Vraag

experia boxv10a gameserver problemen

  • 6 September 2019
  • 11 reacties
  • 498 keer bekeken

hallo,
Ik heb nu een paar dagen een Experia box v10a, hier voor een experia box v9.

Als ik online het spel ark survival evolved wil spelen, kan ik de meeste servers vinden, maar als ik een server join krijg in de melding ''lost/timeout pending connection to host" of ik kan heel even spelen en dat word ik uit de server gekickt en krijg het zelfde bericht.
Gister kon ik even spelen op een official server, maar werd na een uur er toch weer af gegooid.

Op de unofficial heb ik ieder keer dat lost/timeout bericht, hij laad de game met alle mods, de game gaat open, ik sta in de game/map, kan niet in mijn inventory, na een minut word ik uit de server gekick en krijg het bericht ''lost/timeout pending connection to host''

Met de Experia box v9 kon ik gewoon spelen, geen problemen.

Ik heb de wifi van de buurman mogen gebruiken om het via zijn expiria box v10 te proberen, en die gaf geen enkel probleem, ik kon gewoon spelen het spel werkte snel en goed.

Ik denk dus dat het probleem in de experia box v10a zit.
Ik heb de box een paar keer aan en uit gezet, de upnp function aan gezet, dit verhielp niet het probleem.

Ik denk dat de experia box v10a de connectie tegen houd op een of andere manier.

Kan iemand mij hier mee helpen?

gr

11 reacties

Badge +19
Waarom is de experiabox omgeruild??
De oud experiabox werkten niet meer goed, soms had ik maar 1mb internet. en de wifi ging ook van sterk naar zwak signaal.
De nieuwen werk goed en sneller. allen dit probleem heb ik er mee.
Reputatie 7
Ik denk dus dat het probleem in de experia box v10a zit.
Dat weet ik wel zeker.
Als het probleem zich na een factory reset van de V10a (pinnetjes methode) nog steeds voordoet dan zit er maar één ding op en dat is heel boos worden op de partij die jou die V10a aangesmeerd heeft.

Je kunt ook overwegen om die hele Experia Box de deur uit te smijten en een Fritz!Box te gaan gebruiken. Moet je alleen geen vaste telefoon van KPN hebben.
Dat heb ik ook al geprobeerd (factory reset)geeft het zelfde probleem.
Reputatie 7
Dat heb ik ook al geprobeerd (factory reset)geeft het zelfde probleem.
Dan heb ik je de vervolg stappen ook al gegeven.
1) Boos worden op de partij die jou die V10a aangesmeerd heeft. (KPN dus.)
2) Die V10a vervangen door een Fritz!Box. Kost een stuiver maar dan ben je wel van die rommel af die Experia Box heet.

Heel veel negatieve uitingen in mijn berichten, maar wat mij betreft is de maat vol.
Al sinds de introductie van de V10a is het één doffe ellende met dat ding.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @denmen1, sorry voor de zeer late reactie. Mijn fout :-(

Als je na het omruilen direct problemen hebt snap ik de conclusie dat het aan de V10A zou liggen. Ik ben wel benieuwd of je de verbinding ook bekabeld hebt getest. Op internet zijn een hoop mogelijke oorzaken te vinden over dit probleem, het lijkt wel allemaal met packetloss of een te hoge ping te maken te hebben. Ik kan me geen modeminstelling bedenken die dit probleem veroorzaakt.

Kun je eens bekabeld testen? Als dat wel werkt kunnen we ons richten op het verbeteren van de WiFi verbinding.
Hi Joran,

Fijn dat je hier toch nog wat aandacht aan kon geven.:)
Ik had eigenlijk al geen reactie meer verwacht.

Maar wjb zou nog wel eens gelijk kunnen hebben.

En V10a is volgens mij nog in de test fasen, en wij zijn de test dummy's.

Ik ben niet boos maar wel erg teleurgesteld in kpn.

Als je na het omruilen direct problemen hebt snap ik de conclusie dat het aan de V10A zou liggen.
daar ligt het wel aan, want ik vertel dat het op de wifi van de buurman(die een expiriabox v10 heeft) alles wel werkt.

het lijkt wel allemaal met packetloss of een te hoge ping te maken te hebben.
Ik snap dat je alles eerst wil uit sluiten om het probleem op te lossen. maar dat is het niet.

