Beantwoord

Experia box V9

• 2 oktober 2014
  • 12 reacties
  • 6132 keer bekeken

Sinds enige weken heb ik de experia box V9, de vorige V8 gaf storing op internet Imac en Windows en dat is nu verholpen, alleen werkt nu mijn NAD 7050 niet met de V9.Er is een monteur van KPN geweest en deze kan het niet oplossen. NAD 7050 kan het WIFI signaal niet detecteren? NU moet ik naar de leverancier/fabrikant NAD om te vragen voor mogelijkheden?

Wie kan mij hierin adviseren..Lees graag reacties,

groet, Ruud.

icon

Beste antwoord door Ruuda19 11 oktober 2014, 16:34

Met iMac lukt het me niet om print screen te doen.

wel info over de Experia box 9;

UPnP IGD 

Active Protocol Int.Port Ext. Port IP Adress

True       UDP     3659   3659          192.168.2.8

True       UDP    54905  54905         192.168.2.6

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Het zou geen probleem mogen zijn om met jouw NAD 7050 een draadloze verbinding (wifi) op te zetten met de v9.

Zou jij eens screenshots kunnen posten van de wifi instellingen op de V9 en op de NAD 7050?

Met iMac lukt het me niet om print screen te doen.

wel info over de Experia box 9;

UPnP IGD 

Active Protocol Int.Port Ext. Port IP Adress

True       UDP     3659   3659          192.168.2.8

Reputatie 7
Dat zijn niet de wifi instellingen van de V9.

Zonder de wifi instellingen van zowel de NAD 7050 en de V9 wordt het lastig om met je mee te denken.

Hoe kan ik deze vinden?

de instellingen van de NAD 7050 heb ik niet, staat ook niet in de gebruiksaanwijzing

Reputatie 7
Inloggen op de V9 en screenshots maken van de pagina's

Network -> Wlan -> Basic

Network -> Wlan -> SSID

Network -> Wlan -> Security (password mag je wegpoetsen)

Network -> Wlan -> Access Control List

Hoe je ze vindt op de NAD 7050 weet ik niet.

Reputatie 7
Volgens het manual (zie hier) kan je dit terugvinden op de beheer pagina van de NAD 7050.

Reputatie 7
Laten we de communicatie via het publieke forum doen en niet via privé berichten zodat anderen daar ook van kunnen "leren" of beter nog een oplossing kunnen aandragen.

Jouw privé berichten zetten me even op het verkeerde been.

Is de NAD 7050 nu bedraad aangesloten?

Zo ja, staat de NAD 7050 in de DHCP cliënt list en wat is zijn IP adres.

Is het eigenlijke probleem dat je muziek uit iTunes en Spotify via de NAD 7050 (Airplay) op jouw iPhone, iPad en/of iMac wilt kunnen afspelen?

je hebt helemaal gelijk. Ja, de NAD is bedraad aangesloten en ja, 

ik wil muziek uit iTunes en Spotify via de NAD 7050 (Airplay) op jouw iPhone, iPad en/of iMac wilt kunnen afspelen en dat lukt niet. ga direct kijken DHCP lijst

Reputatie 7
En, staat hij er tussen?

Op jouw NAD 7050 zit ook vast een stickertje met het wifi mac adres of de SSID.

Kan jij op jouw iPhone, iPad of iMac een wifi netwerk zien met als SSID (naam) D7050 XXXXXX.

Als je daar verbinding mee maakt, werkt het dan wel?

Airplay werkt bij verschillende gebruikers van v9 modem niet. Kpn ondersteund hierin een dergelijk protocol niet. Zorgt voor overbelasting van hen netwerk (multicast dacht ik dat het heette). Krijg het op mijn interne netwerk ook niet werkend. Heeft het wel gedaan op V8.... Zijn er meerdere gebruikers die hier problemen mee ervaringen? Ook airprint?
Reputatie 1
Printscreens maken op een mac: command + shift + 3 (volledig scherm) command + schift + 4 (hierna krijg je een selectie tool om een deel van je scherm te selecteren). (niet je numerieke toetsenbord gebruiken maar de cijfers boven je letters). Ik weet niet of dit je in de toekomst helpt of dat je er al achter was!

Reageer