Beantwoord

Experia box V8 wegvallende WIFI verbinding

  • 25 September 2019
  • 18 reacties
  • 243 keer bekeken

Onlangs heb ik mijn Internet&TV abonnement verlengd, maar aangezien ik nog in de bedenktijd zit, ben ik momenteel in staat te annuleren.
Ik heb het afgelopen jaar enorm veel problemen met mijn WIFI gehad thuis. Signaalverlies en instabiliteit, terwijl bekabeld prima werkt. In de tussentijd is er ook een monteur geweest, die zelf ook niet de vinger op de zere plek kon krijgen. Na het plaatsen van 2 (gratis) wifiversterkers, checken van verschillende kanalen leek het probleem immers verholpen. Nu weer wat maanden verder ben ik weer terug bij af. Het Wifi signaal valt continue weg (terwijl ik wel verbonden ben) en ook mijn smarttv loopt continue vast op de apps. Mijn huidige modem, die ik inmiddels 5 jaar heb via KPN is een Experia V8. Zou deze aub omgeruild kunnen worden voor een nieuwe, werkende versie... want deze krijgt duidelijk de klus niet meer geklaard....
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 September 2019, 10:14

Bekijk origineel

18 reacties

Hallo @Anders79 , een thuisabo verleng je niet, na je vaste contract van een jaar gaat je abo stilzwijgend door met een opzegtermijn van 1 één maand.
@Jan-D Behalve als je hem voor een jaar vastzet tegen aanvullende voorwaarden 😉
@Jan-D Behalve als je hem voor een jaar vastzet tegen aanvullende voorwaarden ;)
Dat is inderdaad de uitzondering op de regel.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Anders79 Ik kijk met alle plezier met je mee, maar ik durf niet direct mee te gaan in je conclusie dat je modem vervangen moet worden. Bekabeld werkt alles prima geef je aan, dus ik wil niet op één op één zeggen dat je Experia Box de oorzaak van het probleem is. Het kan ook zijn dat er iets in huis is veranderd, qua apparatuur. Dat kan invloed hebben op het wifi-signaal.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Bart_ Done.

Btw, geen nieuwe apparatuur hier.

PS: ik wilde hier nog een speetest uploaden om te laten zijn dat ik 71mb download haal en 0,9 upload (op een 100/10 abo), maar het uploaden lukt niet eens met die snelheid. NOg even los van de instabiliteit....
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Anders79 Ik heb je verbinding doorgemeten en het ziet er vooralsnog prima uit. Zou je inderdaad screenshots willen plaatsen: één van een speedtest via een rechtstreekse, bekabelde verbinding én één via wifi? Verder: kun je vertellen hoe je alles hebt aangesloten? Ik wil graag weten welke apparaten rechtstreeks op je Experia Box zijn aangesloten en welke niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Anders79 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Uiteraard help ik je nog steeds graag als dat nodig. Ik hoor het graag!

hi @Bart_ ,

 

Excuses voor de late reactie, maar ik zat een aantal weken in het buitenland. 

Terugkomend op jouw opmerking is de situatie nog steeds belabberd:

  •  Het uploaden van foto's van mijn iPhone naar mn Google Drive gaat via mijn tel niet of tergend langzaam. (17 foto's zo'n 20 minuten!)
  • Heb ik op zowel mijn zakelijke als prive laptop problemen met conference calls. Soms valt de verbinding weg en moet ik opnieuw inloggen, terwijl ik via een bedrade verbinding geen enkel probleem heb.
  • Netflix (via Wifi op smarttv) is erg langzaam en het laden duurt steeds langer. Soms buffert een lopend programma.

Hierbij nog even een screenshot van de speedtest die ik net heb gemaakt. De resultaten komen bij lange na niet in de buurt van 100mb.

 

Hopelijk kan er eindelijk wat gedaan worden, want het probleem is echt de wifi die niet goed werkt.

 

Gr, Jeroen

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Anders79 Geeft niks! We kijken gewoon verder. Het gaat dus puur om de verbinding via wifi? Dat screenshot wat je nu plaatst: is dat het resultaat van een test met een bekabelde verbinding? Wat ik graag wil is twee screenshots: 1 van een bekabelde test en één van een test met wifi. Dan kan ik aan de slag. 

