experia box v9 update probleem

• 10 januari 2015
  • 5 reacties
  • 435 keer bekeken

(empty)

5 reacties

Reputatie 7
Je meldt hier wel heel vreemde zaken.

Er is al zeer lange tijd geen update geweest van de V9, dus ik weet niet op basis waarvan jij "updates" de schuld geeft van de problemen die jij ervaart.

Welke "Software version" draait er momenteel op jouw V9?

ModelH368N
Serial NumberZTEEG53D8M03435
Hardware VersionV1.02
Software VersionV1.01.00T09.4v2
Boot Loader VersionV1.01.02
de box word vaker opafstand gereset (en herstelt door een medewerker van kpn helpdesk 08000404)

dit probleem heb ik al sinds begin 2014

Reputatie 7
Vreemd, wij hebben dus precies dezelfde V9's (had ook niet anders verwacht) maar:

Die van mij hangt sinds begin oktober 2013 in de meterkast z'n werk te doen en ik heb er nog nooit naar hoeven omkijken, terwijl die van jou dus blijkbaar heel vreemde dingen doet.

Heb jij een ADSL, VDSL of glavezel aansluiting?

ik weet niet waar het probleem ligt ik verwacht bij de updates. in 2013 werkte hij perfect en in begin 2014 is hij bagger.

ik heb glasvezel aansluiting

veel mensen bij mij in de straat die glasvezel hebben zijn daar niet te vreden over.

ze hebben vaak dat ze geen internet hebben of wifi werkt niet. maar daar weet ik het fijne niet vanaf

ik zal de text aanpassen

Reputatie 7
Doe me eens een lol.

De volgende keer dat je geen Internet hebt, trek dan de stroomadapter eens uit het glasvezelmodem.

Dus niet de Experia Box resetten, maar alleen het glasvezelmodem even van de stroom afhalen.

Werkt Internet dan weer?

Het lijkt er op dat sommige glasvezelmodems zich bij een storing niet of pas na een lange tijd herstellen.

Door hem even van stroom te halen forceer je dit.

Ook ik heb heel af en toe dat het glasvezelmodem de verbinding verliest en aangezien ook de verbinding van mijn alarmcentrale over Internet loopt heb ik de volgende maatregelen getroffen:

• Experia Box en Genexis glasvezelmodem zijn aangesloten op een UPS (noodstroom voorziening)
  • Genexis glasvezelmodem wordt bewaakt door een "network power switch".
De network power switch pingt een server op Internet.

Zodra dit 10 minuten niet lukt haalt hij automatisch de stroom even van de Genexis af en in 100% van de gevallen is alles dan weer up and running.

Aan KPN de vraag of en hoe de fysieke verbinding tussen PoP en het glasvezelmodem gemonitored wordt.

Reageer