Beantwoord

Experia Box V8 vervangen

  • 22 June 2019
  • 9 reacties
  • 6283 keer bekeken

Badge
Alle een lange tijd naar tevredenheid een Experia box V8, echter nu valt de WiFi vaak weg, na rebooten doet hij het weer even!
Is het mogelijk dat ik een nieuwe Experia box (V10??) ontvang? Ben aangesloten op glasvezel.
icon

Beste antwoord door Susan_ 23 June 2019, 11:46

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Patsonja, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat vervelend om te lezen dat je, na een lange tijd, niet meer tevreden bent met je Experia Box. Er kunnen natuurlijk altijd problemen opspelen na een tijdje, een nieuwe Experia Box kan soms de oplossing zijn. Maar ik kijk eerst graag nog naar andere opties, voordat we eventueel een ruiling gaan aanvragen.

Zou je kunnen aangeven op welke apparaten WiFi wegvalt? Zijn dit alleen mobiele telefoons, of ook laptops en andere apparaten?
En wat bedoel je precies met rebooten? De Experia Box uitschakelen en weer aanzetten?
Heb je de Experia Box al een keer van een harde reset voorzien?

Het zijn aardig wat vragen, maar dit geeft me wel meer inzicht in het probleem en ook in de oplossing. Zou je tot slot nog je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Ik hoor graag van je 🙂
Badge
Hallo Susan,

bedankt voor je snelle reactie.

Alle apparaten die bij ons een WiFi signaal nodig hebben, hebben deze problemen. Denk hierbij aan 2 MacBooks Air, 3 IPhones 7, 2 iPads en ons SONOS systeem (3 boxen). Wij (mijn vriendin en ik) werken veel thuis en je zult begrijpen dat dit issue zeer vervelend is.
Het rebooten van de Experia Box doe ik d.m.v. het inloggen hierop en dan is er een optie (onder EXTRA's) om te rebooten. Een harde reset (het indrukken met een pinnetje van de reset knop achter op de box, zolang totdat het power lampje rood oplicht) doe ik ook regelmatig. Beide methoden hebben naar mijn ervaring hetzelfde effect. De box doet het weer een klein uurtje en dan kan ik 1 van beide methoden weer herhalen.
Ik hoop dat ik je voldoende informatie gegeven heb om tot een snelle oplossing te komen.

Alvast bedankt voor je inzet!

Met vriendelijke groet,

Patrick
Badge
Waar blijft nu de reactie van de KPN????
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Patsonja, ik was gisteren niet aanwezig vandaar een iets latere reactie.

Ik zie in het systeem dat je onlangs (een weekje geleden) de WiFi tuner hebt gebruikt, en na deze meting ook apparatuur is opgestuurd. Heb je dit inmiddels ook al geïnstalleerd en getest? Is het hiermee beter geworden of niet echt? Ik zie ze namelijk nog niet in het overzicht terugkomen op het moment dat ik opvraag hoeveel apparaten gekoppeld zijn. Kan je ook testen (bekabeld én via WiFi) wat de snelheid is die je meet (denk er hierbij om dat alle apparaten die WiFi gebruiken en aanstaan, snelheid van de WiFi afnemen)?
Badge
Hallo Susan,

heb de WiFi tuner inderdaad getest, maar ook alweer retour gestuurd, het gaf geen enkele verbetering.
Volgens mij is de snelheid goed, als er WiFi is!!!

Met vriendelijke groet,

Patrick Meijer
Reputatie 7
Badge +21
@Patsonja, op het moment dat WiFi uitvalt, gaan er dan ook andere lampjes branden (of in een andere kleur) op de Experia Box? Dan kan ik namelijk vaststellen of het de Experia Box is, of misschien apparaten in de omgeving.
Reputatie 7
Badge +21
@Patsonja, mocht je antwoord op bovenstaande vraag hebben dan hoor ik het graag! 🙂
Badge
Beste Susan,

denk je nou echt dat 3 weken lang op vragen ga antwoorden en ondertussen bagger WiFi heb??
Heb telefonisch met een collega van je gebeld, hij maakte de analyse in 2 minuten en stuurt me een nieuwe Experia box op!!
Als ik jou was zou ik iets anders gaan doen, maar goed, 1 keer in de 2à 3 dagen eens contact hebben op dit forum is nog niet zo slecht, maar niet meer met mij.....!!!!
De groeten
Reputatie 7
Badge +21
@Patsonja fijn dat het opgelost is! Ik kwam daar niet op uit, vandaar mijn verdiepende vragen afgelopen week. Daarnaast is het Forum niet echt het medium om constant 'live contact' te hebben, daarvoor is onze telefonische helpdesk en onze LiveChat functie. Wellicht is het een volgende keer dan beter om via daar contact op te nemen op het moment dat je hier wel naar verlangd 🙂

Reageer