Beantwoord

experia box v9 lag probleem met playstaton 3

• 13 november 2014
  • 18 reacties
  • 584 keer bekeken

beste kpn. hier voor hadden wij eerst upc internet. 50mbits en daar bij had ik een sitecome n 300 router. ik had nooit bijna nooit problemen met het laggen van mijn verbinding. alleen soms als er overtouren werden gedraaid. nu hebben wij sinds gisteren een Experia v9.0 router de nieuwste als het goed is met 50 mbits op glasvezel. klinkt aardig snel....ik registereerde mijn ps3 op mijn router voor even leek het goed te gaan daarna kreeg ik zware lags. ook bij sommige spellen waaronder gta v en fifa 14 blackkops ik heb bijna van alles al geprobeerd poorten opengegooid. porforwarding alleen helaas zegt mijn ps3 dat ik maar 10mbits aan download heb en aan upload ook 10mbits. 

weet u wat het probleem waarschijnlijk kan zijn een verkeerde instelling? ik zit wel op wifi dat heeft het altijd goed gedaan. nu heb ik mijn sitecome router tijdelijk op de experia box aan gesloten zodat ik nu 2 routers heb dat werkt iets beter....maar bleef een soort van vetraging in zitten wat ik eigenlijk eerst niet had met een goedkope modem van upc alles in huis werkt voor de rest prima...Tv latop internet...extra...ik heb hier ook apple producten...zou dat het zijn? groetjes ..

icon

Beste antwoord door wjb 15 november 2014, 00:25

Wil je ook nog eens een PC bedraad op de Sitecom aansluiten en nog zo'n speedtest doen.

De snelheid zou dan (vrijwel) gelijk moeten aan de speedtest met de bedraad aangesloten PC op de Experia Box.

Ook ik heb hier een V9 op een 100Mbps glasvezel met een tweede router (Cisco) als DMZ Host daarachter.

Op werkstations aangesloten op mijn tweede router halen gewoon de volle 100Mbps.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Hoi djloco, welkom op het forum.

Had je jouw PS3 bedraad of draadloos op de Experia Box aangesloten?

beste wjb ik heb hem altijd draadloos geinstaleerd. ook toen ik de sitecome router had. heb toen de poorten open gegooid van de psn server. sinds eergisteren heb ik toen mijn ps3 draadloos aangemeld op de router. ik heb zelf in de router experiabox aantal dingen aangepast. upnp aangezet. en de poorten opgezet die ik ook op de sitecome router had staan. dit zijn de poorten die ik zelf heb aangepast op de experia box. en het probleem blijft als er iemand op itv zit. of ergens anders met het internet mee bezig is. ik snap niet hoe je dus 4 ip addressen achter een firewall krijgt bij een experia box..of welke ip adres ik nou moet invullen bij Dmz het ip van de router? Sitecome? alvast harstikke bedankt.

Voor online gaming is het zo wie zo raadzaam omdat bedraad te doen. WIFI is leuk, voor als je een spelletje wilt doen op Facebook of andere sociale media, echter .. Voor de wat 'zwaardere spellen' werkt het gewoon net allemaal wat lekkerder als het aan een draadje hangt :)

Het is me trouwens opgevallen, dat er bij KPN in combinatie met tv kijken, bellen en internetten veelvuldig gebruik wordt gemaakt van VLAN's. Mischien dat daar je oplossing in schuilt, mischien dat het het nakijken waard is ?! ;)

Reputatie 7
Hoi djloco,

Voor het gamen op een PS3 hoef je alleen maar uPnP aan te zetten op de V9.

Er hoeven verder geen port-forwardings gemaakt te worden, uPnP verzorgt dit namelijk automatisch.

Het is zelfs onverstandig om port-forwardings voor de PS3 aan te maken.

Je moet uiteraard ook uPnP op de PS3 aan hebben staan.

Je hoeft je geen zorgen hoe je 4 IP adressen "achter de firewall" krijgt, dat noemen ze natting.

Een DMZ Host is alleen bedoeld voor een bedraad aangesloten apparaat waar al het verkeer naar doorgezet moet worden als deze niet bestemd is voor een ander apparaat dat aangesloten is op de Experia Box.

Normaliter is dat alleen een tweede router en voor jou geldt dus dat hie het IP adres van jouw Sitecom geplaatst kan worden.

Zorg er wel voor dat het IP adres van de Sitecom vastgezet wordt als DHCP binding op de Experia Box.