Hi @Bart_ 

 

Hierbij het screenshot van de Wifi verbinding:

 

@Bart_ 


En deze van de bekabeld:

 

 

Met name het verschil in stabiliteit valt mij op als leek. Dit ervaar ik ook continue, want dit screenshot is nu echt een momentopname vd wifi, want bij eerdere metingen kom ik qua upload snelheid soms amper boven de 10 mb uit. Maar ook de download snelheid schommelt enorm en is heel instabiel. Zoals eerder gezegd valt deze soms compleet weg.

 

Gr, Jeroen

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Anders79 Het ziet er op basis van de foto's toch erg goed uit. Een snelheid van rond de 50 Mb/s is heel behoorlijk. Dat er schommelingen in de snelheid plaatsvinden is ook goed mogelijk: wifi is niet altijd stabiel. Het meest stabiele is toch echt een bekabelde aansluiting gebruiken. Externe apparatuur kan ook voor dit soort schommelingen zorgen: denk aan led-verlichting of magnetrons. Dat heeft met de frequentie van het signaal te maken. Vanzelfsprekend helpen dikke, betonnen vloeren of muren ook niet mee. 

Waar ik benieuwd naar ben: wat gebeurt er als je de wifi tuner nogmaals doorloopt? Haal dan uiteraard wel even je wifi versterkers weg. 

@Bart_ 

 Ik snap dat Wifi instabieler is. Het gekke is alleen dat ik hier al ruim 5 jaar woon, met altijd KPN internet tot nu toe. Alleen zijn de problemen sinds ong 1,5 jaar geleden ontstaan. En tussen stabiliteitsverschillen en compleet wegvallend internet zit een groot verschil in mijn ogen. 

Ik heb de wifi tuner nogmaals doorlopen. Dit zijn nu de scores. Het gekke is dat de downloadsnelheid verbeterd is, maar de uploadsnelheid is compleet weg? Downloadsnelheid is gem 82Mb maar de uploadsnelheid 0,2MB. Het screenshot krijg ik hier dan ook niet bijgevoegd. Hij blijft maar laden en geeft dan een foutmelding!!!!

Gezien het feit dat er vorig jaar ook al van alles geprobeerd is (monteur wist t ook niet en heeft uit wanhoop maar twee versterkers bijgeplaatst die ook niet het verschil hebben gemaakt) zou ik graag zien dat ik een nieuw modem krijg opgestuurd. Ik denk dat we daar zo langzamerhand wel aan toe zijn. Al zou het alleen maar om te zien of dit de problemen wel structureel verbeterd.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Anders79 We hebben inderdaad al bijna alles geprobeerd, dus het omruilen van de Experia Box is dan de laatste mogelijkheid. We gaan 'm omruilen en je zult morgen een nieuwe Experia Box bezorgd gaan krijgen. Je zult al een sms hebben ontvangen met de details en ik heb ze voor de zekerheid nog even in een privébericht gezet. Je zult een V10A gaan ontvangen. Op deze Experia Box blijft de wifi aan staan in tegenstelling tot de V8 als je Experia wifi's gebruikt. Dus effectief heb je een exta wifipunt te pakken. Hopelijk lost dat het op. 

@Bart_ 

 

ik heb je zojuist een PM gestuurd.

@Bart Top! De problemen zijn nu helemaal verdwenen! Alles werkt nu naar behoren.👍🏼

Ander vraagje: ik heb net een nieuwe OLED 4K HDR tv aangeschaft? Kan ik mijn huidige tv ontvanger omruilen voor een 4K tv ontvanger? Hoe werkt dit?

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Anders79 Wat goed om te horen! En dat is mooie nieuwe aankoop. Ik kan zeker zorgen dat je 4K-ontvangers gaat krijgen. Er komt echter nog wel iets meer bij kijken. Je zult over moeten naar onze nieuwe Hussel-abonnementen en daarbij kun je dan een extra 4K-pakket afsluiten. Dat kost je €2,50 extra per maand. Daarvoor kun je twee zenders en aardig wat on demand content in 4K bekijken. Kijk deze pagina met meer info over 4K even goed door en mocht je dit willen, dan help ik je verder. 

Reageer