Beantwoord

Experia Box V8 (Arcadyan VGV7519) en IPDECT telefooncentrale

• 14 mei 2012
  • 62 reacties
  • 29722 keer bekeken

Toon eerste bericht

62 reacties

Reputatie 7
Tsjongejonge wat blazen we weer hoog van de toren. Een proces aanspannen over een functie die niet eens ondersteund wordt en waar in de gebruiksaanwijzing met geen woord over gerept wordt.

Opnieuw ik ben geen jurist, maar een beetje serieuze advocaat gaat hier vast niet in mee, tenzij die flink aan je wil verdienen. Het staat je vanzelfsprekend vrij om je abo op te zeggen ... zodra je periode voorbij is of de voorwaarden veranderen, maar waar precies in de voorwaarden staat een passage over het gebruik van IPDECT/VOIP zoals hier gewenst?

Reputatie 7
@Henk2304,

Besef je wel wat je zegt:

• Snap je dat een persoon die zeer geregeld in het buitenland vertoeft heel wat extra kosten zal moeten maken zonder deze functionaliteit en dat een KPN abonnementje voor die telefoon dan veel beter elders ondergebracht kan worden.
  • Besef je je dat er ook met geen woord gerept wordt over port-forwarding, uPnP, DMZ, etc. in de gebruiksaanwijzing en dat ook daarvan gezegd wordt dat dit buiten de verantwoordelijkheid/ondersteuning van KPN valt. Mogen ze die functionaliteit van jou dan ook morgen afsluiten?
In vorige akkefietjes met KPN heb ik contact opgenomen met de directie van KPN en je wilt niet weten hoe de attitude dan ineens kan veranderen. (Dat je dan ineens wel als VIP behandeld wordt.)

Denk je dat ik wakker lig van eventuele proceskosten die ik bij winst kan verhalen op KPN.

Het "verdedigen" van KPN kan dan misschien in jouw aard liggen, maar ik ben daar helemaal niet van gediend.

Hoi WJB,

KPN is eerder in het koperen tijdperk blijven hangen (een nieuwe koperen lijn met ISDN2 naast glasvezel was inderdaad een van de voorgestelde 'oplossingen'), maar ze zijn vanaf het begin vrij expliciet geweest dat ze dit niet ondersteunen. Zelfs in een stukje "handleiding" (zie eerdere post van mij: http://kpn-glasklanten.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/8143 ) op hun eigen webpaginas geven ze aan dat ze hun bijdrage daar niet willen en kunnen supporten. 

Deze oplossing is - zoals je zelf aangeeft - ideaal en elegant voor ZZP-ers, thuiswerkers, kleine bedrijfjes en die schrapt KPN uit hun doelgroep. Dat voelt gewoon niet goed, maar juridisch kun je ze niets maken, dus je kunt je energie beter positief inzetten (volgens je tagline) en naar een mooie oplossing - al dan niet buiten KPN - te zoeken.

Als je die gevonden hebt, dan hoor ik het graag via dit forum of een privé berichtje.

Groet.

Reputatie 7
@isdn2glasvezel,

Ik lees in het door jou aangehaalde artikel nergens dat KPN dit technisch niet ondersteunt, echter alleen dat ze er geen telefonische of mail support op leveren.

Sterker nog ze geven zelfs aan dat je jouw IPDECT telefooncentrale via LAN poort 1, 2 of 4 kunt aanluiten.

Hiermee geven ze dus impliciet aan dat het technisch ondersteund wordt.

Ik heb ondertussen schermafdrukken van dit artikel en mijn huidige SIP configuratie veiliggesteld zodat ik na een eventuele upgrade van de firmware kan aantonen dat voor mij essentiële functionaliteit verwijderd is.

Just in case de V9 een soortgelijke update krijgt die de V8 blijkbaar gekregen heeft waarbij het gebruik van een IPDECT telefooncentrale (en daarmee willekeurige andere SIP cliënts) niet meer mogelijk is.

Reputatie 7
Je hebt gelijk, zo staat het in dat artikel, maar als je wat verder leest zie je dat ze een paar voorbeelden geven voor de TG787 en de TG789. Ik denk dan ook dat het op die (oude) EB's gehandhaafd zal worden evenals wellicht op de H220N. Wellicht dat je dan de keuze krijgt tussen een V8/V9 zonder en TG789/H220N met VOIP/IPDECT.

