb contact gehad met de helpdesk en nou blijkt dat onlangs het systeem is geupdate en dat je dit ook niet meer kunt doen als je via het software dit wilt aanpassen. Ze hebben het nl. geprobeerd door in te loggen op mijn laptop en in het systeem te gaan. Ze konden me niet helpen en ik kreeg ook geen andere experia box. Ik moest mijn vraag maar op het Forum stellen voor een oplossing.

Iemand????

Ik kan niet de enige zijn.

Heb al gekeken in de topics op het forum , maar die oplossingen waren allemaal vóór de update  

Groet Anouk 

Admin: Samengevoegd met algemene topic over dit onderwerp

Hi Anouk goedemorgen, van harte welkom op ons forum!

Ik heb je reactie verplaatst naar het topic met de informatie waar je naar zoekt: In het startbericht vind je alle informatie over deze update van de Experia Box V10a en de verandering van de wifi instellingen. Daarnaast raad ik je ook aan om de reacties hier eens door te nemen, omdat er ook door andere forumbezoekers nuttige ervaringen en tips gedeeld worden.

Is er al iets meer bekend over de updates vanuit KPN m.b.t. dit probleem ? Is dit bij alle modems of alleen bij de V10 i.c.m. superwifi's ?

Admin: bericht verplaatst naar actueel topic