experia box v9 open nat type (1) voor PS4

• 20 februari 2014
  • 7 reacties
  • 15746 keer bekeken

Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Na een hoop gedoe met mijn experiabox v8 die online gamen niet mogelijk maakte. Heb ik de V9 gisteren ontvangen

Mijn vraag hoe zet ik mijn NAT type op NAT type 1? (Met UPNP wil het niet werken)

Allereerst mijn opstelling:

1. Glasvezel kastje

2. Experiabox V9

3. Switch (netgear unmanaged)

4. bekabelde PS4 aangesloten

5. NAT type 2 (normaal zou je hier mee kunnen gamen. echter ik kan een paar vrienden gewoon niet horen ofwel joinen)

Mijn PS4 heeft een vast IP adres dit adres heb ik al toegevoegd in de experiabox. Via het appname knopje kun je een hele lijst selecteren met daarin al de voor geprogrammeerde knoppen. "XBOX LIVE" staat hier wel tussen maar "Playstation network" zijn ze vergeten. COD (call of duty) staat er ook tussen deze heb ik geprobeerd maar mag niet baten.

Mijn vraag graag een lijst met poorten die ik open moet zetten. UDP TCP ...

Bedankt voor de snelle reacties.

m.v.g. Dennis

P.S. het Youtube.com filmpje wat je kunt vinden werkt alleen voor XBOX LIVE!

7 reacties

Reputatie 7
Hoi DennisKluskens, welkom op het forum.

Je geeft aan dat jouw PS4 een vast IP adres heeft en dat je dit adres hebt toegevoegd aan de Experia Box.

Ik neem aan dat je op de PS4 hebt ingesteld dat deze het IP adres van de DHCP server van de Experia Box moet krijgen en dat je een DHCP binding voor het MAC adres van de PS4 op de Experia Box hebt gemaakt. (Network -> LAN -> DHCP Binding).

Zo niet, dan zal UPnP niet werken.

Je geeft aan dat je NAT type 2 (moderate) hebt op jouw PS4.

Dit is het hoogst haalbare voor een PS4 die achter een router (een NAT device) is aangesloten.

NAT 1 (open) is alleen mogelijk als de PS4 rechtstreeks (zonder tussenliggende router) aangesloten is op Internet.

Alles ziet er dus goed uit.

Je hoeft ook helemaal geen poorten open te zetten, dat regelt UPnP wel voor je.

Ik begrijp dat alles werkt behalve het joinen en horen van vrienden.

Kan je eens nagaan welk NAT type jouw vrienden hebben.

Problemen met poorten openen

Veel dingen geprobeerd maar blijven problemen terugkomen als ik wil play delen op ps4

Download is 58 mbs
Upload 18.9 mbs

Kunt u me stap voor stap uitleggen wat ik nou wel en niet moet doen en welke poort nummers

Mvg

Edward
Reputatie 7
Badge +28
Dag Edward,

Heb je deze stappen al doorgenomen? Dit zou voldoende moeten zijn om NAT type 2 te krijgen op de PS4. Welk NAT type krijg je nu?

Nat type 2 maar kan dus niet play delen op ps4 echt vaag
Reputatie 7
Badge +28
Verder werkt alles wel goed?

Ik kan niet heel erg veel informatie vinden over probleemoplossing bij Share Play. Kun je dit artikel eens doornemen? Hierin staan wat mogelijke oorzaken waardoor dit niet werkt. Sommige spellen ondersteunen dit niet, maar ik vermoed dat je dan wel een duidelijke foutmelding zal krijgen.

ik heb nat type 3 en kan niet met me vrienden in party praten hoe kan ik dat fixen???
Reputatie 7
Badge +30
UPnP + DHCP Binding + Automatisch IP op console + geen handmatige forwarding + geen dmz

Reageer