Beantwoord

experia box v8 wifi valt continu weg

  • 16 November 2019
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo,

 

Wij hebben erg veel problemen met onze wifi verbinding. Op de laptop valt om de minuut bijna de verbinding weg. Erg vervelend. We hebben ook al van alles geprobeerd,modem opnieuw geïnstalleerd, kanaal verandert etc. Op de laptop zelf hebben we de wifi driver geüpdatet,  maar het word allemaal niet beter. Zelfs als we 1 meter van het modem zitten valt t internet steeds weg. 

Bij onze zoon thuis werkt de laptop wel gewoon goed . Hij heeft de nieuwere Experia box v10.

 

Zou het kunnen liggen aan het feit dat wij de v8 hebben ? 

 

Gr alice

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bart_ 26 November 2019, 09:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Alice webbink Een Experia Box kán een oorzaak zijn, maar dat hoeft zeker niet. De kwaliteit van je wifi-signaal is van veel factoren afhankelijk: de plek waar je Experia Box staat, eventuele muren waar het signaal doorheen gaat, de aanwezigheid van andere apparatuur. Wat ik je in elk geval wil aanraden is om onze wifi tuner te doorlopen. Deze online tool meet het signaal door, doet ter plekke enkele wijzigingen én komt met conclusies om de verbinding te verbeteren. Laat je weten hoe dit is afgelopen? 

Hallo, onze experia box staat op een plek waar het geen last heeft van muren of andere apparaten. 

De WiFi tuner hebben we een aantal keren geprobeerd, helaas viel ook toen  telkens de verbinding weg waardoor 't mislukte. Die ene keer dat hij wel deed, is het signaal niet verbeterd.. 😢

Hoop dat er snel een oplossing voor komt, want om telkens mijn bank zaken ed.  bij een ander te moeten doen is erg vervelend. 

 

Groetjes 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Uit de wifi tuner horen altijd resultaten te komen, @Alice webbink Zou je het nog eens willen proberen? Werkt alles bekabeld trouwens wel zoals het moet? 

Klopt, het geeft aan dat we WiFi versterkers moeten gaan bestellen.. . De bekabelde versie is voor ons geen optie omdat we verder geen internet kabel in huis hebben. En vind het absurt om zelf de draadloze te gaan aanschaffen.

 

Het is toch raar als ik een meter naast het modem zit en nog steeds het internet wegvalt... Hier heeft dan zon wifi versterker ook geen nut.

Bekabeld werkt het internet wel gewoon naar behoren. 

Reputatie 7
Badge +20

Nou, ik denk dat zo'n wifi-versterker wel degelijk kan helpen @Alice webbink Deze versterkers nemen namelijk de wifi van de Experia Box over en dat kan echt een verschil maken Je sluit één van de versterkers met een kort kabeltje aan op de Experia Box. Als het dan nog steeds niet werkt dan kunnen we eens kijken naar de Experia Box. Maar als de wifi tuner je deze uitkomst biedt zou ik daar zeker in meegaan. 

Reageer