Beantwoord

Experia Box valt laatste maand vaak uit

  • 7 October 2020
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

De laatste maand valt de v8 modem elke week denk ik zo 20 keer uit.  Heb gekeken of er storing in de buurt was maar dat is niet het geval. Maar waarom herstart die telkens? En wat kan je er tegen doen dat die dat niet telkens doet.

Of heeft dit te maken met de nieuwe software? Want heb de modem denk meer dan 6 á 7 jaar en bijna nooit problemen alleen erg slechte wifi.

Groeten Jos

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 14 October 2020, 12:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Jos Florijn, welkom. Het is inderdaad erg vervelend als het internet zo vaak wegvalt. Gaan de lampjes op de Experia Box ook anders branden als de problemen optreden? Kun je me daarbij ook vertellen waar in de woning de Experia Box staat aangesloten, hoe lang de kabel tussen de Experia Box en het aansluitpunt (in de muur) is en of dit een rechtstreekse kabel is? Ook ben ik benieuwd wat je zelf hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Heb je bijvoorbeeld de Experia Box al eens gereset? Ik hoor het graag van je!

De vorige en deze modem staat al 10 jaar naast mijn tv (altijd bij KPN) in de woonkamer, deze is met een telefoon lijn +/- 2 meter naar de meterkast. Heb de modem al opnieuw opstarten een tijdje van de spanning afgehaald en heb paar weken geleden terug gezet naar fabrieksinstellingen. Heb overigens nu een 5 dagen geen last gehad, maar het kan zo weer dat die straks weer op nieuw opstart. Als die storing krijgt valt is de WiFi weg en dan hoor ik een tik in de modem. Dan gaan alle lampjes uit en vaak duurt het +/- 5 voor alle reguliere lampjes vanuit zich zelf weer gaan branden. Soms doet die dit ongeveer 20 keer achter elkaar en tussen door heb je 5 minuten internet. Beetje vreemd allemaal.

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de toelichting. Als de Experia Box een tikje geeft wanneer hij uitvalt, dan lijkt hij uit zichzelf te gaan resetten. Ik denk dat het in dit geval verstandig is om de Experia Box te vervangen. Dit heb ik dan ook meteen voor je in orde gemaakt. Als het goed is heb je ook een sms’je ontvangen ter bevestiging hiervan. In dit sms’je staat ook meer informatie over de omruil. Morgen na 14.30 uur ligt de nieuwe Experia Box klaar bij het servicepunt. Op het moment dat de nieuwe Experia Box klaar ligt bij het servicepunt, ontvang je hier ook een sms’je over. Je mag dan de huidige Experia Box en stroomkabel in een doos verpakken en het volgende op de doos noteren:

Ordernummer: 4199956
KPN 
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Voor de omruil van de Experia Box heb je ook een geldig legitimatiebewijs van de contracthouder nodig. Laat je weten of het gelukt is om de Experia Box om te ruilen en of deze het probleem met het wegvallende internet heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!

Top dank je wel Ron voor het regelen ik ga morgen meteen ophalen :smiley:

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Jos Florijn, is het gelukt om de Experia Box om te ruilen en heeft deze het probleem met het wegvallende internet ook verholpen? Ik hoor het graag van je!

Ja is helemaal gelukt, tot nu toe is het nog niet uitgevallen :grinning: ​ en ik merk ook dat het vergaderingen via teams stabieler zijn. Ron heel erg bedankt en ik hoop nu dat het probleem weg blijft. Groeten Jos

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de update en goed om te horen dat de problemen verholpen zijn! Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!

Reageer