Als dat wel werkt kunnen we ons richten op het verbeteren van de WiFi verbinding.
dit helpt ook niet, ik heb het geprobeerd met wifi en lan. beide werken niet.

het zit zo,
Toen ik bij jullie een abonnement afsloot kreeg ik een expiriabox v9, het werkte wel (download rond 5mb upload 0,60)maar was echt veel trager dan die van mijn ouders die op het zelfde adress woonen, en die wel een v10 hadden gekregen(download 12mb up rond 1mb), na dat zij er over gebeld hadden over traag internet.

Ik vond dat nog al een verschil, dus ik bellen, maar kreeg geen v10.
Dit heb ik rond een jaar later ook nog geprobeerd.
Met het zelfde excuus dat ik geen v10 box kreeg.

Ondertussen kreeg ik via lan mijn gmail niet open en youtube laden heel langzaam.
met wifi werkte wel alles normaal, maar erg traag internet.
Ik dacht dat het door mij computer kwam(gmail/youtube), en kon dat probleem ook niet vinden.
Nu, achter af weet ik dat het door de v9 komt.

2019 de v9 ging stuk, na kpn te hebben gebeld kreeg ik gelijk een nieuwen box.(helemaal top, geen gezeur gewoon een nieuwen ) helaas dus een v10A.

Ik heb mijn probleem met de v10a eerst goed uit gezocht voor dat ik jullie belden.
Ik ben niet een totaal leek met computers, maar ook geen expert.
Ik heb jullie dus gebeld met dit probleem, alles uit gelegd wat er aan de hand was. wat ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen.
De jongen van kpn kon mij niet helpen en stuurden mij door naar dit forum.(hier zaten de experts).
Dit was dus wel een beetje teleurstellend, het probleem nog niet opgelost. en zelfs kpn weet het niet.

Wjb had het daar in tegen gelijk door ,het ligt aan de v10a.

Ik snap niet, dat de kpn medewerkers dat niet gelijk zien na dit verhaal (en nu wederom weer).
beetje teleurstellend.
  • het lijkt wel allemaal met packetloss of een te hoge ping te maken te hebben.
Ik snap dat je alles eerst wil uit sluiten om het probleem op te lossen.

  • Ik kan me geen modeminstelling bedenken die dit probleem veroorzaakt
Die heb ik ook niet gevonden.


Met dit als geschiedenis, en het aflezen van veel forums ( mede conclusie V10a is volgens mij nog in de test fasen, en wij zijn de test dummy's) , verwachten ik niet dat kpn mij een nieuwen experiabox v10a of een eperiabox v10 zou op sturen.

Ik heb het probleem zelf maar opgelost door op marktplaat een expiriaboxv10 te kopen.

Ik heb de box aangesloten
Internet werkt nu perfect,wifi werkt perfect en boven al geen probleem met online gamen, mijn upload en download is zelfs hoger dan de v10a.
Ook in de game voelt de verbinding veel stabieler aan.

Wat een gezeur met kpn als je een probleem hebt met je internet.
Je bent er dagen mee bezig, wordt niet echt goed geholpen.

Ik ben niet boos maar wel diep teleurgesteld met dit hele verhaal en geschiedenis.

Ik ben een persoon die zoekt naar oplossingen werk daar graag aan mee( het moet van twee kanten komen), en snapt ook dat niet altijd alles goed gaat, en ben niet snel een klager, maar dit verhaal wou ik toch wel even kwijt.

Maar goed, internet werkt weer goed nu, ik ben er tot nu (sinds ik de expiriaboxv10 heb) super tevreden er mee (met de experia box v9 was ik ook niet tevreden).

Maar ik hoop toch echt als er nog een probleem in de toekomst komt dat er sneller klappen op het probleem worden gemaakt.
En dat ik het probleem niet helemaal zelf moet oplossen.

Ik hoop dat je wat met dit verhaal doet, en verbeteringen kan toepassen in jullie service naar klanten toe.

Jij in ieder geval bedankt voor het mee denken van het probleem.

Groeten,
Reputatie 7
Badge +28
Hey @denmen1, ik wil geen gewoonte maken van na een week reageren, sorry daarvoor. Allereerst mijn dank voor deze uitgebreide uiteenzetting. Het is pijnlijk om te lezen dat je uiteindelijk zelf een V10 hebt aangeschaft op marktplaats. Dan zijn wij tekortgeschoten.

