Beantwoord

Experia Box v9 houden i.p.v. v10a

  • 27 September 2019
  • 7 reacties
  • 374 keer bekeken

Door een zenuwinzinking kreeg ik in augustus het idee om over te stappen naar Ziggo, na jarenlang tevreden klant (en medewerker) te zijn geweest bij KPN. Nadat ik de Ziggo spullen ontving, werd ik weer helder van geest, en wilde ik er direct onderuit (vooral nadat ik me realiseerde dat ik alles op COAX moest aansluiten e.d.).

Dus, Ziggo meteen geannuleerd, en KPN opnieuw aangevraagd. Moest wel weer opnieuw worden aangesloten, met een nieuw pakket, en de oude KPN modem en tv-ontvanger terugsturen. Nu kreeg ik gister de fonkelnieuwe Experia Box v10a en concludeerde ik dat deze maar 3 externe UTP poorten heeft. Ik heb er toch echt 4 nodig.

Is het mogelijk dat ik mijn v9 modem hou (die 4 poorten heeft), en v10a terugstuur i.p.v. v9? Lijkt me voor KPN prettig om een nieuwe terug te ontvangen i.p.v. een oude, toch?

Ga ik dan functionaliteiten, of kwaliteit missen die de nieuwere v10a wel heeft?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 2 October 2019, 17:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19
De V10a is niet helemaal zonder problemen. Dus koester je V9. Terug sturen kan altijd later nog.
Reputatie 7
Badge +24
Als ik het goed lees, is de v9 al teruggestuurd. Je kunt 1voudig een switch aansluiten, waardoor je meer poorten beschikbaar hebt.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Lucas, welkom hier.

Wat ons betreft mag je zeker de V9 houden als je dit wenst, ik neem aan dat je deze nog niet terug hebt gestuurd? Mocht je toch de V10 houden, dan kunnen we je een switch sturen om extra poorten te genereren.

Laat het me weten.
Reputatie 7
Badge +24
Mocht je toch de V10 houden, dan kunnen we je een switch sturen om extra poorten te genereren.

Indien topicstarter 3 of meer HD-ontvangers heeft...
Dag Alex,

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad nog niets teruggestuurd, dus kan nu nog 'kiezen'. Wat zou jij adviseren qua kwaliteit? De v9 houden en de v10a terugsturen, of de v10a houden, een switch erbij krijgen, en de v9 terugsturen?

Groeten,
Lucas
De V10A is nog niet zonder issues. De V9 heeft zich inmiddels bewezen.

Voor het aantal poorten hoef je het niet echt te doen. Een kleine switch kost niet zo veel.
Reputatie 7
Badge +24
Dag Alex,

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad nog niets teruggestuurd, dus kan nu nog 'kiezen'. Wat zou jij adviseren qua kwaliteit? De v9 houden en de v10a terugsturen, of de v10a houden, een switch erbij krijgen, en de v9 terugsturen?

Groeten,
Lucas


Ik ben zelf een groot fan van het principe 'Als het werkt, kom er niet aan'. Als je nu tevreden bent, vooral zo houden. De V10A kun je altijd krijgen, de V9 niet meer wanneer je deze terugstuurt. De keuze zul je dus zelf moeten maken.