Beantwoord

Experia box v8 plotseling bedrade problemen

  • 9 June 2019
  • 9 reacties
  • 188 keer bekeken

Zins twee dagen werken de bekabelde apparaten slecht, als we een kamer wisselen op de achterkant van de experia box doet het internet het soms even (5 min?) en daarna niet meer. Nu werken dus de bekabelde apparaten zoals camera’s en computers het spontaan niet meer.

met de WiFi is kennelijk niets aan de hand en hebben we gewoon internet, echter kunnen we niet in loggen bij de camera’s en andere bekabelde monitoring systemen.

het interne netwerk ligt er dus helemaal uit terwijl internet via de WiFi prima werkt hoe kan dit en hoe lossen we dit op?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 June 2019, 10:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19
Heb je de experiabox al een keer gereset?
Daar was ik mee begonnen vandaar die twee dagen.
gereset, alles er uit getrokken een voor een terug geplaatst en na een paar minuten begint de ellende weer van voor af aan.
Badge +19
Als terug zetten naar fabrieksinstellingen ook niet werkt dan kan je beter de klantenservice bellen. 0800-0402 24/7 bereikbaar.
Als ik hem reset, gaat hij ook terug naar de fabrieks instellingen, toch? Heb ik dus ook al geprobeerd
Hoi @Mvg1966. Welkom op het forum!
Wat merkwaardig en irritant dat je bekabelde hardware plotseling niet meer werkt. Is dit allemaal rechtstreeks van de experiabox aangesloten of zit er nog een switch of een ander apparaat tussen? Wat zie je nu op de aangesloten computer staan? Lijkt het of de kabel er uit is? Of staat er een andere melding?
Beste Erwin

beide, er staat wat hardware rechtstreeks en enkele via een switch maar dat maakt geen verschil, en de problemen werden het eerst op gemerkt bij een pc die direct in de experiabox zit.

het werkt steeds kort, en krijgen vaak de melding dat de DNS server niet gevonden kan worden.
Ai, ai. Wat merkwaardig allemaal. Je hebt geen eigen aanpassingen met de DNS gedaan? Gebruik je misschien een VPN programma? Die willen ook nog wel eens de boel verstoren.
Om externe factoren uit te sluiten heb ik het volgende verzoek: Zou je (púúr om te testen) een computer zo sober mogelijk kunnen aansluiten?
Het zou fantastisch zijn als je alle apparatuur uitzet en vervolgens in onderstaande volgorde weer aanzet. Telkens even wachten tot het betreffende apparaat is opgestart.
FTU ( glasvezelkastje) -> Experiabox -> PC
Als dat goed werkt, telkens één extern apparaat bijsteken. Net zo lang tot het misgaat. Mocht het met de basis opstelling al misgaan, zou ik eerst nog een andere pc/laptop proberen. Als daar hetzelfde euvel optreed, wijzen de pijlen in de richting van de experiabox en gaan we uiteraard direct actie ondernemen.
Beste Erwin

dat Heb ik ook zo gedaan, eerst alles uitgezet en dan een voor een weer aangesloten en ik moet zeggen het werkt nu al weer twee dagen. Zonde dat het juist in het pinksterweekeinde zo slecht was maar het lek is boven denk ik.

En DNS server instellingen veranderd? Ik moest opzoeken wat het is, nee als het werkt blijf ik overal van af.

als het weer mis gaat meld ik me wel weer
En DNS server instellingen veranderd? Ik moest opzoeken wat het is, nee als het werkt blijf ik overal van af.

Dat is ook mijn filosofie, @Mvg1966 . 🙂 Ik ben blij dat het nu stabiel lijkt de draaien en mocht het toch weer misgaan, weet je mij te vinden! 🙂