Beantwoord

Experia box V8 beter wifi

  • 10 February 2019
  • 10 reacties
  • 195 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties
ik heb nog steeds een V8 helpt het omruilen naar een V10a om betere WiFi te verkrijgen. Heb zelf al versterker en extenders aangeschaft om overal WiFi te kunnen krijgen in huis?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 14 February 2019, 08:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @CTO . Welkom op het forum.
Bedoel je dat je eigen spullen hebt aangeschaft? Of zijn dat versterkers van KPN?
Wat ik je als eerste wil aanraden is de stappen via deze tool te doorlopen:
https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow -> hieruit rolt een pasklaar advies dat er meestal voor zorgt dat je wifi sneller en/of stabieler wordt.
Hoi Erwin. Extenders van TP link en werken prima. Versterker van KPN en via draad verbonden met de experia V8.
wifi tool al gebruikt. Stekkers in en uit. Signaal is sterkwisseld per dag. Soms 35 Mbps in en out en soms maar 10.
Dat is wel bizar, dat het zo fluctueert. Maar dat kan met de 'drukte' in jouw omgeving te maken hebben. Als er veel andere netwerken zijn kan dat invloed hebben. Het kan ook dat er op dat moment meer draadloze apparaten op het netwerk zijn ingelogd. Allemaal speculatie van mijn kant. Gaat een switch naar de v10a voor verbetering zorgen? Ik denk het niet. Het zou voor een extra probleem kunnen zorgen omdat de v10a nog wat kuren heeft met het opzetten van sommige verbindingen. Dit proberen we wel zo snel mogelijk opgelost te krijgen.
Wij zijn maar met z’n tweetjes en WiFi is afgeschermd met WW. Denk dat het fluctueren een probleem van KPN is om afdoende sterkte überhaupt maar via de draad aan te leveren. Wat ik wel vreemd vind is dat het signaal van de experia maar en zeer beperkte reikwijdte heeft. Zeker als het basissignaal al zeer slecht is. Heb zowel 2.4 als 5.0 dus mogelijkheden voldoende.
abonnement van 50 maar nooit meer als 50% van deze snelheid gehad.

Mvrgr
Zijn die extenders van TP met een netwerkdraad verbonden met de Experiabox v8? Anders zul je via die inderdaad een tragere verbinding hebben dan direct via de Experiabox of de bedraad aangesloten KPN wifi versterker.

Als die TP dingen het ook van wifi moeten halen zal dat ook vertraging geven. De snelheid moet dan verdeeld tussen Experia-TP en TP-apparaat.
De TP link is een extender via de wifi. het binnenkomende signaal wordt echter wel daardoor gehalveerd. Ik zal eens proberen of het bereik zonder de TP link erbij verbeterd en in de woonkamer nog afdoende is. Bedankt.
Succes CTO. Dat fluctueren kunnen we wel controleren. Daarvoor zul je één pc/laptop bedraad moeten aansluiten. Vervolgens zou ik op 3 verschillende momenten snelheidsmetingen doen. (waarbij itv en andere apparatuur uitstaat) Als dan blijkt dat er grote verschillen zijn is er iets niet in de haak met de toevoer van het signaal ( hetzij aan onze kant of ergens in de bekabeling) en kan ik actie ondernemen.
Als het alleen bij wifi gebeurt is dat een teken dat er (waarschijnlijk) interferentie is. Ik zou dat alle eigen versterkers etc. eerst weghalen en deze tool laten draaien: https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Hieruit rolt in veel gevallen een pasklaar advies. KPN probeert (zo goed en zo kwaad) het draadloos signaal te garanderen en deze tool helpt daarbij.
Erwin. Computer staat erop. Alles uit
info op router is download 108 490 kbps en upload 30684
Kanaal van 6 naar 3 gewijzigd lijkt 2x zo sterk. Gaan eens kijken of deze stabieler is.
Top! Vaak is er met een beetje experimenteren een hoop resultaat te behalen! Succes!