Dit voorkomt dat de Sitecom ooit een ander IP adres krijgt ookal heeft deze een keer meer dan 24 uur uitgestaan.

Dit staat echter los van het feit dat je last hebt van lag.

Begrijp ik het goed dat jij een 50Mbps glasvezel Internet verbinding hebt?

Zo ja, dan zou iTV eigenlijk nauwelijks invloed mogen hebben.

Kan jij eens een KPN Speedtest kunnen doen en het resultaat hier kunnen posten?

Edit:

En die vlan's zoals geopperd in het vorige bericht hebben hier niets mee te maken.

beste dat klopt idd...maar hier voor had ik een lage internet snelheid van upc daar leek alles piek fijn te werken op sommige dingen na..nu heb ik bijna 3x de zelfde snelheid op glasvezel. dan verwacht je toch echt dat het even goed zou blijken te werken maar er is iets waarom mijn ps3 niet optimaal werkt. daarvoor heeft ie het jaren gedaan. en dan krijg je vaak te horen bedraad is veel beter. dat klopt ook maar wifi zou ook moeten werken. ik ga eens kijken naar jou tip 

beste hier even de gegevens check 

7. 14 mbit  download snelheid  upload snelheid 2.56 mbit

Reputatie 7
Kijk, dat maakt een hoop duidelijk.

Is dat resultaat afkomstig vanaf een bedraad aangesloten apparaat?

Zo nee, kan je zo'n speedtest dan ook nog een keer vanaf een bedraad aangesloten apparaat uitvoeren?

Beste ik voer hem nog 1 keer uit om er zeker van te zijn ik heb zojuist alles gedaan wat u heeft gezegt. heb mijn router nu in dhcp binding gezet met het mac adres van mijn 2 router. 

daarbij dmz het ip adres ingevult van mijn 2 router 

port forwarding staat uit. pnp staat aan.

10.33 mb download snelheid   3,95 mbit upload snelheid

ik zal hem zo eens bedraad proberen maar nu ik uw instellingen heb gedaan, wilt mijn gta v nu niet meer volledig opstarten of hij laad niet meer.en zal ook even de speedtest uit voeren bij mijn ps3 ...

dit zijn de resultaten van mijn ps3  

upnp beschikbaar
nat type 2
verbindingssnelheid downloaden 8.0 mbps
verbindingsnelheid uploaden  886 kbps 

mijn opload is opeens gezakt. 

speed test weer zonder bedraag...dit maal van server 2. 18,95mbit en upload 5,20 

ik kan hem over 30 min even aansluiten met kabel..dan post ik dat ook even alvast harstikke bedankt

Reputatie 7
De upload snelheid die je vermeld wordt pas interessant als je ook eens een snelheid post vanaf een bedraad aangesloten PC.

Jouw opmerking dat je vooral last van lag hebt als er TV gekeken wordt is namelijk niet te rijmen met de opmerking die je maakt dat je "als het goed is een 50Mbps glasvezel aansluiting" zou hebben.

Dat GTA-V port-forwardings nodig heeft zou duiden op een architectuur fout van het spel zelf die dan blijkbaar geen uPnP verzoek aan de router verstuurd om die port-forwarding automatisch aan te maken. (Dat is namelijk de functie van uPnP.)

Ik zal daar nog eens wat naslagwerk op loslaten.

Sorry ik heb een klein foutje gemaakt. ik heb de test uitgevoerd van af mijn 2 router...van af de sitecome en niet van af de experia  |

3,82 download snelheid mijn ps3 staat aan.
0,51 mbps upload snelheid.  
dit is van af mijn experia router

van af mijn experia box wifi en hier komen de waardes voor met bedrading

35,09 bmps download snelheid  upload snelheid 16,95 mbps  

snelheid bedraad 35,09 mbps  upload 16,95 mbps 

nee dat klopt ook idd.maar wat het gekke is eerst was gta v met bittorrent aan en de dreambox die wij vroeger hadden en nog eens met de sitecome modem had ik daar nooit last van. en nu ik weer de test uit voer blijkt de experia box minder snelheid weg te geven via draadloos. en als ik nu op mijn sitecome inlog merk ik dat de lag niet ophoud.het lijkt er op dat de experia box wat ik denk niet genoeg internet doorvoer naar de 2 router geeft. terwijl die wel met kabel is aangesloten. denk u dat er nog instellingen moeten worden veranderd? draad is natuurlijk het logische optie. maar kan ik weer gamen zoals ik dat vroeger deed?

