Beantwoord

experia box v12 kan niet inloggen via pc

  • 21 November 2020
  • 16 reacties
  • 5058 keer bekeken

ik kan niet inloggen op mijn router via pc.

hij geeft dan aan dat ik een fout wachtwoord in heb gevoerd Terwijl ik weet dat het de goede is kan iemand me helpen

icon

Beste antwoord door RBxx 21 November 2020, 21:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bekkie1979 , je wil inloggen in de web-interface voor de instellingen?

Gebruik je het admin password dat op het etiket aan de achterzijde van de KPN Box 12 staat? Pas dan op met de speciale karakters die daar in kunnen staan. Sommige lijken erg op elkaar, zoals (  {  [

als je ook zwarte experia wifi's heb aangesloten, moet je daar op inloggen.

hallo @RBxx bedankt ik ga het proberen

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Bekkie1979 , misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!

@RBxx bedankt dit heeft gewerkt heb nog een fijne dag

Fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +21

Prima @Bekkie1979 , graag gedaan. Fijn weekend gewenst.

Reputatie 1

ik kan niet inloggen op mijn router via pc.

hij geeft dan aan dat ik een fout wachtwoord in heb gevoerd Terwijl ik weet dat het de goede is kan iemand me helpen

bij mij werkt het ook niet ook niet het scannen van de QR code en daaruit ww gebruiken helpt niet

wie weet wat wel te doen?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @BertrandS , heb je de Box 12 zelf geïnstalleerd of is dat door een KPN monteur gedaan? Dan heeft hij mogelijk al ingelogd en werd hij gedwongen om het admin password te wijzigen.

Indien dat het geval is, helpt alleen een reset van de Box 12 die alle instellingen terugzet naar “nieuw”.

Daarna moet je kunnen inloggen via https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ met het initiële admin password op de sticker.

Reputatie 1

Idd heeft kpn monteur de boel geïnstalleerd, wanneer ik de reset doe moet in daarna WiFi naam enzo ook weer instellen en superwifi werkt dat dan ook of moet ik daar ook iets mee?

Reputatie 7
Badge +21

Als het goed is, wordt de WiFi naam en wachtwoord door KPN na de reset teruggezet, maar als je weer kan inloggen kan je dat zo nodig ook zelf doen.

Staat de wifi op de Box 12 wel aan, brandt het wifi lampje? Die wordt vaak uitgezet bij gebruik van de SuperWiFi's.

Reputatie 1

WiFi lampje staat niet aan, waarom wordt. Dat dan uitgezet?

 

Reputatie 7
Badge +24

Omdat u SuperWiFi's heeft. Die nemen het WiFi over van de KPN Box. 

Reputatie 7
Badge +21

WiFi lampje staat niet aan, waarom wordt. Dat dan uitgezet?

De SuperWiFi's werken samen in een 'mesh’ netwerk, maar de Box 12 kan daar (nog) niet mee samenwerken. Daarvoor komt nog een update, naar verwachting in de eerste helft van 2021.

Reputatie 1

moet ik na een reset dat dan ook allemaal opnieuw instellen 

 

Hoe kan het dan nadat monteur wachtwoord heeft gebruikt dit nu niet meer zou werken?

 

Reputatie 7
Badge +21

@BertrandS 

moet ik na een reset dat dan ook allemaal opnieuw instellen 

Als je alleen de Box reset dan verwacht ik dat niet, maar ik kan het niet uitsluiten. Heb daar geen ervaring mee.

Hoe kan het dan nadat monteur wachtwoord heeft gebruikt dit nu niet meer zou werken?

Het initiële wachtwoord kan maar één keer gebruikt worden, daarbij moet het veranderd worden. Als hij dat nieuwe wachtwoord niet aan jou vertelt ontstaat dit probleem.