De V10A is te snel uitgebracht, daar wil ik niet omheen draaien. Door de boycot van ZTE was er een noodzaak om binnen no-time een nieuw modem uit te kunnnen leveren. In het begin werkte dat niet al te best. Inmiddels zijn er een hoop updates uitgebracht en zie ik het iets positiever dan wjb. Dit modem werkt voor de meeste klanten prima. We zijn er echter nog niet. Er zijn een paar storende bugs die vooral opvallen bij de geavanceerde gebruiker (gamers, mensen die servers draaien, etc). Ik hoop dat de firmwareupdate die eind dit jaar komt de resterende problemen oplost. De "V10a is volgens mij nog in de test fasen, en wij zijn de test dummy's" opmerking heb ik vaker gelezen, vooral in de begintijd. Daar kon ik me vroeger in vinden, nu niet meer.

Als jij met 2 verschillende Experia Boxen (en het modem van de buren) geen problemen hebt, en met de V10A wel, kan ik ook geen andere conclusie trekken dat het in de V10A zit. Het is echter de eerste klacht die ik hier over lees. Wat de oorzaak was moet ik je schuldig blijven. Het wordt wat lastig voor het modemteam om dit te onderzoeken als er niet meer meldingen komen.

Wat ik wel doorzet binnen de organisatie is de manier waarop jij dit ervaren hebt. Het is super frustrerend dat je compleet vastloopt en dat niemand de mogelijkheid biedt om met een ander modem te testen of een monteur aan te sturen. Van mijn kant excuses dat de reacties zo laat kwamen. Ik hoop oprecht dat we hiermee de dienstverlening kunnen verbeteren, bedankt!
Reputatie 7
De V10A is te snel uitgebracht, daar wil ik niet omheen draaien. Door de boycot van ZTE was er een noodzaak om binnen no-time een nieuw modem uit te kunnnen leveren. In het begin werkte dat niet al te best. Inmiddels zijn er een hoop updates uitgebracht en zie ik het iets positiever dan wjb.
Dat jij en vele vele anderen enorme problemen hebben ondervonden en vaak nog altijd ondervinden met de V10a heb je dus direct te danken aan Dhr. D. Trump.
Ik zou willen dat ik ook wat positiever tegen die V10a aan zou kunnen kijken maar helaas zie ik nog te veel meldingen van abonnees die problemen ervaren. Wat ik een belangrijke pijler van kwaliteit vind is de snelheid waarmee storingen verholpen worden en dan is mijn conclusie dat daar nog heel wat te verbeteren valt.
Reputatie 7
Badge +28
Dat jij en vele vele anderen enorme problemen hebben ondervonden en vaak nog altijd ondervinden met de V10a heb je dus direct te danken aan Dhr. D. Trump.
Dat was wel de aanleiding maar ik probeer de schuld niet elders te leggen. De keuze om voor Arcadyan te gaan is door KPN gemaakt. Er zal een balans zijn gezocht in kosten, mogelijkheden en vooral hoe snel de firmware geschikt gemaakt kon worden voor het KPN netwerk.

Wat ik een belangrijke pijler van kwaliteit vind is de snelheid waarmee storingen verholpen worden en dan is mijn conclusie dat daar nog heel wat te verbeteren valt.

Eens.
Reputatie 7
Dat jij en vele vele anderen enorme problemen hebben ondervonden en vaak nog altijd ondervinden met de V10a heb je dus direct te danken aan Dhr. D. Trump.Dat was wel de aanleiding maar ik probeer de schuld niet elders te leggen. De keuze om voor Arcadyan te gaan is door KPN gemaakt.
Klopt, maar de snelheid waarmee geopereerd moest worden is mijns inziens toch echt opgedrongen door politieke "beslissingen" die door een éénling genomen zijn.
Mijn opmerking was eerder bedoeld om oorzaak en gevolg aan te geven. 😉

Wel hoop ik dat er een aantal "lessons learned" zijn waar KPN iets mee zal gaan doen.
Zo denk ik dat het goed zou zijn parallel (modem)routers van meerdere leveranciers aan te bieden. (Risicospreiding)

Ook hoop ik oprecht dat KPN formeel de Fritz!Box, desnoods tegen een kleine meerprijs, gaat opnemen in haar aanbod in het kader van product differentiatie.

Reageer