Experia Box V11 meer met minder en dat is precies goed [fictief]

• 20 november 2015
  • 103 reacties
  • 27826 keer bekeken

Toon eerste bericht

103 reacties

[quote=wjb]Ik snap niet wat de oude propositie daar mee te maken heeft. Omdat ik nu al vrij ben in routerkeuze. De Ntu Genexis hybrid heeft itv aansluiting, telefoon, internet en coax. Stel ik stap binnen Telfort over of ik ga naar KPN zit ik ook aan de Experiabox vast.

Ps ook bij KPN is in principe zoals je zelf uiteraard ook weet de routerkeuze vrij. Maar omdat zij de multifuntionele experiabox hebben voor alle diensten zit je daar aan vast, tenzij je alleen glasvezel internet afneemt dan zou je een EB ook niet nodig hebben.
Reputatie 7
...Ps ook bij KPN is in principe zoals je zelf uiteraard ook weet de routerkeuze vrij. Maar omdat zij de multifuntionele experiabox hebben voor alle diensten zit je daar aan vast, tenzij je alleen glasvezel internet afneemt dan zou je een EB ook niet nodig hebben.Je kunt inderdaad prima een eigen router gebruiken, zolang je geen telefonie via KPN laat lopen en
1) de eigen router aan de WAN zijde multiple vlan ondersteunt.
2) de eigen router een IGMP proxy server bevat die zo geconfigureerd kan worden dat deze de IGMP multicast streams aan de WAN zijde van een apart vlan op kan halen.

De spoeling aan routers/modemrouters die dit aankunnen is zeer dun. De Ubiquiti EdgeRouter Lite is één van de weinige routers, die ik gevonden heb, die voldoet aan beide criteria. Vandaar ook dat deze al klaar ligt om ingezet te gaan worden zodra KPN die publicatie gedaan heeft.

Wat nu echter wettelijk afgedwongen wordt is dat de specificaties van die "multifunctionaliteit" gepubliceerd moeten worden zodat leveranciers van routers/modemrouters deze geschikt kunnen maken voor het KPN netwerk als volwaardig alternatief van de Experia Box.
Reputatie 6
Goedenacht wjb - @wjb!!!

Toeval bestaat inderdaad niet!!! Wel gaat weer het overbekende adagium op in mijn geval: RTFF!

Dat ik dit topic - 2 jaar! oud - dan ook heb gemist en/of ben vergeten, is werkelijk weer niet te filmen.. Ook geen toeval natuurlijk dat je hierin verwijst naar de gateway - fotosjop van - in de de video die ik vandaag vond en deelde in ons nieuwe topic Thuisnetwerken!

Ik ben erg benieuwd wanneer jij een technisch-inhoudelijk antwoord krijgt van KPN, gezien je track-record hier op het Forum zullen ze je ongekend kennen op de hoogste verdieping van het mooiste KPN gebouw in Nederland.

@Erwin_?

Heb een fijne zondag! 😎

Reageer