Reputatie 7
Bij die snelheden (bedraad) zou TV kijken geen of nauwelijks invloed mogen hebben op het gebruik van jouw PS3.

Wat uit deze metingen blijkt is dat de wifi verbinding tussen de PS3 en de Experia Box beduidend slechter is dan de verbinding tussen PS3 en de Sitecom. (Waarschijnlijk is de afstand naar de Experia Box groter.)

Mijn advies zou zijn om de PS3 bedraad aan te sluiten op de Experia Box.

Het eerst volgende alternatief zou zijn om de Sitecom bedraad en als DMZ Host van de Experia Box te configureren, deze in dezelfde ruimte (kamer) te plaatsen als de PS3 en de PS3 via wifi met de Sitecom te verbinden.

beste wjb dat ga ik ook doen ik sluit mijn 2 router hier een kamer verderop aan en verbind hem dan door naar mijn ps3 de experia box staat precies op het zelfde plek als de oude modem van mijn upc. maar ik snap niet waarom mijn upload zo traag is. kan dat duiden op een instelling in de modem? want eerst deed namelijk alles zo goed..en zo prima tot dat we de experiabox er bij kregen...en ik heb hem nog nooit eerder aangesloten op draad. mijn ps3 omdat het eigenlijk nooit nodig was. had altijd goeie verbinding, eigenlijk zou ik graag willen dat mijn 2 router volle internet verbinding krijgt via mijn experia box is dat ook mogelijk en kan ik dat dan via de dmz regelen?  ip invullen bij  dmz en hem binden bij lan instellingen. ? alvast harstikke bedankt

Reputatie 7
Wil je ook nog eens een PC bedraad op de Sitecom aansluiten en nog zo'n speedtest doen.

De snelheid zou dan (vrijwel) gelijk moeten aan de speedtest met de bedraad aangesloten PC op de Experia Box.

Ook ik heb hier een V9 op een 100Mbps glasvezel met een tweede router (Cisco) als DMZ Host daarachter.

Op werkstations aangesloten op mijn tweede router halen gewoon de volle 100Mbps.

beste wjb we zouden eigenlijks 100mb internet moeten hebben wij halen thuis er maar 40 a 50 mbits. met de pc en met de latop hoogst wat ik haal zit op de 38 mbits bedraad. Glasvezel. nu heb ik van alles gedaan dmz ingesteld lop mijn 2 router 2 router heb ik nu voledig uit gezet.gebruik nu even het signaal van mijn v9.0 maar nu stuit ik weer op een probleem. 

als er 2 personen tegelijk itv kijken gaat dat zonder problemen....Doe  ik mijn ps3 aan dan blijf k maar zo weinig aan mijn downloaden binne te halen en mijn upstream verder heb ik niks veranderd aan mijn instellingen alleen maar upnp aan gezet. 
het lijkt er op dat de 2 apparaten die itv gebruiken iets blijken te botsen in het signaal. waardoor er niet genoeg internet ook naar mijn 2 router word door gespeelt. mijn 2 router haalt het hoogst maar 10.mb  aan snelheid binnen bedraad aangesloten via de experia box v9.0 nu heb ik ook gehoort als ik een 2 router heb dhcp uit te zetten in mijn 2 router is dat ook werkelijk waar? en dan de signaal van wifi van de kpn uit te zetten zodat sitecom alleen uitstraalt..? ik kom er nu helemaal niet meer uit. alvast harstikke bedankt!

Reputatie 7
Hoi djloco,

Je geeft aan dat je een 100Mbps glasvezel aansluiting hebt.

Op een 100Mbps glasvezel (FttH) zou je, als er geen TV's aan staan, ook bijna 100Mbps (> 90Mbps) moeten kunnen realiseren.

Vraag:

Komt er bij jouw een glasvezel binnen in huis? (Jouw Experia Box is dan met een "normale" netwerk kabel aangesloten op de "NTU")

Of is er wellicht sprake van FttC? (Jouw Experia Box is dan met een "telefoonsnoer" aangesloten op het ISRA punt)

Voordat we verder ingaan op jouw vragen zou ik toch wel willen weten op je een FttH of een FttC aansluiting hebt.

Zou je hier ook de resultaten van een KPN Speedtest (down- en upload snelheid) kunnen posten, gemeten van een bedraad op de V9 aangesloten PC.

Reageer