Reputatie 7
Dat dat artikel heel oud is en refereert aan de TG789vn had ik ook wel gezien.

Het feit dat combinatie dat

1. KPN in dit artikel aangeeft dat het technisch ondersteunt wordt
  2. De V8 dit ondersteund heeft
  3. Mijn huidige V9 dit nog steeds ondersteunt
is bij een eventuele (gerechtelijke) aanklacht van belang bij de bewijsvoering.

Vandaar dat ik dit bewijs veiliggesteld heb, mocht het zover komen dat ook de V9 een firmware update krijgt die het gebruik van SIP cliënts om zeep helpt.

Nu is er nog een eenvoudige oplossing, namelijk het vervangen van de V8 door de V9. (In de hoop dat voor de gamers onder ons dat het issue met Xbox Live verholpen wordt.)

Reputatie 7
Ben tzt. benieuwd naar de uitkomst!

Mijn probleem van het niet kunnen instellen van VoIP op de experiabox V9 is opgelost.

Gemotiveerd door het forum heb ik alles nog een keer opnieuw aangesloten.

Opgeslagen instellingen geladen en het werkte weer.

Heel vreemd, maar ik kan weer vooruit.

Hallo WJB en anderen,

Ik heb gisteren KPN gebeld en ze verzocht om mij een Experiabox V9 toe te sturen. Deze is vanochtend bezorgd en na een paar minuutjes configuratiewerk heb ik nu ook weer mijn IP DECT centrale aan de praat.

Hopelijk verwijderen ze deze functionaliteit niet uit de V9 zoals ze uit de V8 hebben gedaan. 

Vooralsnog kan ik weer verder.

Groet.

Reputatie 7
Het schijnt nog tot december te duren voordat je daar uitsluitsel over krijgt.

vraag Ik ben met hetzelfde bezig :

1

op arcardyan stel ik in account 3 (*103) mijn nummer 6284594

account 1 disabled (staat zelfde nummer in)

2

Op N300A : login wachtwoord zegt u kpn maar is dit wachtwoord gelijk aan wachtwoord modem ?

de rest alles gevolgd maar hij wil zich niet aanmelden

gr

Fetze

Hoi ArjanEHV1983,

Ik had de zaak hier ook aan de gang met hierboven staande maar met de update van de EB V8 zijn deSIP accounts de nek omgedraait, en hierdoor werkt het allemaal niet meer, heel jammer want ik had een ISDN Centrale er achter zitten en die is werkeloos heb sinds het begin op deze manier gewerkt en tot heden geen problemen gehad helaas werkt de oude software niet meer met KPN centrale samen heb nog een V9 met oude software staan en die doet het dus niet (Intern nog wel *101 *103).

Is er een andere oplossing of moet ik KPN nu echt waarwel gaan zeggen, eerst problemen met de mail Relay opgeheven en nu dit weer, straks nog de TV ?

In afwachting van je reaktie

Met vriendelijk groet Willy

Reputatie 7
Badge +30

WillyWva74 schreef op 19 nov '15 om 19:20u

Hoi ArjanEHV1983,

Ik had de zaak hier ook aan de gang met hierboven staande maar met de update van de EB V8 zijn deSIP accounts de nek omgedraait, en hierdoor werkt het allemaal niet meer, heel jammer want ik had een ISDN Centrale er achter zitten en die is werkeloos heb sinds het begin op deze manier gewerkt en tot heden geen problemen gehad helaas werkt de oude software niet meer met KPN centrale samen heb nog een V9 met oude software staan en die doet het dus niet (Intern nog wel *101 *103).

Is er een andere oplossing of moet ik KPN nu echt waarwel gaan zeggen, eerst problemen met de mail Relay opgeheven en nu dit weer, straks nog de TV ?

In afwachting van je reaktie

Met vriendelijk groet Willy

Erg jammer, maar KPN is op dit moment nog niet van plan deze functionaliteit terug te brengen. En ook bieden ze geen geld voor je VoIP-apparatuur

Dit topic gaat daar over: http://forum.kpn.com/t5/Vast-bellen/Voip-toestel-kan-zich-niet-meer-aanmelden-op-experiabox/td-p/369503

Robin

Reageer