Beantwoord

Experia box v8 blauwe lampje brandt

• 17 oktober 2017
  • 18 reacties
  • 13481 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
sinds een paar weken brand op mijn experia box het lampje bij upgrade cotinu blauw. is dit gebruikelijk?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 oktober 2017, 14:04

Je zou in dat geval ook kunnen proberen om je Experia Box te resetten, Blokje. Hier lees je hoe dat moet.

Wat goed om te horen, Blokje en ik ben blij dat het geholpen heeft!
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Dag @een, welkom op het forum.

Nee, dat is niet gebruikelijk. Je kunt de EB uitzetten (schakelaar) en na 30-60 s weer inschakelen. Brandt het lampje (na enige tijd) dan nog dan kun je contact opnemen met de KS (0800-0402, gratis 24*7) en het probleem uitleggen. Je kunt ook w88 totdat een moderator in dit topic reageert (kan ff duren).
Heb sinds vandaag het zelfde, blauw lampje boven Upgrade brand continu.
Wat te doen?
Reputatie 7
Nou , @namednoc, misschien ff kijken naar mijn tip hier vlak boven ...
Ik ben benieuw of @een dat al gedaan heeft en zo ja wat daar dan de uitkomst van is!?
@Henk2304 Stekker er uit getrokken, 1 minuut gewacht, stekker er weer in, blauw lampje brand niet meer. Opgelost!?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi een en namednoc, welkom op het forum! Het upgradelampje hoort inderdaad niet continu te branden. Soms gebeurt het echter dat de Experia Box vastloopt op een updatepoging. In dat geval helpt Henk's tip om de Experia Box te herstarten. Mocht het bij jou niet geholpen hebben, een, dan hoor ik dat graag.
Stekker eruit heeft niet geholpen. Gelukkig werkt verder alles wel.
Hoi allen, hiermee schakel je het blauwe upgrade lampje van de Experia Box v8 definitief uit: ga naar de website van Xperia Box KPN, in mijn geval is dat http://192.168.2.254/index.stm. Je krigt dan een inlog scherm te zien met Admin als username, Vul je password in en je bent in de instellingen van de router. Ga naar Extras en dan naar backup/restore en kies "fabrieksinstellingen herstellen". Je router wordt dan gereset, hetgeen enige tijd duurt, en daarna is het upgrade lampje definitief uit. Groeten, Hans
Via de site lukte niet. Fout wachtwoord. Kan me niet herinneren daar ooit eerder geweest te zijn. Simpeler is met een pennetje de box aan de achterzijde te resetten. Ca. 30 seconden ingedrukt. Blauwe lampje brandt nu niet meer.
Reputatie 7
Badge +10
Via de site lukte niet. Fout wachtwoord. Kan me niet herinneren daar ooit eerder geweest te zijn. Simpeler is met een pennetje de box aan de achterzijde te resetten. Ca. 30 seconden ingedrukt. Blauwe lampje brandt nu niet meer.
Mooi dat het is opgelost. De eerste keer log je op de Experia in zonder wachtwoord, Zie dit topic https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379 met nuttige informatie over wat je op de V10 kunt instellen.
Helaas, alles leek opgelost, maar nu kunnen we met de mobiele telefoons en Ipad niet meer op ons wifi netwerk komen. Er is wel signaal, maar geen internet. Eigen instellingen zullen door fabrieksinstellingen wel overruled zijn maar hoe los ik dat op. Degene die alles destijds geïnstalleerd heeft kan ik niet meer bereiken.
Reputatie 7
Badge +10
Bedoel je met dat je geen verbinding meer kunt maken omdat de oude naam van het netwerk (SSID) en wachtwoord zijn teruggezet? Je vindt deze gegevens op de achterzijde van je Experia.
Helaas, alles leek opgelost, maar nu kunnen we met de mobiele telefoons en Ipad niet meer op ons wifi netwerk komen. Er is wel signaal, maar geen internet. Eigen instellingen zullen door fabrieksinstellingen wel overruled zijn maar hoe los ik dat op. Degene die alles destijds geïnstalleerd heeft kan ik niet meer bereiken.

De router uitzetten en na een minuut ongeveer weer aanzetten. Bij mij werkt alles weer en het blauwlampje is verdwenen.
Inderdaad, wifi-naam en wachtwoord aanpassen. Alles werkt weer. Bedankt voor de hulp.
Hier al 5 dagen stekker eruit gehaald en nog steeds upgrade lampje brand.
Reputatie 7
Badge +19
Je zou in dat geval ook kunnen proberen om je Experia Box te resetten, Blokje. Hier lees je hoe dat moet.
Hallo Bart dank voor de reactie dat heb ik gedaan en nu is het weer goed .
Bvd Jan
Reputatie 7
Badge +19

Wat goed om te horen, Blokje en ik ben blij dat het geholpen heeft!
Ook bij mij brandde het blauwe upgrade ledje op Experia V8 al een paar weken. Uitzetten, wachten en weer aanzetten werkte niet. Wat wel werkte, tot dusverre, is het volgende. Inloggen op modem, bij tabblad EXTRAS gaan naar Reboot en dat uitvoeren. De persoonlijke settings zoals naam en password van de WiFi worden dan bewaard. Na een minuutje wachten bleek alles weer te werken en het blauwe ledje gedoofd.

Reageer