Beantwoord

Experia Box V9 omruilen

  • 3 January 2019
  • 7 reacties
  • 1901 keer bekeken

Beste KPN,

ik heb - als vast klant bij KPN - nog een Experia Box v9 en zou graag deze upgraden naar een Experia Box v10a.
Kunt u mij hiermee helpen a.u.b.?

Vriendelijk bedankt,

Mark.
icon

Beste antwoord door Susan_ 5 January 2019, 12:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag zzzaxxx, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

In principe ruilen we een Experia Box niet zomaar om, indien deze nog gewoon goed werkt. Mochten er nou problemen zijn met diensten, dan kunnen we uiteraard kijken of we dat kunnen verhelpen en of dan uiteindelijk de oplossing een nieuwe Experia Box is. Maar helaas kan ik zo zonder een aanleiding het niet omruilen voor je .

Mocht je problemen ervaren, zou je dan kunnen aangeven wat precies? En jouw Forum profiel kunnen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?
Reputatie 7
Badge +21
@zzzaxxx, ik heb helaas geen reactie meer gezien en zie geen gegevens in jouw Forum profiel. Kan ik je hier nog bij helpen, of heb je de Experia Box inmiddels op een andere manier omgeruild / goed werkend gekregen?
Beste Susan, bedankt voor de snelle reactie!

Het is zal ik eerlijk toegeven geen zaak van leven of dood maar ik ben overgeschakeld op een systeem met meerdere WiFi punten in de woning om betere dekking/snelheden te krijgen, en hiervoor zou ik graag overal gebruik maken van 802.11ac wifi op 5GHz.

Ik zou deze t.z.t. daarom graag omwisselen (kan de Experia Box zelf installeren).

Vriendelijke groet,

Mark.
Reputatie 6
Badge +9
In dat geval zou ik als ik jou was een wifi accesspoint of meerdere aanschaffen die 5 Ghz ondersteunen die je met UTP aan kan sluiten op de V9, maar ik zal de Experiabox V10a absoluut afraden en als @wjb die topic leest zal hij nog wel beter kunnen uitleggen waarom je V10a echt niet wil hebben 😉
Zijn er ook nadelen verbonden dan Dennis-L aan de ExperiaBox V10a t.o.v. V9?
Misschien moet ik het idd bij de V9 houden en losse WiFi access points toevoegen.
Reputatie 6
Badge +9
Je kan je eerder afvragen welke voordelen ze de V10a heeft.

De V10a is door KPN samen met Arcadyan ontwikkeld omdat Trump misschien deze maand nog een decreet gaat tekenen waardoor ZTE, de maker van de Experiabox V10, en Huawei in de ban worden gedaan.
https://www.telegraaf.nl/financieel/2960678/trump-wil-huawei-en-zte-in-de-ban-doen
Dit zou enorme gevolgen kunnen hebben voor ZTE en Huawei.
De V10a is door KPN, inclusief een lading vol kinderziektes, zoals het nu lijkt veel te snel gelanceerd.
Er is ergens vorig jaar een firmware update uitgebracht die een paar kinderziektes wegnam, maar dan praat je ook alweer over een aantal maanden terug.
Het is nu alweer een hele poos enorm stil en het aantal klanten met problemen blijft toenemen.

Hiertussen vind je topics genoeg met problemen
Zeer interessant Dennis-L. Bedankt voor dit antwoord. Je zou zeggen dat we hier in Europa zitten en de relatie tussen KPN en ZTE onveranderd blijft als Trump gekke sprongen maakt. Die zullen toch niet zomaar failliet gaan?

Goed om dit te weten in ieder geval, ik blijf dan voorlopig bij mijn V9 en sluit losse punten met UTP aan. Lijkt me zoals voorgesteld op dit moment de beste optie. Hoop en verwacht dat KPN t.z.t. met een goed doorontwikkelde en geteste V11 komt...