Beantwoord

Experia Box V8 omruilen voor V10

  • 15 May 2020
  • 6 reacties
  • 389 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Ik woon in een gemiddeld gelijkvloers driekamerappartement. De modem staat in de woonkamer in een Tv-meubel, centraal in het huis. De computer staat in de studeerkamer, binnen een afstand van 10 meter van het modem. Geen dikke muren en meestal een open deur. Ik had gedacht dat het modem voor deze situatie genoeg was voor voldoende dekkend wifi in het appartement.

 

De WIFI-verbinding op mijn computer valt echter vaak weg, of is zeer traag. Daarbij moet bijna wekelijks (soms zelfs dagelijks) de modem opnieuw opgestart worden vanwege het wegvallen van interactieve TV. Bekabeld had ik nooit problemen met de internetverbinding gehad, maar sinds kort is de pc verbonden met internet via WIFI. Ik heb geprobeerd de wifi-kanalen aan te passen, het netwerk opnieuw te verbinden en ook heb ik de WIFI-tuner van KPN gebruikt. Dit leidt allemaal niet tot resultaat. Op dit moment zit ik op het internet op de pc via een persoonlijke hotspot. Het valt mij op dat deze verbinding via mijn telefoon volgens een speedtest makkelijk 50MB download snelheid, 20MB upload snelheid haalt.  Verbonden via WIFI kom ik niet hoger dan 20MB download snelheid en 10MB upload.

 

Nu begrijp ik dat mijn persoonlijke hotspot via mijn telefoonabonnement en 4G loopt, maar mijn internetabonnement zou ook 50MB d/l moeten halen.

 

Kort samengevat heb ik het idee dat de slechte wifi-verbinding op de pc is te wijten aan de verouderde Experiabox V8. Indien mogelijk, ontvang ik graag de V10.

 

Ik had de gratis wifi-versterkers besteld, echter kwam ik erachter dat hiervoor kabels getrokken moeten worden. Het is nu juist de bedoeling om de pc draadloos met het internet te verbinden.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 26 May 2020, 14:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @J88. Welkom op het KPN Forum! Ik lees hierboven dat je gratis wifi versterkers hebt ontvangen. Deze versterkers moeten inderdaad bekabeld aangesloten worden. Je geeft aan dat jouw PC eerder aangesloten was op een kabel. Heb je de mogelijkheid om deze kabel te gebruiken om jouw wifi versterker op aan te sluiten en een speedtest uit te voeren? Ik ben erg benieuwd of jouw wifi verbinding hierdoor verbeterd.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @J88. Welkom op het KPN Forum! Ik lees hierboven dat je gratis wifi versterkers hebt ontvangen. Deze versterkers moeten inderdaad bekabeld aangesloten worden. Je geeft aan dat jouw PC eerder aangesloten was op een kabel. Heb je de mogelijkheid om deze kabel te gebruiken om jouw wifi versterker op aan te sluiten en een speedtest uit te voeren? Ik ben erg benieuwd of jouw wifi verbinding hierdoor verbeterd.

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd op mijn bericht, dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels verholpen is of dat je via een andere weg een oplossing hebt gevonden. Als je mijn hulp nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je!

Excuses voor de verlate reactie. De wifi-versterkers zijn in mijn geval geen optie, doordat een bekabelde verbinding niet mogelijk is in de ruimte waar de PC staat. De televisie- en wifi-internet verbinding vallen nog steeds dagelijks weg. De wifi verbeteringstool van KPN heb ik nu een aantal keer gebruikt, echter komt het probleem steeds weer terug. Zou dit aan de (verouderde) Experiabox V8 kunnen liggen?

De wifi-versterkers van KPN heb ik voor de goede orde dus niet in huis, doordat ik geen kabels kan en wil trekken naar desbetreffende ruimte.

Reputatie 7
Badge +21

Welke snelheid wordt er gemeten door de Wifi Verbetertool van KPN en is het wifi kanaal ook aangepast? Valt de wifi verbinding weg op verschillende apparaten?

Welke snelheid wordt er gemeten door de Wifi Verbetertool van KPN en is het wifi kanaal ook aangepast? Valt de wifi verbinding weg op verschillende apparaten?


De laatste keer (2 dagen geleden) werd slechts 8mb download snelheid gemeten door de tool. Het lukte overigens pas na een paar keer om de test te voltooien, doordat de verbinding dus steeds wegviel en niet stabiel genoeg was voor de verbetertool. Er werd iets gemeld over een ‘socket fout’ of iets in die richting.

Het wifi kanaal is volgens de tool aangepast en de settings van de experiabox zouden zijn aangepast. (de experiabox staat overigens op 5 meter afstand van de PC, voor een goede wifi verbinding zou deze afstand toch geen probleem moeten zijn?)

 

Op de PC (desktop), verbonden via een tp-link wifi adapter, valt de verbinding het vaakst weg. Op mijn Iphone heb ik zelden een slechte verbinding. De tv-ontvangst valt wel regelmatig weg waarbij ik een foutcode ontvang en het beeld blijft hangen. Dit is alleen te herstellen door het modem en de tv-ontvanger opnieuw op te starten.

Reputatie 7
Badge +21

Je gaf in het eerste bericht aan dat een gratis WiFi versterker toegestuurd zou krijgen, heb je deze versterker inmiddels al in huis? Het is de bedoeling om deze versterkers bekabeld aan te sluiten. Jouw pc of laptop kan daarna een draadloze verbinding maken met de WiFi versterker.

Reageer