Beantwoord

Experia Box V9 functioneert niet goed

  • 22 January 2020
  • 8 reacties
  • 442 keer bekeken

Jarenlang via de glasvezel nooit een probleem gehad. Sinds enkele maanden vallen wifi en interactieve TV om de twee/drie dagen uit. Gebruik van KPN tools (kanaalwissel e.d.) en resetten Experia Box helpen niet. Het probleem blijft. Alleen de stekker eruit geeft soulaas voor een paar dagen. Drie keer gebeld met de klantenservice, geen oplossing. Weigering om een nieuwe Experia Box toe te sturen. TV kastjes functioneren goed.

Wie de oplossing heeft mag het zeggen, anders resteert een helaas andere provider.

 

icon

Beste antwoord door Natasja 31 January 2020, 15:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Johannesvans. Bedankt voor je bericht. Heel vervelend dat WiFi en iTV steeds wegvallen. Ik ben wel even benieuwd wat je dan precies ziet op je TV. Krijg je een foutmelding/foutcode en zo ja, welke? En valt WiFi op al je apparaten uit? Kun je verder aangeven hoeveel en wat voor apparaten in je netwerk verbonden zijn met internet (zowel via WiFi als bekabeld)? Hoe zijn je tv-ontvangers aangesloten op je modem? Het zijn een boel vragen, maar zo krijg ik een beter idee van je thuisnetwerk.


Ten slotte wil ik je vragen om je profiel aan te vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik ook aan deze kant even meekijken.

Beste Natasja,

Dank voor je reactie. In antwoord hierop:

  • mijn profiel is aangevuld;
  • foutmelding tv’s: geen zenders beschikbaar, foutcode 143 na opstarten Arris;
  • wifi valt uit op beide telefoons, het begint altijd met een uitroepteken in het wifi symbool; zoekopdrachten via Google Chrome lukken niet meer: foutcode DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET;
  • ethernetverbinding naar zolder werkt;
  • alle apparaten zijn bekabeld m.u.v. de smartphones;
  • ExperiaBox v 9 toont geen uitval van groene lampjes, maar de stekker eruit halen lost wel de problemen tijdelijk op (zie eerder bericht). 

Ik blijf van mening dat een nieuwe Experia Box de oplossing is.

 

Beste Natasja,

In aanvulling op mijn reactie: hedenmiddag Servicetools KPN geprobeerd in te zetten. Dat is mislukt omdat KPN geen verbinding kon krijgen met het thuisnetwerk. Ziehier het probleem.

Daarop maar weer voor de zoveelste keer de stekker uit de Experia Box gehaald waarop de zaak begon te draaien, zowel tv als wifi. Dit is natuurlijk geen professionele oplossing, binnenkort valt alles weer uit is mijn verwachting. Al met al duurt deze ellende nu al een maand of vier.

Ik wacht je reactie nog even af.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook al eens de stekker van het glasvezel modem (dus niet de Experiabox) er enige tijd uit gehad?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Johannesvans. We hebben zojuist telefonisch contact met elkaar gehad. Ik heb, op basis van de resultaten uit de metingen en testen, een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit ligt morgen voor je klaar bij het afhaalpunt. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Beste Nick83,

bedankt voor het meedenken. Dit had een mogelijke oorzaak kunnen zijn. De oplossing voor mijn probleem bleek, zoals mocht worden verwacht, een nieuwe Experia Box te zijn. Die is inmiddels door KPN geleverd.

Beste Natasja,

Bedankt voor je adequate handelen. De nieuwe Experia Box heb ik zonder veel problemen geinstalleerd. Maar belangrijker: mijn problemen met TV en wifi zijn tot op heden opgelost.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Johannesvans. Geen enkel probleem! Ik ben blij te lezen dat je tot dusver met de nieuwe Experia Box geen problemen ervaart. Lijkt er inderdaad op dat de V9 de problemen veroorzaakte. Mocht je onverhoopt toch nog ergens tegenaan lopen, dan weet je me te vinden. 

Reageer