Beantwoord

Experia box valt steeds weg

  • 17 April 2019
  • 6 reacties
  • 4984 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
op een of andere manier valt de WiFi steeds in huis weg of de verbinding in zijn geheel. (Ook bekabeld)

Na resetten doet hij het heel even weer om dan opnieuw te beginnen.
wifi - verbonden maar geen internet.
ik denk zelf dat het aan de experia box zelf ligt niet aan de verbinding (die is door KPN getest)
Dit zijn de screenshots toen hij weer weggevallen was.

icon

Beste antwoord door LoveSoult 23 April 2019, 13:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge
Niemand die hier wijs uit word?

Ik zal het nog even toelichten.

Ik heb een Experia box v10, staat gelijk vloers, nog geen 10 meter van waar ik verbinding wil hebben,.
Ik heb een laptop via Wifi, een Ps4 bekabeld en televisie bekabeld. (en dan mijn mobiele telefoon)
De wifi valt regelmatig weg.

  • Verbonden, geen internet.
Ik heb pas internet, na dat ik de box heb gereset. En soms werkt dat ook niet. Dan ineens komt het internet weer op gang.
Overigens is er geen structureel tijdsbestek dat het gebeurd. Maar behalve dat de Wifi dan weg valt, valt ook de tv weg met foutcodes en de ps4 heeft ook geen internet, geen geldige IP etc. en dat is bekabeld. Het is dus niet alleen een Wifi probleem maar een algeheel internet probleem.

Ik heb geprobeerd:
De box helemaal te resetten (naar fabriek). De box te rebooten.
KPN zelf heeft een update op de box uitgevoerd omdat ik geen geldige Ip kreeg (?)
Kpn heeft mijn internet lijn gecheckt, deze was prima. internet komt goed binnen. (ik heb géén glasvezel)
Alle verbindingen uit zetten en bijv. alleen mijn pc of alleen de tv te laten verbinden.
Met speed testen komt het internet rond 55 Mbps (download) 30 Mbps (upload) 11 ping, 1 ms jitter.
De download is gevarieerd tussen de 45 en 60 mbps. Ligt er aan wat ik aan het staan.

Niets werkt.
En dan : Ik ben overgestapt naar KPN, vanaf Telfort, nu maakt die verbinding niet zoveel uit behalve dat ik méér binnen krijg via KPN, maar ik heb de Experia BOX ook vervangen, die van telfort terug gezonden en KPN in bezit, en toen is het ge-emmer begonnen.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Dina! Erg vervelend dat het begin zo moeizaam verloopt. Ik zie meerdere gesprekken met de helpdesk waaruit geen oplossing is gekomen. De snelheid ziet er inderdaad wel goed uit. Er komt 100Mbit binnen, dat wordt afgekapt tot iets meer dan 50 door het Basis-abonnement. Jouw eigen meting lijkt daar perfect mee overeen te komen.

Ik probeer een aantal testen uit te voeren maar dat wil me nog niet lukken. Kun je de Experia Box nog eenmaal een fabrieksreset geven? Hou de verzonken resetknop een aantal seconden ingedrukt met een pen, of ander puntig voorwerp, tot het powerlampje rood wordt. Daarna loslaten en een kwartier wachten. Ik ga daarna een aantal testen uitvoeren om de oorzaak duidelijk te krijgen en vervolgacties te bepalen.
Reputatie 2
Badge
Welkom op het forum Dina! Erg vervelend dat het begin zo moeizaam verloopt. Ik zie meerdere gesprekken met de helpdesk waaruit geen oplossing is gekomen. De snelheid ziet er inderdaad wel goed uit. Er komt 100Mbit binnen, dat wordt afgekapt tot iets meer dan 50 door het Basis-abonnement. Jouw eigen meting lijkt daar perfect mee overeen te komen.

Ik probeer een aantal testen uit te voeren maar dat wil me nog niet lukken. Kun je de Experia Box nog eenmaal een fabrieksreset geven? Hou de verzonken resetknop een aantal seconden ingedrukt met een pen, of ander puntig voorwerp, tot het powerlampje rood wordt. Daarna loslaten en een kwartier wachten. Ik ga daarna een aantal testen uitvoeren om de oorzaak duidelijk te krijgen en vervolgacties te bepalen.



Dank je wel voor je welkom.
Klopt inderdaad dat ik meerdere keren contact heb gehad hierover.

Ik heb de experiabox gereset!
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik heb zelf de verbinding ook een aantal keer moeten verbreken, sorry als je daar hinder van hebt ondervonden. De verbinding zelf lijkt in alle testen prima te functioneren, daarom lijkt het me goed de Experia Box om te ruilen. Vanaf morgen kun je de Experia Box omruilen op een servicepunt in de buurt, je ontvangt 2 sms'jes met meer informatie. Een met de bevestiging (binnen 5 minuten) en een als het pakket klaarligt bij het servicepunt (naar verwachting morgenmiddag). Het pakket blijft twee weken liggen dus je kunt het omruilen wanneer het jou uitkomt. Kun je de huidige V10A en stroomadapter weer afleveren bij het servicepunt? Zie de sms voor alle details.

Ik hoop dat het probleem hiermee wordt opgelost, gezien de goede verbinding en dat het probleem is ontstaan sinds de nieuwe Experia Box ga ik ervan uit dat het probleem daarin zat. Laat maar weten!
Reputatie 7
Badge +28
@LoveSoult: Ik zie de laatste dagen geen verbrekingen meer, heeft de nieuwe box geholpen?
Reputatie 2
Badge
@LoveSoult: Ik zie de laatste dagen geen verbrekingen meer, heeft de nieuwe box geholpen?
Dat klopt helemaal! Geen enkele problemen meer ondervonden!

Reageer